Gå til innhold

Kule setninger og sitater!


TheCatIsALie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"If you can't fix it with Gaffa tape, you haven't used enough!"

"Det er ikke kjolen som får deg til å se feit ut, det er alt fettet."

"Du er ikke helt bra, sier du? Ja, jeg syns du ser kvalm ut.."

"Hvis du ser bort ifra alt det jævlige med deg, er du perfekt!"

Lenke til kommentar
Sier man "silence is gold" sier man at "stillhet er gull", mens dersom man sier "silence is golden" blir det jo "stillhet er gyllent" (gyldent?).

 

Om man skal så si at "ducktape is silver" passer "gold" bedre enn "golden".

 

Det du gjør nå er å oversette engelsk til norsk for å bedømme hvor godt det passer - det er jo lurt. :D

 

History will be kind to me for I intend to write it. - Winston Churchill

 

Det var vel usikkerhet om hva som var riktig betydning, spesielt med tanke på at du sa til en annen bruker at han burde lære seg engelsk bedre. Med ovennevnte begrunnelse tror jeg "gold" er mer riktig, og tror derfor det er en "opprinnelige" måten å si det på. Litt usikker på hva du mener med "det er jo lurt". :-)

 

"Stillhet er gyllent, mens teip er sølv" virker mindre riktig enn "stillhet er gull, mens teip er sølv". Jeg innser at det er teit å oversetter ordtak, men betydninger er fortsatt den samme.

 

Hva er Gyldent ordet for sølv? på norsk og engelsk?

 

Tja, på norsk sier man, iallefall jeg, sølvaktig. Muligens skinnende. Da blir vel en engelsk subsitutt silverish/silvervly or shiny.

 

"You only get free cheese in a rats trap" - Russisk ordtak, visstnok.

Lenke til kommentar
Hva er Gyldent ordet for sølv? på norsk og engelsk?

 

Silver, rett og slett. "Golden" og "silver" kan altså stå for samme "ting". Norsk blir vel "sølvfarget".

 

"Silence is golden, ducktape is silver" er altså "riktig", selv om det ikke høres riktig ut for oss nordmenn fordi vi sier "stillhet er gull" osv.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
"De sikreste maskinene i verden er de som ikke er koblet mot internett. Derfor anbefaler vi ADSL fra NextGenTel."

Den kan jeg skrive under på!

 

Har ADSL fra NextGentel, og det er faen meg dødt halve tida! før i tida var det verst, da det gik et par dager det funka, og etter det ringte vi hver dag i en uke eller to, og kjefta på at det var nede :p

Det verste var at vi var låst fast med dem i et år, men når året var over, så funka det greit nok til at vi ville betale for det (Ingen andre alternativer :S)

Endret av Lolli
Lenke til kommentar
"De sikreste maskinene i verden er de som ikke er koblet mot internett. Derfor anbefaler vi ADSL fra NextGenTel."

Den kan jeg skrive under på!

 

Har ADSL fra NextGentel, og det er faen meg dødt halve tida! før i tida var det verst, da det gik et par dager det funka, og etter det ringte vi hver dag i en uke eller to, og kjefta på at det var nede :p

Det verste var at vi var låst fast med dem i et år, men når året var over, så funka det greit nok til at vi ville betale for det (Ingen andre alternativer :S)

Hos meg, så hadde vi ADSL fra NextGentel, men nå er det slutt. Det er helt sant, var dødt halve tiden! Vi var også låst med dem i ett år. Men skifta når året var gått.

 

"Flying is simple. You just throw yourself at the ground and miss"

"Do you believe in love at first sight or should I walk by again ?"

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Lo godt når jeg så denne:

"Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken."

 

Og noen til:

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic."

 

"Love is grand; divorce is a hundred grand."

 

"Borrow money from a pessimist - they don't expect it back."

 

"A foolish man tells a woman to stop talking, but a wise man tells her that her mouth is extremely beautiful when her lips are closed."

Lenke til kommentar

Well you know I´ve got this girl, shes been married so many times she got rice marks all over her face.

 

I´d rather have bottle in front of me than a frontal lobotomy.

 

I don´t have a drinking problem except when I can´t get a drink.

 

The piano has been drinking, not me.

 

There's nothing wrong with her a hundred dollars won't fix.

 

I´m so God damn horny that the crack of dawn better be careful around me.

 

I'm all alone, I smoked my friends down to the filter.

 

There ain't no devil, there's just god when he's drunk

 

I am kind of selfish about my privacy.

 

You usually end up 2.30 in the morning taking advantage of your self....Hmm, well you know; making a scene with a magazine, there aint no way around it.

 

I was borned at a very young age.

 

I`ve drunk me a river ever since we`ve been a part.

 

Never trust a man in a blue trench coat.

Never drive a car when you're dead

 

Their sharpening their knifes at my mistakes.

 

Got a bad liver and a broken heart.

 

As long as i can be with me, you know we get a long so well, I cant even believe it.

 

My veal cutlet come down, tried to beat the shit out of my cup of coffee. Coffee just wasn't strong enough to defend itself.

 

Pour me a cab, I just can't drink no more.

 

The devil knows the Bible like the back of his hand...

 

All the good in the world you could fit inside a thimble, and still have room for you and me.

 

It was a-hubba-hubba and a-ding-ding-ding,

I said, baby, you got everything!

Pretty soon it was a-hubba-hubba and a ding-ding-dong,

Say, baby, it sure didn't last too long...

 

I´ll meet you at the bottom of a bottle of bargain scotch buddy.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Sitat fra en tidlig bakrusmorgen på festival, under rekonstruksjon av nattens begivenheter:

-Trengerke sjekke før det svir.

 

 

No man is an island. But if you tie a bunch of dead guys together they make a pretty good raft.

-Max Cannon

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...