Gå til innhold

Den store obskure japanske spill-tråden.


GETINTHEVAN

Anbefalte innlegg

Det er sikkert mange her som i likhet med meg har en japansk PSN konto.

Men har dere lastet ned demoer fra den noen gang??

 

Dette forsøkte jeg meg på i går, og dette vil jeg gjerne dele med dere.

 

Først og fremst, det er ikke lett å navigere den japanske PSN-store'n når man ikke kan et kløyva ord japansk. Jeg brukte kanskje et kvarter før jeg fant gratis demoer... Bildene er jo så små, så det er ikke lett å SE hvordan spill det er, men jeg satsa på et som så ut som et JRPG.

 

...BOY, was I wrong!

 

Man startet ved et bord. Jeg tror man spiller som mannen, og på andre siden av bordet sitter en dame, men du ser ikke ansiktet hennes...bare puppene (fair enough)

Grafikkmessig: KUN stillbilder, men minimalt av animasjon. Typisk point'n'click, bortsett fra at det var ingenting å klikke på!

Hva ER dette for noe drit? Er det "The Ring: Dating Game"

Hvorfor skjer det ikke noe?

Jeg skrollet meg gjennom lange japanske samtaler. Muligens snakket de om suppen, for den var veldig "i-fokus"

Så er det nærbilde av suppen.

Nærbilde av skjeen.

Nærbilde av suppen.

Nærbilde av skjeen.

Nærbilde av øyne.

Nærbilde av en hals.

Det hele akkompagnert av japansk voiceacting og tekst som fyller hele skjermen.

Hva ER dette for noe mainnskit?

Det er bare bilder, men det hele er lagt opp som en anime.

Så er det noe random greier med en tom seng, og en skygge bak han mannen du "spiller" som. Det er ganske creepy stemning og ekkel musikk, og jeg var sikker på at jeg kom til å skvette noe helt grønnjævlig hvert sekund...såh: DEMO OVER!

 

Hva i himmelens navn og rike er det disse japsene spiller for noe??? Jeg tør banne på at det "spillet" der sikkert har en enorm fanskare i Japan!

 

Jeg satt bare å måpte og var sikker på at japanske schoolgirls skulle hoppe ut av PS3'en og pisse meg i trynet når tid som helst.

 

Og apropos obskure japanske spill, her har dere to til:

 

Tørke svette av manga-gutter: http://www.youtube.com/watch?v=0UCfchJ7TzA

 

...eller hva med å ta på mindreårige hekser? http://www.youtube.com/watch?v=70MBuKQ9gV8

 

Finnes det særere spill?

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte dritlang tid bare på å finne demoene på den siden, og nå sitter jeg på jobb, men jeg tro at på side 8/10 på NEWS (første tab'en) så er det bilde av PSN Shop logen som det står DEMO på. Der er spillet på side 2, 3 eller 4... Veldig hvitt cover med noe blågrå japansk tekst.

 

Om du ikke finner det, så kan jeg skrive en mer nøyaktig beskrivelse når jeg kommer hjem.

 

Det virket også som om man kunne bestemme en viss grad hva hovedpersonen sier gjennom valg, men den teksten er klin lik all den andre teksten så når du trykker for å skrolle deg gjennom så velger du alltid det første alternativet.

Lenke til kommentar

Det spillet du omtaler kalles for "Imabikisou" og er et tradisjonell japansk "Lydnovelle" eventyr.

Det er et grøsser spill hvor handlingen utspiller seg rundt et narkotisk stoff som kalles "Vision" som virker å være årsaken til en rekke av mystiske dødsfall. Spillets hovedperson og helt, forsøker å flykte fra stoffets forbannelse og reiser til et herskapshus som trolig er kilden til alle problemene. Der blir han involvert i et mysterium med en merkelig blomst.

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...