Gå til innhold

reparere win xp fra dos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Maskinen min er føkka på grunn av at eg innstalerte ein ny loginscreen. Så derfor så kommer eg ikke inn i win xp. Men er det noen som vet om det går an å reparere dette problemet fra dos?

-TCK

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke til å boote fra cd'en.. Vet du hva komando eg skal skrive i DOS? Av en aller annen grunn så får eg ikke til å komme inn på c:! det står at stasjonen ikke finnes... men det går ann å boote fra den, bare eg kommer ikke inn i windows pga den login screen'en.

Skrevet

m-kane Skrevet: 15 Feb 2003 18:43    Tittel:  

--------------------------------------------------------------------------------

Må få tak i en NTFS bootdisk.  

www.bootdisk.com (Tror jeg) har sånne. kan også hente det fra microsoft sine hjemmesider IIRC.  

Hva mener du med NTFS bootdisk? Hva skal eg med det?

Skrevet

Noen som vet om det går an å bare slette win xp? uten å formatere? Det var ein som sa komandoen til meg, men husker ikke hva den var!?

Noen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Men er ikke det det samme som å formatere da? kan desverre ikke formatere pga alt for lenge siden eg tok backup :(

Skrevet

Backup er en fin bil.... :lol:

Letteste er å reinstallere XP... Hør på en som har gjort det noen ganger ....

Kjipt med "backup"versjoner av windows som det ikke kan bootes fra :evil:

Skrevet

Men eg får ikke til å innstalere win xp på nytt. Derfor skal eg innstalere win 2k istede. Men eg må få sletta win xp, uten å slette noe av det andre!

Noen som vet hvordan?

Skrevet

VIl anta at du har formatert disken din i NTFS (NT Fil System) DOS bruker FAT32 (Tror det er no sånn som 32bits File Allocation Table).

FAT32 applikasjoner klarer ikke lese NTFS, så du trenger en bootdisk med støtte for NTFS.

Må lære deg å kopiere XPcden skikkelig ;) Boote fra den og så velge repair er MYE lettere....

Skrevet

fikk tak i ein bootbar win xp cd. Etter at eg hadde reinnstalert windows og skulle starte opp windows, så kom denne meldingen:

***STOP 0x0000007B

Hva er galt nå?

Skrevet
Men eg får ikke til å innstalere win xp på nytt. Derfor skal eg innstalere win 2k istede. Men eg må få sletta win xp, uten å slette noe av det andre!

Noen som vet hvordan?

Kanskje du kunne ha reddet mye av det, ved hjelp av Knoppix?

Skrevet

Hvordan kjørere eg low- level format og hva er det?

Hvis det er eit virus eg har fått... hvordan skal eg da fjerne det?

Vis eg velger at nettverkskortet mitt skal stå øverst i boot rekken sant, kan eg da trykke på pause/break under oppstarten å få kopiert ove de viktigeste filene til ein anne maskin?

Skrevet

gå inn i bios os undre boot devices der setter du den til å boote fra cd rom sett i cd plata og bruk restart knappen da vil du komme til recovery menyen til xp :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...