Gå til innhold

Allround-PC til 3000,- inkl. skjerm. Må kjøre Battlefield 2


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Broren min har i skrivende stund planlagt og kjøpe seg en pc. Det er samme om det er bærbar eller stasjonær, men i denne prisklassen lønner det seg forsåvidt med stasjonær. (?)

 

En av kriteriene, er at PC-en han skal kjøpe SKAL kjøre Battlefield 2 på internett. grafikken er det samme, så lenge han får kjørt det uten at spillet hakker nevneverdig.

 

Lar det seg gjøre, og hvis ikke, hvor langt må budsjettet økes?

 

Han har ikke noe problem med å kjøpe brukt, hvis det må til. Problemet er at jeg ikke har helt oversikten over hva som skal til for og kjøre spillet dugelig.

 

Håper på svar, og gjerne fra noen som har en relativt litt gammel pc som tar Battlefield 2 :)

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

En spill-pc til 3000,- var en utfordring :). Her er ett forslag til en ny PC til 3333,- (+ porto, uten skjerm) som helt sikkert kan kjøre BF2:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64309.

 

Denne PC-en er litt tilfeldig satt sammen (jeg vet ikke helt hva slags komponenter som gir mest for pengene i den prisklassen), men noen av komponentene, nemlig kabinettet, harddisken, og (trolig også) hovedkortet, er veldig bra. Disse kan fint "være med" på en eventuell videre oppgradering av maskinen. Spesielt kabinettet er kjempebra. Skjermkortet er nok også meget bra.

 

Forslaget er bare ment som et utgangspunkt. Noen andre på forumet har sikkert bedre ideer!

 

PS: Et firma som selger brukte PC-er er www.greentech.no . Så vidt jeg kan se har de et par ganske bra Dell-mskiner (se spesielt denne: http://www.greentech.no/aspx/produkt/prdin....aspx?plid=9578 og andre som ligner (ikke SFF)), som etter en skjermkortoppgradering fint kan spille BF2. Jeg har aldri handlet hos Greentech så jeg kan ikke gå god for servicen. Kanskje noen andre har erfaringer

Lenke til kommentar
Må ikke ha skjermkort for bf2, et integrert ett i hk'et lar seg gjøre (testet av meg)

 

Hvis du tenker på intern Intelgrafikk så er ikke det akkurat optimalt for å si det mildt - du kan spille BF2 med intern grafikk på nyere Intelhovedkort som f.eks G31 - men fyttirakkern.... Selv et crappy ATI 2400 Pro eller Nvidia 8400 er flere lysår bedre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...