Gå til innhold

Ny retning for Battlefield


Anbefalte innlegg

Bare for å oppklare en del ting her ;) Dette er IKKE neste Battlefield oppfølgeren. Neste Battlefield spill har blitt bekreftet som en moderne krigssimulator som Battlefield 2. Bygger på samme motoren bare med forbedringer.

Bare for å oppklare en ting til;

Frostbite-motoren i Bad Company og Battlefield 3 er bygd fra grunnen av. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare for å oppklare en del ting her ;) Dette er IKKE neste Battlefield oppfølgeren. Neste Battlefield spill har blitt bekreftet som en moderne krigssimulator som Battlefield 2. Bygger på samme motoren bare med forbedringer.

 

Beroligende, særlig sammen med den potensielle BF3-avsløringen jeg så lenger nede... Som jeg på et eller annet vis har gått glipp av tidligere. Hvis Battlefield: Heroes bare er et slags eksperiment, kan det jo være verdt å følge med på. Jeg mistenker likevel at Bad Company og et eventuelt Battlefield 3 vil få mer oppmerksomhet fra både utviklere og spillere enn BF: Heroes. At det skal bli gratis er liksom ikke så fantastisk - Battlefieldspillene er jo tross alt (og heldigvis) en engangsinvestering på noen hundrelapper, som varer og rekker. Er gameplay subpar, går det nok likevel raskt i glemmeboken. Jeg forestiller meg dog at f.eks. 32 v 32 på store utendørskart med grafikk inspirert av TF2 kunne vært underholdende nok, det.

Lenke til kommentar

Nå gjenstår det å se hvordan disse mikrotransaksjonen blir, men jeg kan ikke skjønne den udelte skepsisen. Et vanlig spill koster gjerne 400-500kr ved lansering. Noen spiller mye og andre lite, men alle må ut med samme summen. Nå får alle teste spillet gratis, men kan sansynligvis kjøpe seg ny skins og kanskje våpen og annet utstyr. Kjøper man det man trenger bruker man kanskje 100 spenn, 200-300 for virkelige ivrige spillere.

Hva er da problemet?

Lenke til kommentar

Problemet er jo at det blir mindre penger i kassa til EA og dermed mindre penger til utviklerne i DICE som ikke får brukt nok ressurser på å lage et godt resultat. Er det sånn du sier da bruker kanskje 50% av alle spillerne penger på det og sikkert ikke så store summer i motsetning til om det kosta 4-500 å kjøpe så alle brukte såpass mye på det.

Lenke til kommentar
Høres ganske teit ut med "tegneseriegrafikk" ja . :(

Og enda mer tvilsomt høres det ut med "gratis" og "mikrotransaksjoner". I mine ører høres dette ut som at EA nå har tenkt til å selge bedre våpen til de som betaler for det. Desto mer du betaler, desto større fordeler får du. :thumbdown:

 

Ingenting nytt der nei :p (tenker på hvordan kjøpere av special forces fikk bedre våpen i bf2)

Lenke til kommentar
Høres ganske teit ut med "tegneseriegrafikk" ja . :(

Og enda mer tvilsomt høres det ut med "gratis" og "mikrotransaksjoner". I mine ører høres dette ut som at EA nå har tenkt til å selge bedre våpen til de som betaler for det. Desto mer du betaler, desto større fordeler får du. :thumbdown:

 

Ingenting nytt der nei :p (tenker på hvordan kjøpere av special forces fikk bedre våpen i bf2)

 

Kjøpere av Special Forces fikk bedre våpen?

Du må jo faktisk spille med andre som også har special forces da, og da har jo de også bedre våpen :roll:

Lenke til kommentar

Bedre våpen er vel en sannhet med modifikasjoner. Ingen som fikk noe spesielt fortrinn av å kjøpe Special Forces, men det kan hende enkelte av våpnene passet bedre til spillestilen.

 

EB_Veyron:

Kan godt hende at ikke alle bruker mange hundre kroner, men det er veldig sansynlig at mange kommer til å teste spillet. Det er endel som ikke vill kjøpt det uten å prøve først. Sånn sett kan dette generere en større brukermasse. Man slipper også unna den store andelen pirater i og med at spillet er gratis. I tillegg selger garantert EA disse tilleggene direkte og da sitter de igjen med alle penga selv, noe de ikke gjør hvis du kjøper spillet i butikk.

Lenke til kommentar
Bedre våpen er vel en sannhet med modifikasjoner. Ingen som fikk noe spesielt fortrinn av å kjøpe Special Forces, men det kan hende enkelte av våpnene passet bedre til spillestilen.

Tja, fikk vel feks. noe slikt som flashbangs bla.a. Det åpnet for helt andre muligheter som spillere uten disse ikke kunne få. I 2142 fikk man enda flere muligheter når man kjøpte ekspansionpacks. Spillet ble definitivt lettere for de som kjøpte denne.

Lenke til kommentar

hvis jeg skal tippe tror jeg dette er det uanonserte Unreal engine 3 prosjektet til dice, har vansklig med å finne noe negativt med et gratis battlefield spill.

 

må si de har mange baller i luften for tiden:

 

BF: bad company

BF heroes

BF3 (ubekrefter)

mirrors edge (det har vi ikke hørt så mye til på en stund?)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...