ARL87 Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Hei, Sliter med noe spyware. Nesten hver gang jeg åpner noe i pcen min dukker denne mld opp: virus.bmp Noen som kan hjelpe meg å fjerne dette?? ganske irriternede å trykke avbryt hele tiden!!! Prøvd diverse antivirusprogrammer som norton og Ad-Aware uten resultat.... Edit: Nå tar den helt av, linker meg rundt om helt ukontrolert på diverse internett sider!!! Her er forresten Hijack loggen min Logfile_of_Trend_Micro_HijackThis_v2.doc Endret 21. januar 2008 av ARL87
DjSlayer Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hei,Sliter med noe spyware. Nesten hver gang jeg åpner noe i pcen min dukker denne mld opp: virus.bmp Noen som kan hjelpe meg å fjerne dette?? ganske irriternede å trykke avbryt hele tiden!!! Prøvd diverse antivirusprogrammer som norton og Ad-Aware uten resultat.... Har du kjørt CCleaner og Spybot? Du finner en ganske god guide i "LES: Den store sikkerhetsguiden v.2" stickyen. - D.J.
ARL87 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Nå har jeg følgt denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Dette har ikke hjulpet. Får fortsatt opp den meldinga!! Combofix: ComboFix_08.doc SuperAntispy: SUPERAntiSpyware_Scan_Log.doc Hijack(denne er etter scanen. Den andre er før jeg gjorde noe): Logfile_of_Trend_Micro_HijackThis_v3.doc Rootchk: ROOTCHK.doc Håper noen kan hjelpe meg med å fikse dette!!
norbat Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Åpne notisblokk og kopier inn det som står i fet skrift under, lagre fila på skrivebordet som CFScript.txt. Dra deretter fila over Combofix-iconet. Combofix vil starte igjen. Post loggen. File:: C:\WINDOWS\pandsf.dll
norbat Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hent Avenger og pakk det ut. Start programmet, sett prikk i "Input Script Manually" og klikk på lupen. I vinduet som kommer opp kopierer du og limer inn det som er i fet skrift under: Files to delete: C:\WINDOWS\pandsf.dll Klikk på Trafikklyset. Restart PC-en. Etter restart vil det komme en loggfil som forteller hva som har skjedd. Den loggen poster du sammen med en ny hjt-logg.
ARL87 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Her er de nye loggene: Avenger Logfile_of_The_Avenger_version_1.doc HJT: Logfile_of_Trend_Micro_HijackThis_v24.doc
norbat Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Fint, Så fixer du denne fila vha. HJT: O2 - BHO: Video decompressor - {5792244C-2237-459B-8E84-FA78184843A8} - C:\WINDOWS\pandsf.dll (file missing)
norbat Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Du kan også kjøre denne scannen for å se om det ligger noe igjen etter den Smitfraud-varianten du hadde: Hent Smitfraudfix, legg det på skrivebordet Kjør Smitfraudfix, velg valg 1, post loggen.
ARL87 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Ser ut til å ha hjulpet nå, den popper i alle fall ikke opp noe lengre :!: Her er den siste loggen: SmitFraudFix_v2.doc
norbat Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Ser greit ut. Du bør nullstille gjenopprettingsmappa slik at du ikke blir infisert ved en evt. systemgjenoppretting. Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting . Sett merke framfor "Slå av Systemgjenopprettingen .....", restart pc, fjern merket igjen for å aktivere funksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå