Gå til innhold

Age of Conan utsettes til 20. mai


Gjest Slettet-t9DveYkZ

Anbefalte innlegg

Dette er kjempe trist... Funcom trenger virkelig å få inn penger på dette spillet, med fallende kurs, manglende inntekter kan dette bli "spikern i kista".

 

Jeg må dessverre også si meg enig i skepsisen til AoC, av det jeg har sett ser ser det ikke ut til å kunne bli den suksessen det fortjener... Håper jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Age of Conan bare ser mere å mere spennende ut jeg, skjønner ikke helt at endel av dere synes det ikke ser noe særlig ut.

 

Husker første gang jeg så bilder/film av World of Warcraft..synes det var det dummeste jeg hadde sett med den barnslige og spesielle grafikken/designet. Nå flere år etterpå sitter jeg fortsatt flere timer vær dag å spiller det....

Lenke til kommentar

For det første: Dette handler ikke om hvordan det ser ut, jeg synes det har sett flott ut hele tiden, men om gameplayet fungerer.

 

For det andre handler det enkelt og greit om at Funcom har blitt et stort selskap med store driftskostnader. De trenger inntekter for å kunne holde investorer fornøyd og hjulene i gang.

Lenke til kommentar

Warhammer online kommer ikke ut før til høsten så ser ikke problemet der.

AoC har fått strålende previews og masse priser for sitt gameplay og grafikk lenge nå, trur ikke kvaliteten akkurat blir dårligere av en ny utsettelse..

Grunnen til at Funcom setter datoer de ikke klarer å holde er visst pga deres aksjonærer. De må visst ha faste datoer å forholde seg til siden de er børsnotert..

 

Ser en snakker om at Warhammer online har EA i ryggen..

AoC har Microsoft i ryggen så de stiller nok ikke dårligere der heller.

AoC blir et kongespill, jeg finnes ikke i tvil!

Håper bare jeg slipper å vente helt til høsten med å få kommet igang (syntes Mai høres ut som en rar tid på året og gi ut et så stort spill)

Lenke til kommentar

Men faen da, hvor lenge skal de pine oss? :( Husker jeg rett var høsten 07 den første datoen...

 

Er mer tilhenger av utviklere som ikke setter tidsfrister før man vet 100% sikkert at man klarer det. Utviklere tar altfor lett på akkurat det.

 

"Spillet er ikke bra nok, sir, og slippdatoen er imorgen."

"Ja, men det går greit vettu lol, er bare å utsette."

Lenke til kommentar
"Spillet er ikke bra nok, sir, og slippdatoen er imorgen."

"Ja, men det går greit vettu lol, er bare å utsette."

tror ikke akkuratt de sitter å koser seg med kaffe og kaker nede på funcom nå, de tar helt sikkert ikke lett på dette. De har en del mer peiling på dette enn de fleste av oss, om de mener at spillet ikke er ferdig så er det ikke det. selv om det er rimelig surt ja.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg, er at Funcom setter slippsdatoer, men utsetter spelet og setter endå ein ny dato. Det er då bedre at dei seier at dei utsetter spelet til f.eks høsten, eller våren, i staden for å sette ein dato, som får folk til å tru at det faktisk er då spelet kjem ut, og så blir dei skikkeleg skuffa når man ikkje kan stole på uslippsdatoar.

Altså mi meining er at når dei først setter ein dato, då skal spelet vere i butikkane på den bestemte datoen.

Lenke til kommentar

Det som er litt ironisk eller kanskje til og med latterlig, er at når de utsatte det sist gang til mars, så ble det også sagt i samme slengen at de skulle være ferdig med endringene til jul, men den ekstra tiden var "risikomargin". <- Forbehold om god hukommelse ;)

 

Beta testerene må tydeligvis ha hatt en del ting de syntes må endres og eller forbedres, siden de trenger hele risikomarginen + to månder til...

Lenke til kommentar
Det som er litt ironisk eller kanskje til og med latterlig, er at når de utsatte det sist gang til mars, så ble det også sagt i samme slengen at de skulle være ferdig med endringene til jul, men den ekstra tiden var "risikomargin". <- Forbehold om god hukommelse ;)

 

Beta testerene må tydeligvis ha hatt en del ting de syntes må endres og eller forbedres, siden de trenger hele risikomarginen + to månder til...

Som Gaute Godager skrev i sitt "unnskyld" brev, så kan det hende at en "fix" ødelegger noe annet i spillet.

 

Så hvis du fikser 2 bugs så kan du skape 1 ny bug i samme slengen, dermed så kan det ha oppstått nye ting de ikke regnet med skulle bli "broken" sist. Noe av det er server relatert ifølge han.

Lenke til kommentar

Age of Forever? Conan Forever? Conan of Ages?

 

Nåja, WoW kurerte meg for denne sjangeren uansett, så det spiller ingen trille for min del. Men utrolig synd om den eneste virkelig profilerte spillutvikleren vi har her til lands skulle gå til grunne fordi de ikke klarer å holde noen skarve datoer. Jeg har virkelig lyst til å se hvordan deres neste prosjekt blir, så får håpe ikke børsmonsteret kommer og spiser dem før den tid kommer.

Lenke til kommentar

Jeg var interessert i starten, men de har utsatt og utsatt det så mange ganger at jeg har begynt å miste interessen. får ville jeg ha kjøpt spillet da det om uten å tenke over det, men nå gidder jeg ikke engang prøve trial-perioden med mindre folk sier det er bra. Og da mener jeg selvsagt ikke "Conan ftw!" eller noe sånt piss. På den annen side savner jeg et MMO der folk faktisk kan snakke grammatisk korrekt. Mange ganger har jeg store problemer med å skjønna hva folk prøver å si, selv om jeg snakker, skriver og leser flytende engelsk. ;)

Lenke til kommentar

Vet mye er basert på logikk, men logikk er svært relativt i enkelte tilfeller... :D Senest i dag var jeg og handlet, og det var svært fullt på parkeringsplassen. Heldigvis fant jeg en ledig plass etter en stund, men da jeg skulle ut var det en fyr som la merke til det og forstod at plassen ble ledig. Det er i seg selv greit nok, jeg trenger den jo ikke mer. Problemet var at fjotten kjørte så nært bilen min at jeg ikke kom meg noen vei og ventet utålmodig på at jeg skulle fjerne meg. Han brukte faktisk fløyten etter en stund, så jeg måtte rygge så nært bilen hans som jeg våget uten å komme borti før han endelig tok hintet. Som sagt, logikk er et svært relativt ord...

 

Og når man snakker om l33t speak, hvem fant egentlig på at l33t betyr elite? Det tok lang tid før jeg skjønte det og klarer ikke se logikken i det hele tatt. Broder'n forklarte at 3-tallene liksom er omvendte e-er, men hva har de i midten av ordet å gjøre? Og om de liksom er e-er, hvorfor ikke bare bruke e-er som alle andre folk? Og hva med gode, gamle m8? Skjønner det skal bety "mate", som i kamerat, kompis eller noe sånt, men hva er logikken? 8-taller skrives "eight", så det man sier er faktisk "meight". Hva betyr det? (jeg er da ikke helt idiot heller og skjønner det er basert på lyden, da "eight" uttales "ate", men likevel.)

 

Det verste er faktisk at folk faktisk bruker l33t speak i online spill. Hva er poenget? Hele greia ble jo funnet opp fordi man har begrenst tid og plass til å skrive en tekstmelding på telefonen, men i et online spill har man ubegrenset av begge. Dessuten blir det jo litt teit (fra mitt synspunkt) å betale et fast beløp ekte penger hver eneste måned for å spille det samme spillet i flere år sammen med andre, fysiske personer og likevel ikke ta seg tid til å skrive normalt? Men kanskje jeg er for gammel for det tullet der. Håper Age of Conan faktisk får mer voksne (ikke bare i fysisk alder) spillere som kan skrive normalt. Det trengs virkelig. Men likevel er det to ting som bekymrer meg litt. For det første har modenhet lite med alder å gjøre, da en femten åring kan være minst like moden som en vanlig tyveåring, og en tyveåring kan være mindre moden enn en vanlig femtenåring. For det andre sa noen fra Blizzard (tror jeg, husker ikke nøyaktig hvem) at gjennomsnittsalderen på de som spiller onllnespill regelmessig er rundt 25 år. Det høres ganske mye ut, spesielt når man blir overdynget av l33t speak hele tiden, men det betyr bare at fjortenåringer bråker mer enn en tredveåring. ;)

 

For øvrig husker jeg ennå da jeg spilte LotRO for noen måneder siden. På kveldstid / etter midnatt var de aller fleste "unge" for lengst i seng, og miljøet i spillet ble helt annerledes. Man kunne spille i timesvis uten å høre en eneste m8, lol, b4 eller sum1, selv om det var veldig mange folk som spilte. Det er noe jeg savner i de aller fleste mmorpg'ene jeg har spilt. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...