Gå til innhold

Amerikansk versjon av ''Rock Band'' til konsoll kjøpt i Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge gledet meg til Rock band, og skal garantert kjøpe meg det. Men jeg har ett problem... Prisen. I norge skal det koste rundt 1800 kr, og det er jeg nok ganske sikker på at er mer enn jeg er villig til å betale. Med ett trist fjes krysset jeg ut Elkjøp.no fanen, og gikk inn på amazon.com. Smilet var tilbake! 170$ for Special edition( Noe som tilsvarer 900 NOK)! Men, når jeg pratet med min venn Kai aka Rudde93, begynte han å syte ( :p ) om at amerikanske spill ikke fungerer på norske konsoller... Er dette sant?

Og hvis ja, er det noe jeg kan endre på?

Har gledet meg i månedvis , men synes rett og slett det ikke er vært norges heftige prislapp :|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syte Jaha? Jeg sa jeg ikke trodde det fungerte på Norske konsoller noe jeg er ganske sikker på sånn Ca 90% sikker...

 

Har like lyst på det som deg men jeg tar ikke sjansen nå...

 

Man får vel lov å forsvare seg litt? x]

 

BTW ekke detta feil forum? Oo DU skal ha til Xbox 360 sant (Noe jeg vet så ja)

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Såvidt jeg veit er samtlige PS3-spill sonefrie, så slik sett er det igrunn veldig greit. Enkelte spill til 360 er det også (GH3 var det, blant annet), men det tror jeg er et fåtall, uten at jeg har sjekka det spesielt aktivt. Play-Asia bruker å ha oversikter over slikt, hvis ikke jeg husker feil.

 

Til gjengjeld kan jeg stå med GH3-gitaren og spille RB og le høyt av PS3-eierne etter hvert som det kommer til Norge, med mindre da selvfølgelig Activision og Harmonix klarer å bli enige om patchen som gjør at PS3-eierne også kan bruke GH3-gitaren. For tro meg, RB-gitaren er ikke verdt plasten det er forma i, den er direkte grusom å spille på :(

Lenke til kommentar

Opprinnelig har filmer forskjellige soner for å forhindre at de som bor i land der DVD'r er dyre skal bestille fra utlandet der filmer er billige, og dermed herpe bransjen i sitt eget land.

 

Et annet problem med USA er at de bruker et annet TV-system som heter NTSC. I europa bruker vi PAL. Disse er ikke kompatible overhodet, hvis du kjører et NTSC-spill på en PAL-maskin får du bare skrap på skjermen, med mindre TV'n din støtter begge to. Den vil kjøre spillet normalt, men det kan ikke vises.

Om PS3 har både PAL og NTSC vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har lenge gledet meg til Rock band, og skal garantert kjøpe meg det. Men jeg har ett problem... Prisen. I norge skal det koste rundt 1800 kr, og det er jeg nok ganske sikker på at er mer enn jeg er villig til å betale. Med ett trist fjes krysset jeg ut Elkjøp.no fanen, og gikk inn på amazon.com. Smilet var tilbake! 170$ for Special edition( Noe som tilsvarer 900 NOK)!

 

Lett å bli blendet av den lave dollarkursen, men like lett å glemme at spilleska er svær og tung, så du kan legge til rundt 100 dollar i frakt + 25% moms + 200 kroner i fortollingsgebyr, og se hva den endelige prisen blir.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg veit er samtlige PS3-spill sonefrie, så slik sett er det igrunn veldig greit. Enkelte spill til 360 er det også (GH3 var det, blant annet), men det tror jeg er et fåtall, uten at jeg har sjekka det spesielt aktivt. Play-Asia bruker å ha oversikter over slikt, hvis ikke jeg husker feil.
PS3 = sonefri

Xbox 360 = er ikke sonefri

 

Hvis man vil slippe toll så bestill fra Videogamesplus.ca

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Såvidt jeg veit er samtlige PS3-spill sonefrie, så slik sett er det igrunn veldig greit. Enkelte spill til 360 er det også (GH3 var det, blant annet), men det tror jeg er et fåtall, uten at jeg har sjekka det spesielt aktivt. Play-Asia bruker å ha oversikter over slikt, hvis ikke jeg husker feil.
PS3 = sonefri

Xbox 360 = er ikke sonefri

 

Hvis man vil slippe toll så bestill fra Videogamesplus.ca

 

Vil det si at jeg kan bestille Rock Band fra Videogamesplus.ca og spille det på min PS3 kjøpt her i Norge?

 

Jøss! For real?

 

Jeg visste ikke at PS3 er sonefri!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvor har du info fra at det vil koste 1800,- her i Norge? altså..jeg tviler ikke, men når jeg pratet med de på EB games her jeg bor så tippet de rundt 1200,- jeg hadde selv håpet det ikke skulle overstige 1500,- men trommer,mic og gitar pluss selve spillet...det virker jo enormt mye i en pakke som skal selges til oss Nordmenn,så rundt 2000,- for denne pakken har faktisk streifet meg oxo.

Lenke til kommentar

Ein kan ikkje garantere at du ikkje må betale moms. Ein del butikkar skriv ein lågare pris enn det som er reellt, men det hender at tollvesenet åpnar pakker og sjekke kvitteringen. Om det kostar 1000,- inkl. frakt, utan moms kan du risikere å måtte betale 250 i moms og 180 i gebyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...