Gå til innhold

Overklokking av Q6600 på EVGA 680i


Anbefalte innlegg

kansje et teit spm, men noen som vet om det finnes noen ferige adaptere for å kunne montere vite i 5,25 slotsa? eks 1 stk 120 mm vifte på 3 x 5,25"?

 

kan noen fortelle meg hvordan rivatuner fungerer?

når du klokker, klokker den med en gang eller virker det ikke før man restarter? ser at i evrest så kommer nye verdier med en gang.. men temp og vifta på gpuen står stille.. (beveger seg litt når jeg kjører spill da) klokka kortet 15% i følge everst, har 50 grader og 1700 rpm på gpu.

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da er kjølern på cpu byttet til en thermalright ultra 120 extream.. cpu tempen sank med 50% ca.. OC på 3,3ghz, 28 grader..

 

men har et lite problem, håper det er noen som kan forklare meg hva som er galt.. når jeg prøver å klokke mer enn dette så må jeg sette opp volten ennu mere, har kommet opp til 1,4... men da begynner problemene og får ikke bootet.. når eg da går inn i bios står det at eg har valgt 1,4 men bak med grønn skrift står det et den er 1,35 (normalt når den er det den skal være står det med grå skrift)

 

noen som kan forklare meg dette? hva gjør jeg for å komme vidre? (har fulgt den oc guiden som står nevnt tidligere + jeg har høkt volt manuelt)

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...