Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjørte en runde med 1.5000 Volt i bios(1.456 rapportert i CpuZ), men det var tydeligvis ikke nok... Får prøve enda litt mere... Begynner å bli skummelt dette :devil: men regner med at cpu /bios stenger av før det tar fyr...

 

(/)yvin:D

 

 

Så lenge du er under 1.6 volt, så er det ingen fare. Det er knapt fare om du har over 1.6 volt også. Det eneste som skjer er at maskinen er ustabil/blåskjerm. Det er svært sjeldent en cpu dør. Jeg har ikkje klart det enda, og jeg har hatt en del cpu`er :)

Lenke til kommentar

Det er betryggende å vite. Kjører 24/7 nå på [email protected]... Hender det krasjer under spilling(BF2/TF2), men ikke ofte. Rendring i Lightwave går bra. Kan vel like gjerne skyldes umodne drivere (HD 3870X2) eller en forholdsvis råtten Windows XP. Beta SP3 osv...

 

Kanskje mer stabilt å ta OCCT i sikkermodus? Eller regnes det som juks... :hmm:

 

Får vel prøve å fete opp volten i retning 1.6 og se om jeg ikke har 3.8 inne...

:thumbup:

 

Regner med at det blir varmt da... Leste noe om at sammenhengen mellom volt og frekvens var proposjonal... 100 grader here I come.... Vannkjøling neste...

 

(/)yvin:D

Lenke til kommentar
Det er betryggende å vite. Kjører 24/7 nå på [email protected]... Hender det krasjer under spilling(BF2/TF2), men ikke ofte. Rendring i Lightwave går bra. Kan vel like gjerne skyldes umodne drivere (HD 3870X2) eller en forholdsvis råtten Windows XP. Beta SP3 osv...

 

Kanskje mer stabilt å ta OCCT i sikkermodus? Eller regnes det som juks... :hmm:

 

Får vel prøve å fete opp volten i retning 1.6 og se om jeg ikke har 3.8 inne...

:thumbup:

 

Regner med at det blir varmt da... Leste noe om at sammenhengen mellom volt og frekvens var proposjonal... 100 grader here I come.... Vannkjøling neste...

 

(/)yvin:D

 

 

Kjører du prime eller et annet cpu stresstest, så finner man for om den er stabil eller ei. Hvis Bf2 klikker, så er nok cpu`en ustabil ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...