Gå til innhold

Snart påtvinges IE7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vi har ennda en del systemer som ikke takler ie7

Men heldigvis styres alle updater via sms og derfor blir det ikke noe ie7 ennda her på jobben...

De jobbene/bedriftene/systemene som ikke klarer å "integrere" seg skikkelig med IE 7, hva slags problemer er det tilknyttet, hvilke systemer kan det dreie seg om etc. Kunne ønske mer konkret informasjon om det, siden jeg faktisk ikke helt forstår problemet.

 

 

Vet ikke om de har forandret det, men skriftstørrelsen på

utskriften fra IE7 er alltfor liten.

Det er fordi IE 7 i utskrifter hvor sidene er for brede, begynner å få forminkse alt for å få det til å passe i bredden. Selv synes jeg det er genialt! Og jeg føler meg ganske sikker på at det er mulig å velge det bort om du leter i innstillinger. Har ikke opplevd at den forminsker om det passer i bredden fra før. Endret av TSP
Lenke til kommentar

Jeg tror mange kommer til å få problemer når de får IE7 installert.

Eller, jeg tror ikke, jeg vet.

 

Sikkerheten er litt for høy for enkelte, og siden så mange er redd for å lese hva som står på skjermen, så vil de trykke NEI til installering av ActiveX og andre ting som gjør at mye ikke vil virke som det skal.

 

Det at det ikke er spesielt brukervennlig å angre på et slikt valg heller vil også skape litt problemer.

Lenke til kommentar
Finnes det noen gode argumenter for å ikke erstatte IE6 med IE7? Ser IT gutte på jobben her ikke har rullet ut IE7 enda, men vet ikke helt hvorfor...

Selv har jeg en eldre maksin med windows XP SP2, som ennå kjører IE6. Årsaken er at jeg da kan bruke den for testing når jeg lager websider og lignende. På maskinen jeg bruker til daglig har jeg selvsagt IE7 :)

http://tredosoft.com/Multiple_IE

Lenke til kommentar

Greit IE6 er full i hull og faenskap...

 

Men den er den kjappeste i oppstart og få opp websiden på. Ingen slår IE6 der. Trykk på link, BAM, så er vinduet der og websiden er godt i gang med lastingen.

 

Alle nyere browsere kan du legge på 3sek (med mindre du har monsterpc da og det går superfort uansett).

 

IE7 syns jeg suger ... har ikke klart å like den pga gui. Så da blir det opera og FF da ... og tab-whoring :)

 

FF må få på plass en løsning der du kan lagre tabsa slik som i opera. arg arg.

Lenke til kommentar

Hehe, stemmer det DarkSlayer, spesielt irriterende er det at Firefox uten problem klarer å gjenopprette de fanene den hadde om noe skjer feil. Men når programmet avsluttes på normal måte, neida :)

 

Det finnes sikkert tillegg for å gjøre det, men personlig foretrekker jeg en ferdig løsning der jeg kan velge bort, slik som med Opera. Liker bedre standardutseendet i FF, men er tross alt bare å laste ned andre utseender til Opera.

 

Tror nok Microsoft ønsker å gjøre dette siden de ikke lenger kommer til å støtte XP som blir levert med IE 6. Om de med XP hvertfall får IE 7 blir vel fortsatt nettleseren oppdatert?

Lenke til kommentar
Hehe, stemmer det DarkSlayer, spesielt irriterende er det at Firefox uten problem klarer å gjenopprette de fanene den hadde om noe skjer feil. Men når programmet avsluttes på normal måte, neida :)

 

Det finnes sikkert tillegg for å gjøre det, men personlig foretrekker jeg en ferdig løsning der jeg kan velge bort, slik som med Opera. Liker bedre standardutseendet i FF, men er tross alt bare å laste ned andre utseender til Opera.

Hvor godt har du leitet?

 

post-74755-1200832704_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har lagt merke til at mange brukere som oppgraderer til IE7, ofte uten å vite det selv pga automatiske oppdateringer, mister tilgang til nettsider. Heldigvis kan man avinstallere IE7 (rollback til IE6), noe som vanligvis løser dette problemet. Årsaken, tror jeg, er at maskiner som har vært brukt en stund ofte har såpass med akkumulerte feil i OS at IE7 streiker. På maskiner med relativt nyinstallert OS som ellers er i fin form ser det derimot ut til å gå greit. Vanligvis.

 

Gjennomsnittsbrukeren (Ola og Kari Nordmann) vet som regel ikke at Windows OS'et slites ned over tid og må reinstalleres iblant, aner heller ikke at IE7 kan avinstalleres eller hvordan man gjør det, eller at IE7 i det hele tatt er årsak til problemet. Det er disse som blir sittende med postkasser i skjegget når tilgangen til nettsider plutselig forsvinner.

 

Det jeg lurer på er, når man får tvungen oppgradering til IE7, får man da fortsatt mulighet til å avinstallere den hvis den tryner?

 

Løsning: Installer Firefox eller Opera FØR problemet oppstår, så kommer du ihvertfall på nett.

Lenke til kommentar
Hvor godt har du leitet?

 

[ attachment=205440:firefox.jpg ]

Hehe, der fanget du meg ;)

 

Likevel, siden jeg ikke har funnet det og jeg vet fra tidligere diskusjoner både på nett og virkerlighet at det er svært få som har oppdaget det er det tydelig at Firefox ikke er like brukervennlig som Opera (Nei, jeg sier ikke at Firefox er blottet for brukervennlighet og dette er kun min mening). De som trives med å installere tillegg, fininnstille og velge det meste av nyttig funksjonalitet gjennom dette, er den massen Firefox er rettet mot. Opera er derimot en nettleser hvor du velger bort om du vil og kan, har det du trenger (stort sett) der og da og er i større grad rettet mot en større gruppe av brukere siden det ikke "skjuler" sin funksjonalitet, dermed bedre egnet for de som ikke er vant til å titte innom instillinger.

 

Som du skjønner, har jeg ikke tatt Firefox i et like nært øyesyn som jeg har med Opera, hvis jeg hadde ville min mening sikkert vært noe annerledes. Bruker uantsett, og trives med Firefox på PC'ene på skolen, for der får Opera diverse merkerlige problemer. Hjemme er det derimot Opera som er min favoritt.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Likevel, siden jeg ikke har funnet det og jeg vet fra tidligere diskusjoner både på nett og virkerlighet at det er svært få som har oppdaget det er det tydelig at Firefox ikke er like brukervennlig som Opera (Nei, jeg sier ikke at Firefox er blottet for brukervennlighet og dette er kun min mening). De som trives med å installere tillegg, fininnstille og velge det meste av nyttig funksjonalitet gjennom dette, er den massen Firefox er rettet mot. Opera er derimot en nettleser hvor du velger bort om du vil og kan, har det du trenger (stort sett) der og da og er i større grad rettet mot en større gruppe av brukere siden det ikke "skjuler" sin funksjonalitet, dermed bedre egnet for de som ikke er vant til å titte innom instillinger.

 

Som du skjønner, har jeg ikke tatt Firefox i et like nært øyesyn som jeg har med Opera, hvis jeg hadde ville min mening sikkert vært noe annerledes. Bruker uantsett, og trives med Firefox på PC'ene på skolen, for der får Opera diverse merkerlige problemer. Hjemme er det derimot Opera som er min favoritt.

Firefox har til tross for det nådd en større masse. Jeg kan være enig at standard innstillinger for tabs er klønete og med for få alternativer i Firefox, men det er sjeldent man aldri trenger å titte litt i innstillinger for å få det akkurat som man vil, uansett hvilket program det dreier seg om. Da må man i så fall ha enkle preferanser. Et godt eksempel på det i Opera er hvis man for eksempel vil åpne bittorrentfiler i uTorrent. Og hvis man ikke tilfeldigvis ønsker å ha tab-innstillinger som Opera har som standard, må man jo også inn i innstillinger.

 

EDIT: Og hvis man vil starte med hjemmeside i stedet for siste sesjon, må man jo inn i innstillinger i Opera. ;)

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Hjemme bruker jeg IE7 stort sett hele tiden. FF har jeg også installert, men det er kun fordi Bet24 ikke fungerer i IE (!).

 

På jobb, derimot, går det i IE6, da vi har haugevis med webbaserte systemer og løsninger, og jeg tror det vil bli en del krøll enda med IE7. Den IE7-blockeren som legges inn som Group Policy stopper vel IE7 enda, vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Har lagt merke til at mange brukere som oppgraderer til IE7, ofte uten å vite det selv pga automatiske oppdateringer, mister tilgang til nettsider.

 

Hvilke nettsider??? HAr brukt IE7 og FF om hverandre siden IE7 kom i førsteutgave og er rivende godt fornøyd med IE7 generelt(jeg kjører ingen programmer som krever IE6, riktignok), men jeg har ikke mistet tilgang til en eneste nettside i IE7 som jeg har tilgang til i FF på noe som helst tidspunkt....så igjen: konkrete eksempler?

Lenke til kommentar
Finnes det noen gode argumenter for å ikke erstatte IE6 med IE7? Ser IT gutte på jobben her ikke har rullet ut IE7 enda, men vet ikke helt hvorfor...

Er en del sider og programmer som ikke liker IE7, så da er det mye lettere med IE6.

Jasså..

Er det dette hva dere på Byåsen sier til dere selv for å få sove godt om nettene?

 

Gah, treg post. Ble forstyrret.

Men Citrix fungerer da utmerket i IE7. :)

 

 

 

nja, var vel heller at Lokal sync med outlook 03/07 ikke var helt enig med IE7 og Citrix 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...