Gå til innhold

lage bilder på dvd plater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har prøvd begge overnevnte løsninger, og kan klart anbefale å printe rett på plata.

Ved å printe på et ark som limes på plata kan du få ubalanse i plata hvis labelen ikke limes på 100% rett. Hos meg ga dette subbe-lyder fra dvd-spilleren, og noen ganger problemer med å lese plata.

Ved bruk av slike labeler på cd-er som ble brukt i bilen, kunne også limet løsne. Det kan som kjent bli ganske varmt i en bil-spiller.

Nå bruker jeg kun Verbatim-plater med printbar overflate sammen med en Canon iP5000 blekkskriver. Det blir helt strøkent. :thumbup:

Skrevet
er det det samme hvilken skriver jeg bruker?

kan plata knekke når den går igjennom skriveren? hvis det ikke er en skriver der arket går rett igjennom uten å bøyes?

Du må ha en skriver som er tilpasset dette,plata kan ikke stikkes ned der arket går ned :)

Skrivere som kan benytte disse platene har med en egen ramme som cden settes i og så føres denne inn i et eget spor i skriveren, feks Canon Inkjet Printer iP4500

Mediatype: Konvolutter, vanlig papir, påstrykningsbilder, fotopapir, fotoklistremerker, glanset fotopapir, kort, matt fotopapir, høyt oppløsningspapir, halvblankt papir, DVD-plater,[bold] CD-plater[/bold]

http://www.psdata.no/ps.asp?it=134839&pdm=mainspec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...