Gå til innhold

Oppfordring til nytt underforum ang skjerm og datautstyr


Anbefalte innlegg

Ser at dagens ordning med øyeblikkelig flytting av alle tråder om skjerm (og annet datautstyr relatert til bilderedigering) her på akam til hardware er lite tilfredsstillende. Har selv opprettet et par tråder på hardware angående datautstyr som ikke skal brukes til spill og også fulgt tråder som er blitt flyttet til hardware, men det ender nesten alltid med tvetydige svar og råd basert på spillentusiaster/erfaring (ser ut til at det er 99,99% spillentusiaster som frekventerer hardware).

 

Er f.eks på jakt etter en større skjerm, primært til bilderedigering og jeg gidder rett og slett ikke å starte en tråd på hardware, da det er helt uinteressant for meg hvordan skjerm a yter i forhold skjerm b i spillsammenheng. Erfaring, er man ikke interessert i spill, får man ikke gode råd på hardware.

 

Det sagt, vi har underforum her på akam om skrivere og skannere, til tross for at dette også finnes på hardware, tillater meg å tro at datautstyr som yter godt i blideredigeringssammenheng skulle være vel så interessant å diskutere internt her på akam.

 

Oppfordrer derfor til at vi kan diskutere og dele erfaring rundt datautstyr brukt primært til bilde og videoredigering her på akam hvor kunnskapen rundt dette er samlet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette syns jeg var et meget godt forslag og støtter denne.

 

For å være helt ærlig så ville det være naturlig for meg å spørre ett eller annet sted i denne seksjonen om ny skjerm eller hardware direkte relatert til bildebehandling/fotografering.

 

Siden bruksmålet er så forskjellig er det helt andre egenskaper som ofte gjør seg gjeldende og dermed hadde det vært fint å få en 'kunnskapsdatabase' på det her på denne delen av forumet.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Siden bruksmålet er så forskjellig er det helt andre egenskaper som ofte gjør seg gjeldende og dermed hadde det vært fint å få en 'kunnskapsdatabase' på det her på denne delen av forumet.
Ikke minst fordi slike diskusjoner forsvinner fra Akam-delen, og blir bare del av Hardware-forumet. Dermed er det et ikke ubetydelig antall lesere som aldri får med seg disse diskusjonene (bl.a. undertegnede) med mindre de ser dem før de flyttes, og legger dem til bokmerkene...
Lenke til kommentar

Dette er en god ide. Hva med også å da i samme slengen ta med alt av hardwarebasert utstyr til bildebehandling, som f.eks. tegnebrett, skjermkalibreringsutstyr osv. Er mye datautstyr som brukes/ trengs til bildebehandling som er totalt annerledes enn f.eks. spillentusiaster trenger.

I dag har disse trådene en tendens til å havne i litt forskjellige underforum, og de kan være vanskelige og se eller finne tilbake til om man ikke vet hvor de ligger.

Lenke til kommentar
Dette er en god ide. Hva med også å da i samme slengen ta med alt av hardwarebasert utstyr til bildebehandling, som f.eks. tegnebrett, skjermkalibreringsutstyr osv. Er mye datautstyr som brukes/ trengs til bildebehandling som er totalt annerledes enn f.eks. spillentusiaster trenger.
Et veldig godt forslag!
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har de høye herrer slått hodene sine sammen og tenkt over dette ennå?

 

Jeg skal ganske snart gå til innkjøp av en ny skjerm og kunne ha hatt behov for å starte en tråd. Men i fare for å få flyttet en tråd på direkten til hw.no og se at a) tråden dør fordi ingen "gamere" har peiling eller b) tråden tar av fordi de samme antatte 14-åringene som i tillegg høyst sannsynlig er høye på cola og smågodt (eller i det minste fremstår som både 14 år og høye på sukker) diskuterer ting som jeg ikke bryr meg døyten om, så velger jeg heller anmode nok en gang om at bønnen til trådstarter blir tatt til følge. Amen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tillater meg å etterlyse litt fremdrift eller avslag i denne saken. Ser dog det blir bare større og større behov for et eget datautstyr/tilbehør forum på akam.

 

Her er f.eks et skoleeksempel, tråden ble startet på akam og fikk flere svar kjapt, så ble den flyttet til hw og den døde umiddelbart og er nå kommet til 2. siden.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=954607

 

 

Edit, rettet skrivefeil.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...