Gå til innhold

Asus EEE 4 eller 8 gb versjon - i salg på nett?


azreel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noen gode argumenter for IKKE å kjøpe fra USA? Potensielle tekniske problemer?

 

Bare vær obs på at jetcarrier HAR skjulte gebyrer. På fremsiden kan det virke som at de spanderer tollenavgiften for deg. Det gjør de IKKE. Hvis du går på FAQ så ser du det.

 

Ellers tror jeg ikke det skal by på altfor mye problemer med å bestille asus pc fra utlandet. Så vidt jeg vet har de en global garanti. Du kan kan jo ringe asus norge og spørre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg bestiller en asus eee 4G fra newegg.com, noen siste ord før jeg gjør klar bestillingen? bruker jetcarrier for forsendelsen med fly.

PSData tar opp forhåndsbestillinger fra eksisterende kunder på EEE-PC-XXX som er bestykket slik:

ASUS 7" Eee 8G 1024MB 0.92kg 8GB SSD 2XUsb VGA

Levering er satt til ubekreftet 28.02.2008. Pris er ikke kjent og derfor ikke oppgitt. Har selv fått bestillt en i går og er spent på prisen. Er jeg ikke fornøyd med prisen kan jeg enkelt avbestille den. Etter det jeg har grunn til å tro vil prisen ligge omkring 2K eller noe over det.

Lenke til kommentar
prisen fra PS blir nok rundt 4000 og den kommer tidligst i april ifølge ps.. ringe selv for å sjekke.. så den datoen du oppga var nok bare en forglemmelse fra demmes side

Vel hvis prisen blir nærmere 4000 så er den lite interessant for meg og jeg vil nok da velge å avbestille. Jeg får bare vente i spenning.

Lenke til kommentar

4G selges for 187 ex VAT (moms) i UK og 8G går for 259 ex VAT.

 

Generelt er datautstyr omtrent like billig her i Norge som i UK.

 

Norske priser tipper jeg da blir ca 2500,- for 4G og ca 3500.- for 8G når jeg legger til 25% norsk moms.

 

De første EEE som kommer til Norge vil sikkert koste litt mer, men når flere nettbutikker får disse på lager vil nok prisene bli som jeg tror.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
De første EEE som kommer til Norge vil sikkert koste litt mer, men når flere nettbutikker får disse på lager vil nok prisene bli som jeg tror.

Vel, i følge denne artikkelen http://www.idg.no/pcworld/article88877.ece så ser det ut til at det kan ta sin tid før maskinen kommer til Norge. Asus klarer rett og slett ikke å produsere nok maskiner til å dekke etterspørselen, og da kommer det norske markedet (som er lite) ikke i første rekke. Det spekuleres i om en nordisk lansering først kan skje i andre eller tredje kvartal.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Aldri i verden om den går for 2k fra PS data. Regn med minst 3500, noen har jo til og med spekulert 5000.

Finn prisen den ligger på i USA og gang med 10, så har du et ca tall.

Hehe..det ser ut som jeg faktisk fikk rett likevel da jeg gjettet at prisen ville bli mellom 2 - 3K for denne ASUS 7" Eee 8G 1024MB 0.92kg 8GB SSD 2XUsb VGA som nå kan erstattes med denne:

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139670 som er en langt bedre utgave som nå vil selges for 2.690,- hos ps.

 

Jeg avbestillte i vår men nå ser det ut som tiden er moden for en ny bestilling hvis feriepengene strekker til.

 

 

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...