Gå til innhold

Ska kjøpe ny DVD- og cd-brenner.. Hvilke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv kjøper jeg stort sett en som matcher kabinettet, gjerne i slim-utførelse og ikke det aller billigste merket.

 

Kanskje Sata-kontakt hvis du har ledige kontakter (de som brukes til hardisker). Da blir kabel-salaten inni kabinettet mindre. (runde kabler vs flate).

 

Hvis du er storbrenner så anbefales ofte plextor... De koster som regel det dobbelte av standard, men kanskje er de verdt det?

Lenke til kommentar
Selv kjøper jeg stort sett en som matcher kabinettet, gjerne i slim-utførelse og ikke det aller billigste merket.

 

Kanskje Sata-kontakt hvis du har ledige kontakter (de som brukes til hardisker). Da blir kabel-salaten inni kabinettet mindre. (runde kabler vs flate).

 

Hvis du er storbrenner så anbefales ofte plextor... De koster som regel det dobbelte av standard, men kanskje er de verdt det?

 

 

Har ikke ledige sata kontakter da disse kommer til å bli brukt til HDD'er. Så det må nok bli ide, er det noen store forskjeller på dette, utennom at du får litt mindre kabel rot?

 

Kan vel si at jeg brenner mye...

Hadde en plextor for mange år sia og var fornøyd med den.. Nå har jeg nec og den er jeg ikke fornøyd med, nå skal det sies at den er tre-fire år hvis jeg ikke husker feil.. Har hatt store problemer med lesing av plater. Spesielt på mp3'r.

 

Pioneer'n virka jo god..

Lenke til kommentar

Det er ingen fordeler med unntak av tynnere kabler, ved valg av en s-ata brenner fremfor en IDE brenner.

 

Plextor kan du glemme, de produserer ikke annet en dyre klistrelapper de setter på andre produsenters brennere, for tiden er dette optiarc(Nec/Sony) og Pioneer.

 

Jeg støtter OC-Freak i hans forslag om brennere(selv om jeg kanskje også ville ha nevnt Lite-On DH-20A4P ;) ).

Alle disse brennerne er forresten IDE drev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...