Gå til innhold

Når kommer Get med HDtuner?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper ikke det er flere tråder med dette temaet, har forsøkt å søke rundt på forumet.

 

Det jeg lurer på er rett og slett om noen har noe informasjon om når Get kommer med ny tuner for HD-kanaler, osv. Med HDMI-kontakt.

Jeg leste en artikkel om digital-tv, der Get sa at de ville komme med dette etterhvert. Men husker ikke hvor jeg leste det.

 

Nå har jo Canal Digital kommet med HDtuner, så da burde vel Get komme etter rimelig raskt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Håper ikke det er flere tråder med dette temaet, har forsøkt å søke rundt på forumet.

 

Det jeg lurer på er rett og slett om noen har noe informasjon om når Get kommer med ny tuner for HD-kanaler, osv. Med HDMI-kontakt.

Jeg leste en artikkel om digital-tv, der Get sa at de ville komme med dette etterhvert. Men husker ikke hvor jeg leste det.

 

Nå har jo Canal Digital kommet med HDtuner, så da burde vel Get komme etter rimelig raskt..

 

Slenger meg på denne! :)

 

Hører titt og ofte rykter om at denne er "rett rundt hjørnet", og har hørt alt i fra første kvartal 2008 til fjerde kvartal 2008.

 

En annen ting som hadde vært artig å vite, er hvorvidt denne kommer til å ha opptaksmulighet (PVR), og om den vil ha nettforbindelse som kan brukes til noe fornuftig.

Dersom den har opptaksmulighet så hadde det vært litt interessant å vite hvordan denne fungerer. Blir vel "litt" lite med 160GB dersom man skal lagre unna sendinger i full HD-kvalitet.

 

PVR-boksen jeg har fra Get i dag har nettverk, men denne er som dere sikkert vet disablet. :(

Lenke til kommentar

De boksene som er nå er digitale, så regner med at eneste forskjellen blir at de nye får hdmi-utgang. Slik at man kan få HD-oppløsninger på tv-sendingene. Har man ikke bruk for hdmi, så er det nok ikke nødvendig med oppgradering. Regner med at det blir den nye standardboksen fra Get, vi som allerede er kunder vil nok bare behøve å levere inn den gamle og få en ny. Nye kunder får nok denne nye boksen.

 

Eventuelt blir det et valg en kan ta, om man vil ha en HD Get Box, eller vanlig Get Box. Det vil sannsynligvis gjelde det samme med PVR-en. Men PVR koster vel litt mer pr mnd.

 

Men jeg har ikke noe informasjon om det, er bare det jeg ser på som sannsynlig. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten update:

 

Ryktene har nok vært litt ivrige, HD-dekoderen blir lagt ut til

*interntest* nå i februar, men skal være klar til mars.

Oppgraderingen blir nok verken påtvunget eller gratis, men dekoderen kommer

med PVR-funksjonalitet (sannsynligvis med en harddisk på 250 gigabytes).

Intet konkret er sagt om priser enda, men jeg får høre fra pålitelige

kilder at HD-dekoderen blir "meget konkurransedyktig" på dette feltet.

Nettverksinterfacen på dekoderen er ikke aktivisert fra fabrikkens side med

vilje, slik at vi skal unngå å komme i uønskede juridiske klemmer med

hensyn til fildeling og spredning av copyrightbeskyttet materiale.

 

Fikk dette fra en supportmedarbeider i Get, så skulle vel tro det stemmer ganske bra :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fikk denne mailen ifra Get nå :

 

"Get vil lansere sitt HD-tilbud i løpet av mars 2008. Mer informasjon om

priser og endelig lanseringsdato vil bli offentliggjort på www.get.no etter

pressekonferansen 6. mars. Get vil da lansere en HD PVR som er klargjort

for fremtidens tjenester som Film på bestilling direkte på dekoderen.

Tekniske spesifikasjoner finner du på www.get.no ->kundesenter ->spørsmål

og svar ->digital tv ->HDTV ->Tekniske spesifikasjoner Get HD PVR"

 

Og der står det bla:

 

* Mulighet for HD-kanaler

* 250GB harddisk

* 2 TV tunere (ta opp 2 programmer eller se 1 program og ta opp 1 annet)

* Innebygd modem (for fremtidige tjenester som Film på bestilling)

* Følgende oppløsninger søttes

o 576P

o 576I

o 720P

o 1080I

* Mange tilkoblingsmuligheter

*

o HDMI

o Komponent

o Composit

o S/PDIF

o Audio

 

 

 

Bare å begynne å glede seg :-)

Lenke til kommentar

Ser jo veldig bra ut den boksen der. :)

Håper forøvrig at de kommer med en uten PVR også, som en kanskje kan leie "gratis" slik som den ikke-pvr'en de har nå.

Har personlig aldri hatt noe behov for PVR-funksjonalitet, og tror ikke det kommer til å endre seg med det aller første. Men blir uansett ikke aktuelt med HD-boks før til sommeren for mitt vedkommende..

Men håper noen her inne får testet den i løpet av nærmeste fremtid, og kan fortelle litt om hvordan den fungerer, osv.. :)

Lenke til kommentar

Bestilte et stk for 10 minutter siden og ankommer på onsdag fikk jeg beskjed om, skal bli moro å få TV i HD også ikke bare film :)

 

Gidder vel ikke å bestille den ekstra pakken for 99,- siden jeg har C+Total så får jeg sporten der som stort sett er eneste grunnen for at jeg bestiller. Men Discovery HD skal i hus koster vel 49 pr månde så det overlever jeg...

Lenke til kommentar

Jeg hentet meg en selv i dag, og har bare problemer :( Den bare henger, og vil ikke starte skikkelig. Var i kontakt med Get, og det er mange som opplever problemer med disse boksene. De visste ikke hva som var galt, siden disse boksene er nye for de også....så da sitter jeg her med en hd-pvr som ikke funker :(

Lenke til kommentar

Jeg har BARE hatt trøbbel. Fikk boksen mandag kveld og har hatt bilde i 10 minutter. Ellers så har det vært svart. Teknisk avdeling hos Get kunne etterhvert ikke skjønne annet enn at boksen var defekt så jeg har nettopp vært på Spaceworld og byttet den. Den står til oppdatering nå så det blir spennende å se om den er noe bedre.

 

Edit: Nå får jeg i alle fall opp alle kanalene i kanallista i motsetning til før. Jeg har imidlertid ikke noe bilde, dekoderen maser om kort, så da regner jeg med at ikke alt er aktivert skikkelig enda..

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Etter å ha byttet dekoder hos Get, fungerer det nå :) Jeg fikk litt problemer med denne også, men etter å ha ringt Get hvor de sendte noen signaler til dekoderen, løste det seg. Jeg måtte også ta ut, og dytte programkortet skikkelig inn for at det skulle fungere. Kanskje du skal teste det Xorsist? Hvis du får frem kanaler, skal det være en mulighet ved å gå til kanal 150...vet ikke om det begynner en oppdatering eller hva som skjer da...?

 

Ellers må jeg si at jeg ble litt skuffet over HD-kanalene. Jeg hadde faktisk forventet at jeg skulle bli overrasket over den gode kvaliteten, men sannheten er at jeg nesten ikke ser forskjell på HD og vanlig digital :hmm: Går jeg helt inntil skjermen, ser jeg at det er pixelforskjell, men jeg trodde forskjellen ville bli helt Wow!! på avstand. Vel, vel, nå er den i hus ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Ja, det med kortet helt inn oppdaget jeg på den første dekoderen etter en times tid, men det ble aldri noe bedre.

 

Med den nye dekoderen på plass derimot, så gikk alt som en lek. Det var tydelig at den første var defekt på et eller annet vis. Så langt ser alle kanaler ut til å funke, og det fungerte å pause live-sending osv. Jeg har et opptak i natt som jeg er spent på om kommer til å fungere, vi får se :)

 

Jeg har bare C+HD og C+SportHD og jeg synes da bildet på spesielt C+SportHD er ekstremt bra. TVen er HD-Ready og støtter 1080i så jeg har satt dekoderen til 1080i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...