Gå til innhold

Verdi på hdder med kontrollerkort.


EDB

Anbefalte innlegg

Hei

 

Grunnet en oppgradering har jeg planer om å kvitte meg med noen disker av forskjellige slag. Dette gjelder da 4*200gb IDE harddisker med et kontrollerkort. Kortet er HighPoint RocketRAID 454. Merke på diskene er jeg heller usikker på, dette kan jeg finne ut om det er veldig viktig. Er ihvertfall noe av Maxtor. Har også en 80gb IDE og 2*160GB SATA jeg vurderer å kvitte meg med.

 

Grunnen til at jeg spør her ikke for å høste selgere, men for å finne ut om det er noe vits at jeg selger dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det slik, det er nok kontrollerkortet som har mest verdi. Litt dumt at det ikke er oppgitt pris på komplett.

 

Tror jeg velger å si det slik: Siden kontrollerkortet er for IDE-disker så er det nok kun for spesielle behov.

 

For mitt vedkommende hadde jeg nok ikke gitt mer enn 300 for hele pakken grunnet gammel standard (les IDE) og at diskene er brukt. Men så er jeg litt gjerrigknark også da, det kan jo være at du får solgt til noen som på død og liv må ha raid bare pga skrytefaktor :!:

Lenke til kommentar

Disse mener at kortet er verdt 1000 kr nytt.

200 GB harddisk koster 400 kr ny.

Samlet nyverdi blir 1000+4*400 = 2600 kr. Bruktpris er vel vanligvis ca. 40% av nypris, og da lander vi på 1000 kr.

 

Jeg hadde ikke solgt så mye lagringsplass for 1000 kr, men hvis du trenger penger så kan det ikke skade å prøve å legge dem ut for salg.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...