Gå til innhold

God PSU til SLI oppsett!


Anbefalte innlegg

Så lenge du går for en 600W+ PSU fra et annerkjent merke, så er du egentlig ganske sikker. Men Corsair er veldig i vinden nå og modellene deres har vist seg å være av topp kvalitet.

 

Du kan jo titte på anbefalingene til hardware.no og den siste store PSU-testen deres. Er dog ikke helt enig i konklusjonene deres da jeg synes 520W blir litt snaut, samt at jeg nok ikke hadde tatt sjansen på å kjøpe Hiper med tanke på ryktet deres.

 

GPU-valget ønsker jeg deg hell og lykke med. Hadde jeg sittet på et SLI-HK hadde jeg nok klødd meg i hodet selv. 8800GT gir veldig god ytelse pr krone, mens 8800GTS 512MB har en stor fordel i den gode kjøleren. Tror kanskje personlig jeg hadde kjøpt ett 8800GTS 512MB nå og puttet i ett til senere hvis behovet melder seg. Men er da heller ikke særlig glad i lyd...

 

ja, ser jo at de billigste GT kortene ikke er å få tak i og da er det ikke lange stykket opp til GTS kortet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Corsair HX620W eller TX650W kan være alternativer, men prisforskjellen til TX750W er ikke stor, særlig ikke med tanke på at TX750W har den fordelen at den har 4 PCI-E kontakter (mot 2 på de andre). Du kan evt. vurdere HX520W eller VX550W, som også vil trekke systemet fint, men som mulig er litt snaut med tanke på fremtidige oppgraderinger og på belastningen PSU'en kjører på (som går utover levetiden på den).

 

Ellers har OCZ denne på 600W: https://prisguiden.no/product.php?productId=71484 Jeg vet ikke så mye om den, men den ser OK ut og OCZ er et godt merke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

da var pakken kommet, men de hadde greid å tatt feil psu, fikk en TT Toughpower 750W(sli ready) istedet for Corsair TX750W, har sendt dem mail om dette og fikk svar!

skal jeg beholde denne og få tilbake mellomlegget inn på kontoen eller bør jeg heller få byttet til corsair TX750W?

får 200 kr igjen om jeg beholder TT toughpower'en....

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er begge produsert av CWT. Ingen av de er modulære. Vil ikke si det for sikkert, du bør nok google litt rundt...men mener de stort sett skal være den samme PSUen. Corsair operer med 5 års garanti, men jeg mener også at dette er innenfor standard reklamasjonstid på PSU.

Lenke til kommentar
da var pakken kommet, men de hadde greid å tatt feil psu, fikk en TT Toughpower 750W(sli ready) istedet for Corsair TX750W, har sendt dem mail om dette og fikk svar!

skal jeg beholde denne og få tilbake mellomlegget inn på kontoen eller bør jeg heller få byttet til corsair TX750W?

får 200 kr igjen om jeg beholder TT toughpower'en....

ja, men nå er situasjonen slik^

Lenke til kommentar

NEI! Bytt TT-PSUèn. Jeg hadde den og pga en ENORM støy returnerte jeg den samme dag. Hadde ikke tatt i mot den om noen kastet den etter meg! Det ble forøvrig ikke funnet noe galt med, den - den bare var slik. Jeg snakker altså om Termaltake 750W. Den som liksom skulle være stille...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...