Gå til innhold

God PSU til SLI oppsett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så skal PSUen jeg linket til passe veldig fint. Har du også litt å gå på til senere oppgraderinger.

 

Du burde nok ikke gå for et 680i-kort ettersom nVidia nå har sluppet 780i som bla. støtter 45nm prosessorene fra Intel. Ville nok gått for EVGA sitt kort, uten at jeg har lest fryktelig mye om det. Bare fått med meg at det har vært litt trøbbel med ASUS sine 780i-kort.

Lenke til kommentar

Husk også at man sitter med sjekket i postkassen om man kjøper en 780/90

med mulighet for 3sli og en 750w.

En eller annen gang så synker GTX/ultra prisen når 9 serien kommer.

Da skal jo 190 millioner selge sitt GTX kort og da kan man ikke kjøpe dette for 1 kr og sette i 3 sli pga det krever 800w minimum uten klokk noe som fort blir 1000w psu

Lenke til kommentar

Nå har jeg skjønt at du er en stor tilhenger av 3sli, war, men det er ikke alle som er det.

For de fleste er tilogmed vanlig sli overkill, og 3sli er kun for spesielt interesserte som trenger et par fps ekstra i crysis på 30" med 2560x1600.

For normale folk som har 20" eller 22" med 1680x1050 er tilogmed vanlig sli stort sett bortkastet.

 

Og at 3sli bruker masse strøm er jo hevet ovet enhver tvil, men ikke regn med at alle som spør om pc med SLi skal ha 3sli.

 

Til trådstarter om du ikke alt har bestilt, jeg foreslår at du bestiller ett 8800GT kort nå og ser hvordan det yter, og så bestiller et til om det ikke er nok :)

Lenke til kommentar
Ikke kjøp 780i om du ikke skal ha 45nm cpu, men jeg ser nå at det er 45nm cpu du har valgt.

 

Mener du at folk som ikke skal ha 45nm cpu bør gå for 680i istedet? Isåfall lurer jeg veldig på hvorfor...

 

750W er vel faktisk mer enn du trenger, en HX520 eller HX620 hadde holdt i lange baner... Strømforbruket på de nye quad core-cpuene er lavere enn noengang, samt at 8800GT heller ikke er særlig ille på strømforbruk.

 

Det holder sikkert med en mindre PSU til det oppsettet trådstarter skal ha ja, men min holdning er at PSUen er noe av det siste man bør spare penger på i et oppsett siden dette er en komponent man kan beholde over en rekke oppgraderinger. En "overkill" PSU vil dessuten arbeide på lavere belastninger og derfor vare lengre enn en som er svakere. Så hvis han har penger til 750W ville jeg gått for den, selvom 620W eller 520W også holder.

 

3-veis SLI bør man glemme alt om med mindre man har altfor mye penger. Det koster mye og man betaler for teknologi som er på vei ut. 8800GTX er fortsatt dyre og 8800Ultra er (og har alltid vært) overpriset etter min mening, og begge kortene begynner å bli veldig gamle. Å kjøpe et nytt 3-veis SLI system idag er derfor penger ut av vinduet og tester viser at man får minimal økning i ytelsen. 8800GTS 512MB har vist seg å yte omtrent som GTX (og som Ultra når overklokket) til en langt billigere penge. Og selvom man skulle få kjøpt billige GTX/Ultra kort i fremtiden så vil de kreve veldig(!) mye strøm (bør ha en 1000W PSU), ha begrenset levetid og ikke gi den store forskjellen i ytelse.

 

Hvis jeg skal anbefale et kort blir det dette ferdig overklokkede 8800GTS-kortet fra MSI: https://prisguiden.no/product.php?productId=86375

Lenke til kommentar
hvordan ser oppsettet mitt ut nå da?

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=60434

 

har heller litt ekstra å gå på når det gjelder psu!

bedre med for mye enn for lite ;)

 

Det ser veldig bra ut, men 8800 GT er utrolig vanskelig å få tak i pga populariteten, flere her inne som har ventet i ove ein måned

 

Edit: Netshop har Foxconn 8800 GT inne

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...&plid=95274

Endret av Ezmo
Lenke til kommentar

Hugo: 8800GTS 640MB i SLI + Q6600 + 2GB ram + 2 disker drar 350W peak, dette er ca. 55% av det en HX620W leverer på maks, og er godt innenfor det jeg anser som sikkerhetsmargin.

 

Når vi da tar med at 8800GT-korta drar mindre strøm, og at jeg har beregnet med Q6600 cpu som drar mer strøm enn Q9450 så blir det reelle tallet enda lavere.

 

Derfor er det min mening at HX620W er det beste valget, og at selv et HX520W hadde holdt.

 

Ellers ville jeg gått for 22" fremfor 20", men da en god 22"...

 

(Ref. Q9450 / Q6600, en Q9450 bruker rundt 40-50W på maks, mens Q6600 drar bortimot 80-100W...)

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
Hugo: 8800GTS 640MB i SLI + Q6600 + 2GB ram + 2 disker drar 350W peak, dette er ca. 55% av det en HX620W leverer på maks, og er godt innenfor det jeg anser som sikkerhetsmargin.

 

Når vi da tar med at 8800GT-korta drar mindre strøm, og at jeg har beregnet med Q6600 cpu som drar mer strøm enn Q9450 så blir det reelle tallet enda lavere.

 

Derfor er det min mening at HX620W er det beste valget, og at selv et HX520W hadde holdt.

 

Ellers ville jeg gått for 22" fremfor 20", men da en god 22"...

 

(Ref. Q9450 / Q6600, en Q9450 bruker rundt 40-50W på maks, mens Q6600 drar bortimot 80-100W...)

 

Joda, greeeeit, jeg er enig i at 750W er i overkant. Trenden på GPUene har også snudd litt, der en ser at HD38*0- og 8800GT/GTS512MB bruker mindre strøm enn sine forgjengere. Henger vel selv litt igjen i det gamle mønsteret tror jeg.

 

Fyren spør om STRØMFORSYNING, ikke 3veis SLI, skjerm, hovedkort og alt mulig dritt.

 

On-topic plx.

 

Nå er det vel trådstarter selv som styrer hva tråden faktisk skal handle om :hrm: Han spør jo om hjelp til resten av systemet også hvis du tar deg tid til å lese litt mer enn første innlegget.

 

Hovedkort, usikkert(gjerne EVGA nForce 680i SLI?)
Lenke til kommentar
Uten mere info vil jeg si at feks Corsair TX 750W er et godt alternativ: https://prisguiden.no/product.php?productId=83117

 

jeg la denne til i handlevognen min, ser bra ut den!

kunne nok ha vært litt billigere, men...

noen andre psu'er som duger til mitt foreløpige oppsett?

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=60434

 

handler tingene inn så snart jeg har bestemt meg for hvilket skjermkort som skal kjøpes inn!

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Så lenge du går for en 600W+ PSU fra et annerkjent merke, så er du egentlig ganske sikker. Men Corsair er veldig i vinden nå og modellene deres har vist seg å være av topp kvalitet.

 

Du kan jo titte på anbefalingene til hardware.no og den siste store PSU-testen deres. Er dog ikke helt enig i konklusjonene deres da jeg synes 520W blir litt snaut, samt at jeg nok ikke hadde tatt sjansen på å kjøpe Hiper med tanke på ryktet deres.

 

GPU-valget ønsker jeg deg hell og lykke med. Hadde jeg sittet på et SLI-HK hadde jeg nok klødd meg i hodet selv. 8800GT gir veldig god ytelse pr krone, mens 8800GTS 512MB har en stor fordel i den gode kjøleren. Tror kanskje personlig jeg hadde kjøpt ett 8800GTS 512MB nå og puttet i ett til senere hvis behovet melder seg. Men er da heller ikke særlig glad i lyd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...