Gå til innhold

XP finner ikke WD My Book med eSATA! Edit:eSATA ubrukelig?


ahumoe

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat kjøpt Western Digital My Book Premium ES Edition 500 GB og denne braketten med kabel: 2 stk. SATA til 2 stk. eSATA m/brakett.

Problemet er at windows ikke finner disken. Den kommer ikke opp noe steder; verken i min datamaskin, device manager eller disc management. Jeg har også staret maskinen på nytt flere ganger, med disken i gang.

Vet noen hva jeg kan gjøre?

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg jeg vet hva som er problemet. Når jeg vrei litt på kabelen fant windws disken. Det er rett å slett for dårlig feste for eSATA kabelen på MyBook'en. :( Og harddisken har en tendens til å skru seg av når jeg vrir på den. Den er med andre ord veldig kresen på hvordan kabelen står i. Og det er ikke kabelen det er noe gærent med, for den står veldig bra i braketten.

Er det noen som er en løsning på problemet mitt? Vil så gjerne bruke eSATA til overføring...

Lenke til kommentar
Har samme erfaring, kabelen er for dårlig. Kjøpte et rimelig kabinett med USB og eSATA, men det var ikke lett å få eSATA til å fungere. Kabelen er veldig tykk og stiv, mens pluggen er for vinglete.

 

Ja...ganske dumt egentlig....Fant du en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå sett litt rundt på forumet og har sett en del som har hatt med problemer med dette eSATA-grensesnittet. Sendt også en mail til mpx der jeg spurte om jeg kunne bytte inn harddisken min med en annen disk med en fungerende eSATA inngang. Han svarte at de ikke hadde noen disker med bedre eSATA løsninger.

Betyr dette faktisk da at eSATA er helt udugelig og det er ingen harddisker der man kan bruke eSATA? Og det er jo så latterlig enkelt...problemet er lett og slett at kabelen ikke sitter ordentlig i! Det burde ikke være så vanskelig å fikse for Western Digital. Hadde kabelen stått like godt i som en USB-kabel hadde ikke denne tråden eksistert.

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Hei.

Har akkurat kjøpt Western Digital My Book Premium ES Edition 500 GB og denne braketten med kabel: 2 stk. SATA til 2 stk. eSATA m/brakett.

Problemet er at windows ikke finner disken. Den kommer ikke opp noe steder; verken i min datamaskin, device manager eller disc management. Jeg har også staret maskinen på nytt flere ganger, med disken i gang.

Vet noen hva jeg kan gjøre?

 

Jeg har samme problem - og tok kontakt med WD support. De sa følgende:

 

"... the eSATA port bracket is not sufficient to get the drive recognized. I believe the bracket just allows the cable to connect to the computer without the drive being recognized via eSATA. I believe you need an eSATA controller card rather than a bracket.

 

We have tested eSATA controller cards with a different eSATA drive but I know the cards will work with any of our eSATA drives. The following link gives the cards that we have tested.

 

Answer Title: List of eSATA controllers tested with the WD My Book Premium ES Edition hard drive.

Answer Link: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...ated=1172697167

 

..."

 

Så med andre ord - slik jeg forstår det - har det ingeting med eSATA koblingen i det eksterne kabinettet - men det er rett og slett ingen støtte for å benytte "bracket" - kun eSATA controller card...(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...