Gå til innhold

Blizzard slår ned på botting/afk-leeching i BGs.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ettersom jeg har skjønt er alle tingene som er i spillet, som gull, items, characters etc eid av Blizzard og Blizzard alene har eierretten på dette. All form for salg, videresalg, fremleie etc er ulovelig så fremst Blizzard ikke er informert og eventuelt får provisjon av salget.

 

Men så er det det at for at Blizzard skal få stengt disse sidene må de gå rettens vei og det er som oftest mer kostelig enn det er å bare banne i vei de som kjøper gull og disse tingene. De kan ikke bare kreve at siden skal legges ned, de må fysisk gå rettens vei og det er dessverre så omkostelig og tar så tid at det er mye bedre å bare IP banne hele møkra.

 

Og godt er det sier jeg, få vekk slike personer fra spillet.

 

 

synd at det skal være så vanskelig å få stengt slike sider, spessielt sidene som selger bots. Jeg tror det ville vært bedre å få stengt sidene enn å bare banne folk som bruker bots siden det er så få som blir tatt

 

 

Er ikke bare bare å få stengt ned sidene. Han som driver Glider har vært i rettsak mot Blizzard det siste året og det virker ikke om de kommer noen vei med å få stengt ned siden.

 

Og nagina: laste ned bots er utrolig dumt da de nedlastbare enten er dårlig laget så du blir tatt eller er fulle av keyloggers.

Lenke til kommentar

Problemet med leeching ligger egentlig i at det er så utrolig få BG'er og når det gjelder AV så er det desidert en av de mest kjedelige og ubalanserte BG'ene. Jeg forstår virkelig de som leecher, selv om det høres utrolig absurd ut.

 

En mirror AV hadde gjort ting bedre, og kanskje noe annet enn Eye of The Crap. Og Blizzard vil nok ikke ta utrolig hardt i når det gjelder botene ettersom de vil miste cash, og cash er jo det som driver spillet så you do the math.

 

Men det er en utrolig fin skremsels-plan.

Lenke til kommentar

Nei, hensikten med bots i AV og andre BGs er nemlig å unngå å bli autoflagget som afk til tross for at du i virkeligheten er det. Om du skriver /afk kastes du ut, og en annen spiller kommer inn - mirakuløst nok slik afk-systemet i BGs egentlig var designet. Det fungerte fint helt til folk begynte å pønske ut flere og flere kreative metoder for å sitte i hulen (eller kuke rundt i FoS for å virke mindre afk... med 200 damage el. healing done) uten å bli merket som afk.

 

AV var visst "kjedelig". Men dessverre også "strengt nødvendig". :<<<

De som da er så spesielle at reglene ikke gjelder for dem, ødelegger derfor BG-en for de som faktisk spiller.

Lenke til kommentar

Et like stort problem som leeching (i hvert fall i battlegroup Reckoning eu) er team balansen... der det ene teamet har 15 i starten på AB og det andre teamet har 7. Det er slik i 70% av BGene, uansett tid på døgnet. Og overtallet er alltid på ally side.

At dette har pågått alltid og ennå ikke er blitt fikset sier det meste, og sier at leeching neppe er løst med det første heller. Blizz tjener sine penger, og er sikkert happy nok.

Lenke til kommentar
Et like stort problem som leeching (i hvert fall i battlegroup Reckoning eu) er team balansen... der det ene teamet har 15 i starten på AB og det andre teamet har 7. Det er slik i 70% av BGene, uansett tid på døgnet. Og overtallet er alltid på ally side.

At dette har pågått alltid og ennå ikke er blitt fikset sier det meste, og sier at leeching neppe er løst med det første heller. Blizz tjener sine penger, og er sikkert happy nok.

 

Hehe, dette skjer på min server også. Spiller alliance, men hjelper ikke oss fordet. Blir alltid sjeleglad når jeg ser horden er i mindretall for da har vi en liten sjangs til å vinne, etter 1 minutt er hordeteamet fult og vi taper så det synger i ALT utenom AV. Av er det vel en 50% sjangs.

 

Hvorfor vinner egentlig horden så ofte? Hva har dere? Klarer dere organisere dere bedre?

Har aldri spilt horde, men problemet med alliance er at det er så forbanna mange drittunger som ikke hører på tacticer som blir posta i bgchatten. Om ingen sier noe ved start tar jeg somregel ledelsen selv om prøver å redde teamet med en god tactic. En sjelden gang funker det, somregel hører kanskje 1-2 personer på det jeg sier og resten surrer der horden er for å skrape samme honor som de tror de får ved kills.

Lenke til kommentar
Et like stort problem som leeching (i hvert fall i battlegroup Reckoning eu) er team balansen... der det ene teamet har 15 i starten på AB og det andre teamet har 7. Det er slik i 70% av BGene, uansett tid på døgnet. Og overtallet er alltid på ally side.

At dette har pågått alltid og ennå ikke er blitt fikset sier det meste, og sier at leeching neppe er løst med det første heller. Blizz tjener sine penger, og er sikkert happy nok.

 

Det er jeg enig i. Leechere holder seg som regel til AV, i hvert fall i min battlegroup. Og da er queuesystemet et mye større problem. Enkelte tider på døgnet er det ikke vits engang å gjøre annet enn AV, ganske enkelt fordi alliance har 10-15 spillere på plass før kampen begynner, mens horde har som regel halvparten..Kanskje får vi fullt team i løpet av kampen, men da er det som regel for sent uansett.

 

Dette er utrolig frustrerende og gjør at jeg mister lysten på PvP. Enda mer frustrerende er det at Blizzard ser ut til å ignorere hele greia. Det virker i hvert fall ikke som om de ofrer mange kalorier for å finne en løsning på det. Spesielt ettersom det har blitt foreslått mange løsninger som burde være enkelt for dev å fikse. Ja leechere er også et stort problem, men Blizzard tjener så mye penger at de burde ha nok folk til å kunne fikse begge problemene uten å måtte bruke flere år på det.

 

Hadde en raidinstance hatt like store problemer som enkelte BGs har, ville det nok blitt hotfixet innen kort tid, det er jeg sikker på. Synd men sant..

Lenke til kommentar

Hadde bare AV vært i nærheten av moro å spille, hadde nok antall leechere sunket drastisk...

 

De har jo fjernet alt som var i nærheten av moro der inne! Hvor er Korrac? Hvor er Icelord? Hva skjedde med innlevering av armor, blod, ramskins osv? AV var dritmorsomt i starten, nå er det 100% rutine. Det er ikke pvp, det er massiv zerging. Skyte, skyte, skyte, dø. Resse, skyte, skyte, skyte, dø. Ferdigheter er ikke med i bildet noen steder.

 

Arena er jo noe helt annet, men når det er 1000 ganger enklere å skaffe epics med honor, blir jo det til at alle gjør dette først. Deretter er det ca 10 arena i uken, for med flere enn dette kan du jo få lavere rating! Gud forby. Idiotisk system det og, men det er en annen diskusjon.

 

Synes ærlig talt at Blizz hadde tjent masse på å konse på å lage battlegrounds mer moro, og mindre ruting. Mikse det opp med litt nye elementer, ikke bare fjerne alt så alle skal få mest mulig honor for minst mulig arbeid. Heller mer moro og mindre honor.

 

Og nei, jeg boter ikke. har aldri tatt i en bot....

Lenke til kommentar
Hadde bare AV vært i nærheten av moro å spille, hadde nok antall leechere sunket drastisk...

 

De har jo fjernet alt som var i nærheten av moro der inne! Hvor er Korrac? Hvor er Icelord? Hva skjedde med innlevering av armor, blod, ramskins osv? AV var dritmorsomt i starten, nå er det 100% rutine. Det er ikke pvp, det er massiv zerging. Skyte, skyte, skyte, dø. Resse, skyte, skyte, skyte, dø. Ferdigheter er ikke med i bildet noen steder.

 

Arena er jo noe helt annet, men når det er 1000 ganger enklere å skaffe epics med honor, blir jo det til at alle gjør dette først. Deretter er det ca 10 arena i uken, for med flere enn dette kan du jo få lavere rating! Gud forby. Idiotisk system det og, men det er en annen diskusjon.

 

Synes ærlig talt at Blizz hadde tjent masse på å konse på å lage battlegrounds mer moro, og mindre ruting. Mikse det opp med litt nye elementer, ikke bare fjerne alt så alle skal få mest mulig honor for minst mulig arbeid. Heller mer moro og mindre honor.

 

Og nei, jeg boter ikke. har aldri tatt i en bot....

 

AV er det du gjør det til. Selv har jeg en fin kombinasjon med forsvar av egne bunkere, ta og forsvarer findends. Stå i midten og forsinke fremrykning etc. Synes og dette er god øvelse til Arena og world PVP.

 

Er helt enig med deg ang Arena, man skulle hatt en tilleggsrating på hvor mange kamper som man spiller.

Lenke til kommentar

Mjo, kan forsåvidt være enig i det. Men i en AV med 39 andre tilfeldige folk (ettersom du ikke praktisk sett kan ha premade i AV), er det sjelden at det blir mye koordinasjon i det.

 

I tillegg savner jeg de strategiske elementene de nå har fjernet. Det eneste som gjenstår er vel gruvene, men de har jo svært begrenset nytte. Det å samle inn nok blod til å summone Icelorden før, kunne jo enkelt snu en håpløs runde. Du trengte faktisk ikke stå og stange hodet i en vegg av motspillere for å bidra. Kanskje bare meg som er litt nostalgisk (...), men synes ikke AV er det spor gøy lengre. Eneste grunnen til at jeg er der, er for honor. Og jeg er flere ganger mer afk enn jeg deltar der inne...

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke som noen av dere sier at Arena burde endres på. Hele poenget med arena er at de som ikke bruker hele livet sitt på wow faktisk skal kunne få noen epics. Heller 10 kamper i uka enn 20 timer per dag! Faen, arena er det beste som har hendt wow siden TBC imo.

 

JEG VIL HA DOTA I WOW FFS!

 

Og ja, AV var mye mer gøy når folk faktisk gjorde questene.

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...