Gå til innhold

"invalid CD-key" i CS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har kjørt opp en dedicated server, klar til et LAN i morgen.

Så når jeg skal prøve å connecte med Offline CS spillet mitt, får jeg bare opp "invalid CD-key". Okei, greit den er lastet ned fra TPB, men når vi har spilt før har det da pleid å gå, men dette riktignok uten dedicated. Har bare trykke "create server" i CS.

Jeg har kjøpt CS lovlig, som jeg bruker over steam. Men i og med at vi ikke har tilgang til internett, vil vi ikke få koblet opp mot serveren vår via steam.

Håper ikke modsa freaker ut nå. Vær så snill, ikke steng tråden, send meg heller en PM, så skal jeg redigere innholdet, om det er noe dere ikke liker.

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

JA, dette har jeg installert. Men fortsatt, når jeg skal connecte, kommer det invalid :confused:

Problemet ligger vel ikke i serveren. Men i CS installasjonen. Men jeg trodde ikke man trengte CD-key over LAN

Endret av VisualStudio
Skrevet (endret)

Når du skal connecte serveren du har installert? så kommer det invalid hva forno cd-key?

Det skal den ikke sjekke når du connecter lan game.. prøv å sett sv_lan 1 på serveren da?

Endret av vargaz
Skrevet (endret)

Sette sv_lan 1 ? I console?

Om jeg skriver det i console til HLDS, så kommer det ingenting

edit: Jeg har AMX mod X installert, om det er til noen nytte

edit: Aha. Må adde sv_lan 1 i server.cfg, right?

Endret av VisualStudio
Skrevet

Jeg skal ikke garantere noe, men du kan jo prøve det.. ellers er det vel ikke akkurat noe problem å få tak i en valid account da.. det koster 60kr eller noe på steam og du får den godkjent med engang.

Skrevet (endret)

Hei, jeg har en steam account.

Men alle har ikke mulighet for det på LAN'et.

kopi av server.cfg fila mi:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

// Use this file to configure your DEDICATED server.

// This config file is executed on server start.

// disable autoaim

sv_aim 0

// disable clients' ability to pause the server

pausable 0

sv_lan

// default server name. Change to "Bob's Server", etc.

hostname "Counter-Strike 1.6 Server"

// maximum client movement speed

sv_maxspeed 320

// 20 minute timelimit

mp_timelimit 20

sv_cheats 0

// load ban files

exec listip.cfg

exec banned.cfg

slik ser den ut i counter-strik mappa mi, og i HLDS mappa

Edit:

Det jeg lurer på er hvorfor den sier at den er invalid, når det går å connecte, når jeg trykker på "create server" i CS. Og ikke når den er satt opp med Dedicated Server. Enda jeg drar ut nettet, forteller den at den er invalid. Og dette har ingenting med Steam å gjøre, for CS versjonen er standalone, uten noe som helst Steam inne i bildet

Endret av VisualStudio
Skrevet

Nei. Man MÅ ikke det ;)

Vi har på alle LAN så langt klart oss helt fint uten steam. Men nå skal vi ha med gungame maps og da måtte jeg ha opp en Dedicated Server. Derfor lurer jeg på hva pokker forskjellen er som nekter meg å joine et LAN game.

Skrevet (endret)

Jeg må si jeg forstår ikke helt hvordan du har gjort dette. Jeg ville ha gjort slik:

Client:

Installert lovlig steam

Server:

Installert det jeg linket til, og kjør dette utenom steam.

Du skal uansett få til å koble til den serveren om du har lovlig steam eller ikke, flere kan bruke den samme kontoen hvis man bruker den offline så det burde ikke være noe problem, man må huske å koble til kontoen og slå av maskinen på vanlig måte før man drar på lanet om det ikke er nett der, ellers får dere ikke startet steam i offline mode.

Hvis du spiller cs uten steam, så spiller du en av de kvasipirat versjonene, dette fungerer SVÆRT dårlig.

Endret av vargaz
Skrevet (endret)

Hmm. Ja. Ok. Da gjorde det ting litt klarere. Så om jeg bare sender mail til alle kameratene som skal være med, be de logge på med min account, og logge ut igjen, så skal det funke? :)

5 av gutta har egen account. Resterende 3 er på fjellet,og har ikke mulighet til å komme på nett før LANet. Jeg har "counter-strike 1 Anthology" her, er det noen filer jeg kan kopiere. Eller installere på deres PC-er, med min CD-key, og få det til å funke?

Noe i det hele tatt?

Endret av VisualStudio
Skrevet (endret)

Om jeg legger hele "steam" mappa mi for deling på DC++, og de andre laster den.

Altså, jeg logger inn med den ene accounten min. Kopierer hele "Steam" (på 6,5 GB) mappa til en .rar fil. (fjerner min andre account derfra). OG deler den med de andre. Da vil de vel få logget inn? :) For da er jo alle instillinger lagret, eller ligger de i registeret?

Så kan jeg logge inn med min andre etterpå.

Tror dere dette vil fungere?

edit: det er ikke noe farlig med denne ene accounten, for jeg ble banned der en gang. Så jeg kjøpte meg ny.

Endret av VisualStudio
Skrevet

Letteste er da å kjøre gode gamle 1.5 i dette tilfellet. Det var det vi gjorde det året jeg satt inne (militæret). Leiter man finner du sikkert dedicated serveren også til 1.5.

Skrevet

tror ikke nosteam CS kan kjøre på dedikerte servere. vanlige servere i selve spillet går, men ikke de som kjøres utenom. Har hørt om hackede servere, men sånt skal vi vel ikke diskutere her.

Letteste er nok å hoste ingame.

Skrevet

"hackede" servere til cs, 60kroners spill. morsomt :p

Uansett, nosteam CS er bugget og jævli, nei du vil ikke kunne kopiere Mappen din for det er noen filer i registry også. Men uansett logg inn logg ut, burde fungere.. hvorfor ikke fikse modem oppklobling elns på lanet da, slik at de bare får seg inn på en account?

Skrevet (endret)

dokker kunne ha lastet ned cs 1.6. det er en ulovelig versjon så jeg kommer ike ut med link eller noe annet. den funker fint på lan:) må bare si at det e dårlig grafikk i forhold til steamversjonen. selv har jeg begge men steamversjonen er mest populær hos meg:)

men husk at det er best å gå for det lovlige for å ungå virus best mulig.

Endret av morgan_kane
Skrevet
dokker kunne ha lastet ned cs 1.6. det er en ulovelig versjon så jeg kommer ike ut med link eller noe annet. den funker fint på lan:) må bare si at det e dårlig grafikk i forhold til steamversjonen. selv har jeg begge men steamversjonen er mest populær hos meg:)

men husk at det er best å gå for det lovlige for å ungå virus best mulig.

CS 1.6 er da langt fra ulovlig.. 1.6 er etterkommer av 1.5, og har ingenting med steam å gjøre.

Steam versjon vs 1.6 er det ingen forskjell på siden det er samme spillet, bare at det nå bruker steam for å koble deg til nettet.

Det du tenker på er vel source eller condition zero, som har bedre grafikk.

Skrevet
jeg har cs 1.6 lanversjon og er temmelig sikker på at den er ulovelig. og grafikken er bedre i steamversjonen av counterstrike

Om du har bedre grafikk, kan det umulig være CS 1.6 du snakker om, dette må være et helt annet spill siden CS 1.6 kjøres på HL1 Enginee og kan ikke få bedre grafikk, du mener kanskje CS1.6\CS:Source (Promod) ? Den kjøres i alle fall Source Engine.

Visual Studio: Du må uansett ta på "sv_lan 1" ikke "sv_lan" i CFG'en :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...