Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan noen forkare sosial angst?


ecko

Anbefalte innlegg

Ville snakket med fastlege/lege, og snakket om det med han/hun.

Hvis problemet ikke er større enn at man føler seg uvel på kjøpesentre, kan man jo, som sagt, først oppsøke det man er redd for, før man går til en lege for å punge ut over 150 kr. Jeg ville først forsøkt et par ganger å oppsøke det du er redd for, for eks. kjøpesenteret. Klikker det for deg mentalt, og du må snu med en gang du kommer inn døren, så kan du jo bestille en time hos fastlegen. ;)

 

Men husk: det dummeste man gjør, er å utsette eller unngå det man er redd for. For da blir det verre å hoppe i det neste gang. Når du går utenom, blir det desto vanskeligere å mestre samme sak neste gang. Men dette får man til med mot og viljestyrke. Alt blir bedre etter hvert, skal dere se! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, som nevnt, så lindrer alkohol angsten! Det er et faktum uten unntak! Sosial angst er sosial angst. Vet ikke om noe som heter noe annet som ligner. Da må man i så fall over på paranoia og lignende alvorligere lidelser, der angsten i sosiale sammenhenger kommer i forbindelse med helt andre ting som går mer på forfølgelsesvanvidd etc.

Hvorfor nevner du ikke dagene etterpå? En person med sosial angst får gjerne en fyllesjuke som ingen annen. Angsten er sterkere i flere dager etterpå. Det hjelper absolutt ikke å drikke. Jeg får angst om jeg drikker alkohol i små mengder. Det har med at det øker svimmelheten min og ubalansen min. Når jeg fikk sosial angst ble jeg nemlig veldig svimmel og fikk dårlig balanse, med mange andre symptomer. Jeg må drikke MYE skal angsten dempes. Altså er alkohol noe dritt for personer med angst. Andre rusmidler er å foretrekke.

Lenke til kommentar
...

hvis jeg feks prøve å si noe til han tolket han alltid dette på værst mulig måte og laget masse styr ut av alt

...

 

Husker han dreiv på med ei jente i et avstandsforhold og jeg spurte hvor mange ganger han hadde møtt henne(enda jeg viste svaret allerede) Og han svarer bare: Nok! Han hadde møtt henne en gang, må bare le... :p

 

Kanskje du heller burde ta en titt på hvordan du framstår overfor andre mennesker? Kan ikke si jeg likte måten du beskrev han i innlegget ditt.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

jeg var tidligere verdens mest usosiale person og spilte spill og var bare hjemme hele dagen, men så kom jeg etterhvert over det og nå er det beste jeg vet å jobbe i butikk og møte ukjente mennesker dagen lang :) så ikke fortvil, før eller siden vil du glede deg over det, det beste jeg vet er å ta sjanser og stadig gå innenfor nye områder innen det sosiale. Men samtidig savner jeg den tiden da det var noe skremmende over det da, og tiden jeg var en mester i Zonavi på Canal Digital

:)

Lenke til kommentar
jeg var tidligere verdens mest usosiale person og spilte spill og var bare hjemme hele dagen, men så kom jeg etterhvert over det og nå er det beste jeg vet å jobbe i butikk og møte ukjente mennesker dagen lang :) så ikke fortvil, før eller siden vil du glede deg over det, det beste jeg vet er å ta sjanser og stadig gå innenfor nye områder innen det sosiale. Men samtidig savner jeg den tiden da det var noe skremmende over det da, og tiden jeg var en mester i Zonavi på Canal Digital

:)

 

Hehe, kjenner meg selv godt igjen der, var selv en sjenert selv og hadde noen ganger litt problemer med å snakke med vilt fremmede.

Så begynte jeg å jobbe i butikk.

Var litt vanskelig å ordlegge seg \ ta kontakt osv i begynnelsen, men etterhvert så ble det slik at dette var jobben min, og jeg kunne ikke på noen måte slippe unna det å gå bort og spørre om det var noe spesielt de lurte på. Etter et par måneder var det å snakke med fremmede den mest naturlige ting i verden. Har jobbet i butikk i litt over to år nå, alt ble så mye enklere da :)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
jeg var tidligere verdens mest usosiale person og spilte spill og var bare hjemme hele dagen, men så kom jeg etterhvert over det og nå er det beste jeg vet å jobbe i butikk og møte ukjente mennesker dagen lang :) så ikke fortvil, før eller siden vil du glede deg over det, det beste jeg vet er å ta sjanser og stadig gå innenfor nye områder innen det sosiale. Men samtidig savner jeg den tiden da det var noe skremmende over det da, og tiden jeg var en mester i Zonavi på Canal Digital

:)

 

Jeg er en av verdens mest ikke sjenerte personer, jeg går bort til folk i min egen familie som jeg aldri har møtt før og spør om han er homo (skjedd 2 ganger) fordi jeg har homofobi.

 

Jeg kan si alt jeg missliker med alle mennesker i verden.

 

Jeg har en litt anderledes sosial angst, ved mange mennesker kan jeg bli veldig veldig voldelig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

det er så jævla vanskelig å begynne å snakke med folk når man rødmer, svetter og begynner å oppføre seg rart. det verste med oppførselen er jo at den kommer når det blir for mye oppmerksomhet og man vil ha den vekk, men det fører bare til mere, som resulterer i mer rødming.

 

jeg hater det! kunne drept for å bli kvitt det. hater det når jeg kjenner varmen i kinnene og alt jeg kan tenke er "hvor godt synes det?" go det verste er folk som sier "håhå så rød du er haha".

 

det må jeg bare bli kvitt.

Lenke til kommentar
det er så jævla vanskelig å begynne å snakke med folk når man rødmer, svetter og begynner å oppføre seg rart. det verste med oppførselen er jo at den kommer når det blir for mye oppmerksomhet og man vil ha den vekk, men det fører bare til mere, som resulterer i mer rødming.

 

jeg hater det! kunne drept for å bli kvitt det. hater det når jeg kjenner varmen i kinnene og alt jeg kan tenke er "hvor godt synes det?" go det verste er folk som sier "håhå så rød du er haha".

 

det må jeg bare bli kvitt.

 

Har slitt ekstremt med det samme hele livet mitt, i barndommen min var det greit nok, var litt rød, men når jeg ble eldre så ble jeg bare rødere og rødere, trodde det aldri skulle ta slutt.

 

Prøvde derimot et par kremer som har hjulpet meg enormt, nå synes det nesten ikke, bare en litt sval rødfarge som jeg synes er litt søtt. :roll:

 

Etter det ble selvtilliten min topp, klarte å prate med jenter og andre fremmede uten å tenke på om kinnene mine var knall rød, eller hva de synes om kinnene. Etter at jeg fikk kontroll på det så sluttet jeg også å svette uten grunn, siden jeg ikke ble nervøs.

 

Husker ikke helt hvilke kremer det var, men det var 2 fra Avene, en jeg brukte om dagen og en om natten.

Lenke til kommentar
Tipset mitt. Kjenner du at du er redd for noe, så bare gjør det. Når du har gjort det noen ganger vil flauheten og rødmingen gå over.

 

 

om det bare hadde vært så lett de første gangene.

 

jeg tror det beste er noe medisinske greier de første gangene, og når selvtilliten er oppe så kan man klare seg uten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
ok ok ok ok ok er jævla stressa nå, og er lei av angsten, den skal bort nå.

 

men hvordan? faen jeg gidder ikke å leve et avlukket liv.

 

kan helsesøster på skolen hjelpe til?

Kan vel ikke gjøre annet enn og snakke. Skal du gjøre sosial angsten mindre, må du nok trene. En lege kan etter konsultasjon gi angst dempende, som vil kunne hjelpe deg til å få en lettere kamp mot sosial angsten. Når jeg sier trene, så mener jeg at du må være i nærvær med andre mennesker(fremmede) til kroppen blir mer og mer avslappet i forhold til det.

Lenke til kommentar
ok ok ok ok ok er jævla stressa nå, og er lei av angsten, den skal bort nå.

 

men hvordan? faen jeg gidder ikke å leve et avlukket liv.

 

kan helsesøster på skolen hjelpe til?

Kan vel ikke gjøre annet enn og snakke. Skal du gjøre sosial angsten mindre, må du nok trene. En lege kan etter konsultasjon gi angst dempende, som vil kunne hjelpe deg til å få en lettere kamp mot sosial angsten. Når jeg sier trene, så mener jeg at du må være i nærvær med andre mennesker(fremmede) til kroppen blir mer og mer avslappet i forhold til det.

 

det er jo så og si umulig. en ond sirkel er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...