Gå til innhold

Crysis - Very High


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen pc i verden kan kjøre Crysis på optimal ytelse og at alt blir full hd aktig enda.

Sånn er det bare.

Må du ha optimal ytelse da. :)

Og hva mener du med Full HD aktig?

Er det full HD, så er det full HD. :p

 

Du kan nok klare en Full HD i Crysis med en 40FPS og alt på very High i DX10. (som glir ganske så godt i Crysis og kan ikke sammenlignes med alt av spill)

Og enda høyere FPS om du kjører med DX9 og Very High mods. (dog ikke like crispy grafikk)

 

Crysis er vel laget for en uber maskin fra verdensrommet

Du trenger ingen über maskin, det du trenger er et godt skjermkort (toppkort). Dagens toppkort er svært gammle, og dette er fordi Nvidia og ATI ikke har satset på toppkort markedet enda.(kun på over middels gode skjermkort, som yter bra og er billige å produsere)

 

8800GTS/GT er ikke toppkort, og har heller aldri ment å være det heller.

Ytelsen er nesten like god som forrige generasjon toppkort, men dette er ikke direkte uvanlig.

 

Så jeg ville nesten gått så langt at også ATI/Nvidia har skyld i at dagens skjermkort sliter med Crysis. Skal bli spennende å se ytelsen med neste generasjon skjermkort.

(9800GX2 er ikke neste generasjon, nei)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jeg har i lang tid vudert meg å kjøpe en av verdens beste gaming laptop. Busjettet mitt er på 25-35k og det enestesom gjør meg i stuss er at om et års tid vil de ha kunne laget en gaming laptop som er kanskje dobbelt så god. Grunnen til at jeg skal kjøpe dette er fordi jeg ønsker en Pc som er istand til å takle spill som crysis på very high uten problemer. Jeg vil ha en pc som kan kjøre de mest anvanserte spillene ihvertfall inntil julen. Med andre ord, jeg er en kresen gamer. Det er bare å komme med forslag. PS: Dette er mitt første innlegg så ikke bedøm hvis jeg gjør noe feil.

 

1. fra Alienware :Area-51® m15x

 

Display: 15.4" WideUXGA 1920 x 1200 LCD (1200p)

System Lighting: Alienware® AlienFX® System Lighting - Red

Operating System: Genuine Windows® Vista Ultimate - English

Graphics Processor : 512MB NVidia® GeForce™ Go 8800M GTX

Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor X7900 2.8GHz 4MB Cache 800MHz FSB - Extreme Edition

Memory: 4GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 667MHz - 2 x 2048MB

Turbo Cache Memory: Intel Turbo Cache Memory 1GB – Accelerate Data Transfer Speed

System Drive: Single Drive Configuration - 320GB 5400 RPM SATA

Smart Bay: 200GB 7200RPM (16MB Cache) Smart Bay

CD/DVD/RW: Dual Layer Blu-ray Disc Reader (BD-ROM, DVD±RW, CD-RW)

Sound Hardware: External Creative X-Fi Xtreme Audio Card

 

pris: 27860NOK (med frakt)

 

2. Fra cizmo

 

QX1730

 

Display QX1730 - 17" WUXGA (1920x1200) Highline Full HD

Intel Core 2 Duo Desktop Processors - Dual Core: E6850 Core 2 Duo (2x 3,0 Ghz, 4MB L2 Cache, 1333 Mhz FSB)

Graphics - Brandnew !!! NVIDIA GeForce 8800M GTX 512 MB

Graphics (2nd unit for SLI) - no thanks

Your design - none

Memory - 4GB DDR2 Ram 800 Mhz (2x 2GB Ram)

Hard disc drive - 200GB (2.5", SATA 150, 7200rpm)

2nd Hard disc drive - 200GB (2.5", SATA 150, 5400rpm)

3rd Hard disc drive - no thanks

RAID Storage Options - Non-RAID Storage

Optical disc drive - HD DVD-ROM / +/- DVD Writer

Webcam new - 2,0 Megapix Webcam integrated in display frame

Wireless Network Card - Intel® Next-Gen Wireless-N (WiFi Link 4965AGN/AG)

Bluetooth - none

Keyboard option - English

Carry case - FREE: 17" Carry case black

Additional Power supply - Additional Smart Li-ION Battery Pack

TV-Tuner - no thanks

Additional service - no thanks

Warranty - 24months European warranty

Operating System - Windows Vista Home Premium (DirectX 10 !)

Language Operating System - Norwegian

€3,619.97 - ca. 32984NOK (med frakt)

 

3. New SLi 2xNVIDIA GeForce 8800M GTX 512MB (DX10) / Hi-res 17" WUXGA X-Glass (1920x1200) / 4GB DDR2 800MHz / 2x200GB 7200rpm SATA HDD / RAID 0 (striped for performance and capacity) / HD DVD-ROM / +/- DVD Writer / No TV Tuner / Windows Vista Home Premium / No thanks / No thanks / Do not include additional software / Pixel Guarantee

 

pris: 37920NOK

 

Hadde vært fint om dere kunnet hjelpe meg med å finne den rette gaming laptopen, kom også med forslag.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke så mye penger på en laptop?

Når du har kjøpt den går det en liten stund så er det du kjøpte for samme pris noe annet og mye bedre.

Kjøp heller en til ca 15 tusen resten til ett fett anlegg eller noe sånt.

Bedre det.

 

kan du anbefale en bærbar pc som kan spille crysis på very high da til en billig penge

Lenke til kommentar
Så hvorfor skal du ha laptp?

Er du mye ute å reiser?

men jeg skal kpmme med ett tilbud.

Prøve ihvertfall.

nei jeg vil bare ha verdens beste laptop. Tror du neppe finner en bedre bærbar enn disse her som kan oppgraderes enda mer. Men kom gjerne emd forslag. Tror du jeg ville kunne kjøre crysis på fullt på high og en god oppløsning hvis jeg kjøper den fra alienware?

Lenke til kommentar
Så hvorfor skal du ha laptp?

Er du mye ute å reiser?

men jeg skal kpmme med ett tilbud.

Prøve ihvertfall.

nei jeg vil bare ha verdens beste laptop. Tror du neppe finner en bedre bærbar enn disse her som kan oppgraderes enda mer. Men kom gjerne emd forslag. Tror du jeg ville kunne kjøre crysis på fullt på high og en god oppløsning hvis jeg kjøper den fra alienware?

 

Cryis kan spilles med alt på very high

 

Take a look at this:

 

Processor: Intel® Core™ 2 Extreme QX6850 3.0GHz 8MB Cache 1333MHz FSB - Overclocked to 3.33GHz!

Includes Liquid Cooling!

Operating System: Genuine Windows® Vista Ultimate - English

Chassis: Alienware® P2 ALX Chassis - Space Black

Chassis Customisation: Alienware® AlienIce™ 3.0 Video Cooling + AlienFX™ System Lighting + Alienware® High-Performance Liquid Cooling for Windows Vista®

Motherboard: Alienware® Approved NVIDIA nForce 680i SLI Motherboard

Graphics Processor : Tri 768MB NVIDIA® GeForce™ 8800 Ultra – 3-Way SLI Enabled

Features 2.3GB Dedicated Video Memory and Includes 1200 Watt Power Supply

Video Optimiser: AlienAdrenaline v1.0: Video Performance Optimizer - More Info

Memory: Extreme Performance 800MHz Low-Latency DDR2 SDRAM - 4GB - 4 x 1024MB

Power Supply: Alienware® 1200 Watt Multi-GPU Approved Power Supply - EU Powercord

System Drive: High Performance with Data Security - RAID 1 - 1.0 TB Serial ATA 3 Gbit/s 7,200 RPM with 2 x 32MB Cache (2 x 1TB)

Storage Drive: 2.0 TB Serial ATA 3 Gbit/s 7,200 RPM with 32MB Cache (2 x 1TB)

Primary CD ROM/DVD ROM : 6x Blu-ray Disc (BD-ROM) Reader

Secondary CD ROM/DVD ROM : 20X Dual Layer DVD±RW/CD-RW Writer

Enthusiast Essentials: Dual High Performance Gigabit Ethernet Ports

Physics Processor : AGEIA PhysX™ Physics Processing Unit PCI-E

Sound Hardware: High-Definition 7.1 Performance Audio - Standard

Monitor: 30" Dell 2560 x 1600 UltraSharp Widescreen Flat Panel Monitor - Supports Blu-Ray

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9871234

Jeg skal kjøpe nye PC komponenter og går for en bra CPU og geforce 9800gx2. Noen sier man bør kjøre Raid med harddisker for å unngå hakking. Noen som spiller mye Crysis på very-high som opplever hakking, og hvilke skjermkort kjører dere? Er ikke SLI jeg kommer til å bruke.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg merket noe særlig med hakking. Harddiskene har mest med loadetidene å gjøre i spillet. Har ivhertfall erfaring fra 8800GTX og 9800GX2 kombinert med en Q6600 på 3,7Ghz.

 

Jeg har dog bare 2GB DDR3 ram, og skulle gjerne hatt litt til for å få det til å gå bedre. Så lenge du holder deg til 1680x1050 og 0/2xAA så er nok 9800GX2 veien å gå. (høyere og du møter raskt på for lite minne)

Ps: Husk at 9800GX2 bruker SLI, så det kommer du nok til bruk om du fyrer på med 9800GX2. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...