Gå til innhold

masiv DDOS angrep


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en konto hos SolarVPS. De har sendt meg mail ang. traffic på serveren! på deres siste mail stod det: Your account traffic is now exceeding 3275 GB due to outgoing/incoming activity in the last week.

 

WTF?? jeg har aldri brukt noe så stor traffic? hvordan kan jeg bli angrepet da? hvorfor i det tilfellet? hva bør jeg gjøre? de sier at jeg må betale den trafikken jeg brukte! faen det er mye penger! hva er årsaken til at dette har skjedd?? vær så snill og hjelp meg her :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan man se hvor trafikken blir brukt????

 

 

Traffic statistics

 

DateAscending 	Incoming (Gb) 	Outgoing (Gb)
01 	-- 	--
02 	-- 	--
03 	-- 	--
04 	0.13 	0.55
05 	0.67 	0.80
06 	0.11 	0.78
07 	0.09 	27.16
08 	0.07 	181.36
09 	0.09 	152.04
10 	0.08 	62.49
11 	0.06 	88.64
12 	-- 	--
13 	-- 	--
14 	-- 	--
15 	-- 	--
16 	-- 	--
17 	-- 	--
18 	-- 	--
19 	-- 	--
20 	-- 	--
21 	-- 	--
22 	-- 	--
23 	-- 	--
24 	-- 	--
25 	-- 	--
26 	-- 	--
27 	-- 	--
28 	-- 	--
29 	-- 	--
30 	-- 	--
31 	-- 	--
Total 	1.31 (Gb) 	513.83 (Gb)

Endret av Unlimited
Lenke til kommentar

jeg har ordnet det. nå sier de at de ikke skal ha noe for det som skjedde!

 

se på de 4 siste dagene:

 

dag in ut

11 0.08 89.06

12 0.00 0.01

13 0.07 0.48

14 0.06 99.43

 

på tolvte og trettende januar kom trafikken ned ganske mye og idag begynte han å gå opp igjen!!!

 

jeg skjønner ikke hvordan dette kan skje!! har brukt ca. 6-7GB fram til nå! men denne Traffic Log på Virtuozzo viser noe annet(som er vist oppe)!! hvordan kan det ha skjedd?

Endret av Unlimited
Lenke til kommentar

jeg har ikke noe tjeneste som bruker så mye trafikk!!! det er det som plager meg. har ikke fått noe svar fra de som eier det hele heller!

 

her er hva jeg har brukt i de siste dagene! ihvertfall det som blir visst på Virtuozzo

dag in ut

15 42.65 87.11

16 59.98 509.68

17 77.34 598.66

18 41.02 286.99

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du funnet ut av det nå?

 

Grunnen til at du får forskjellige tall fra Plesk og Virtuzzo er som følger:

Plesk viser den trafikken som går inn og ut via de domenene du har satt opp i Plesk. All HTTP (web), mail, og FTP trafikk til og fra disse domenene vises i trafic oversikten i Plesk.

Trafikk loggen i Virtuzzo viser all trafikk inn og ut til VPSen din. Så har noen fått et rootkit eller noe annet som har gjort at noen har tilgang til din VPS så vil de kunne overføre store mengder data, uten at dette vises i Plesk.

 

Har du unmanaged eller managed pakke hos SolarVPS? Jeg har brukt dem i over ett år nå, og de har ganske godt rykte på seg på forum som webhostingtalk.com osv...så de tuller ikke med deg. Hør med Ross om hvordan de kan hjelpe deg, så du blir kvitt problemet en gang for alle.

 

Hadde det vært meg, ville jeg reinstallert VPSen, lagt inn backupen av domenene du har der, og startet på nytt. Men det hjelper ikke om du tar en backup med Virtuzzo, for da får du eventuelt alt tilbake også de uønskete programmene.

Lenke til kommentar

takk for svarene!

Jeg har snakket med Ross og alt ser ut til å være i orden nå! Trafikken er vel tilbake til det vanlige! Men jeg har ikke fått noe svar fra dem...så jeg tror problemet stod opp fra deres side. men men...nå virker alt som før. og jeg "overvåker" virtuzzo's trafikk hver eneste dag :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...