Gå til innhold

Dungeon and Dragons - brettspill, hvor får jeg tak i det i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant heller ikke noe slikt verken på Avalon eller Outland, så jeg tror du må kjøpe det fra utlandet. Dessuten er det ikke noe som heter Dugeons & Dragons the boardgame, det nærmeste jeg finner er Dungeons & Dragons Basic Game(wikipedia link). Også har du noe som heter Dungeons & Dragons Fantasy Adventure Boardgame (også wikipedia link). Lykke til med ditt søk :) .

Lenke til kommentar
Fant heller ikke noe slikt verken på Avalon eller Outland, så jeg tror du må kjøpe det fra utlandet. Dessuten er det ikke noe som heter Dugeons & Dragons the boardgame, det nærmeste jeg finner er Dungeons & Dragons Basic Game(wikipedia link). Også har du noe som heter Dungeons & Dragons Fantasy Adventure Boardgame (også wikipedia link). Lykke til med ditt søk :) .

 

Jeg mente selvfølgelig "Dungeons & Dragons Fantasy Adventure Boardgame" :p, skrev bare no innmari feil i førsepost, takk for linkene :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har et lite spørsmål om gameplayet i dette brettspillet, må man ha med en Dungeon Master som forteller hele historien, eller kan man bruke noe som er forhåndslagd../?

Det spørs helt hva deg og dine venner vil. Det brettspillet du refererte til er en dungeon crawler hvor man har miniatyrer og ferdiglagde characters i tillegg til at det ikke er noe rollespilling. Kun å få tak i items, drepe monstre osv. Ingen nødvendig interaksjon mellom characters. Her er nok eventyrene ferdigskrevne ja.

 

Alternativet er Dungeons & Dragons Basic Game. Et mer D&D kompitabelt brettspill.

 

Evt. selve D&D 3.5 hvor man har en game master / historieforteller og man spiller kun med pen, papir og terninger. Her kan man også kjøpe ferdigmalte miniatyrer for å visualisere spesielle situasjoner eller slossing. Her finnes det også ferdigskrevne kampanjer for den som ønsker det.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Bumper denne tråden jeg :)

 

Jeg har sett på Dungeons & Dragons Basic Game på Amazon, og syns det virker som et godt valg, burde jeg kjøpe noe i tillegg? Som denne, og kanskje denne?, jeg har spilt D&D i helgen med broren min, lagde en liten verden på 9 A4 ark, jeg lastet ned noe som heter PCGen, et flott verktøy for å lagre info om karakterene, med character sheet i html, jeg lastet også ned sovelior sage fra hjemme siden dems. Vi leste om de grunnleggende reglene men gikk ikke inn for så mye avansert, leste basic combat, meele, ranged, med critical hits, og spells. Burde jeg kjøpe det jeg har linket til? Eller bare fortsette endel ganger til slik vi spiller nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...