Gå til innhold

Lefdal - ufattelig dårlig service!


Anbefalte innlegg

Her er min historie liten men allikevel.

Sto i lang kø, spurte kassadama om hun kunne åpne en kasse til. Hun svarte at hun ikke kunne stå to steder.

Jeg kasta fra meg det jeg hadde ga fingern og dro til en annen butikk.

 

 

En annen gang

Det var igjen lang kø i mobilavdelingen, kun 1 person på jobb, ingen mulighet for å hente fler folk. Dette var på Alnabru i Oslo. Jeg sa fuck dem og kjøpe mobil et annet sted. Det var ca 5000kr de tapte på det. Synd

Hahahahaahaha, Nettopp slike kunder som deg ler vi butikkansatte av! :D

 

Det værste jeg vet er når jeg blir avbrutt av andre kunder eller når de ser jeg står og hjelper en annen kunde, men alikevell banker i disken.

 

Som regel er det en grunn til at det er kø. Kassadama hadde sikkert prøvd/prøvde sikkert å få tak i backup. Og jeg er helt enig med henne, hvordan i allverden er det mulig å være i to kasser på en gang?

Fordi det var ledig andre steder hun kunne bedt dem om å komme. Effektivitet. Du avslører det forresten, alle vet at de som står i kassa ikke akkurat er de smarteste dvs. de som ikke har utdanning.

 

Og jeg ler av sånne som deg, bruker deg som eksempel om hvor man ender opp hvis man ikke klarer ta seg utdanning. Kassa på Rimi/lefdal. (Og ja jeg vet det er forskjell på å være student med deltids og full jobb uten utdanning i kassa)

Endret av Mrfluesikring
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Det var ca 5000kr de tapte på det. Synd

...

 

...

haha for en tulling du er. Det handler om å tjene mest penger. Du har visst ikke mye salgsintelligens, kunden har alltid rett. For all del det er ikke din feil at du ikke forstår!

 

Her har du misforstått. Det handler ikke nødvendigvis om å tjene mest penger i løpet av dagen. Det handler om å knytte gode bånd til potensielle storkunder, samt til de normale kundene. En kunde som deg, som før eller siden vil eksplodere, klarer butikken seg godt uten, ettersom slike kunder ofte drar med seg andre i dragsuget. Slike kunder vil også ha større sannsynlighet for generelt dårlig oppførsel i butikk, som man taper andre kunder på. Butikkansatte blir også i dårlig humør av slike storforlangende kunder som krever mer enn det som er mulig, og dette vil føre til redusert salg på neste kunde.

 

Dessuten er en kunde som forlanger at en person skal betjene to kasser parallellt ikke helt kjent med arbeidsmengden det faktisk er å stå i kasse.

Det var andre som var ledige lenger bort de gadd ikke. Er ikke jeg "potensiell storkunder" som du kaller det?

Jeg spurte bare om hun kunne åpne en kasse til fordi hun så ut som en typisk fjern dame. Jeg skulle til å handle for 5000. Hadde dratt dit mer, gjør ikke det. Jeg eksploderer ikke når jeg skrev jeg sa fuck dem mente jeg mer: drit i dem / fuck dem!

Lenke til kommentar
Og jeg ler av sånne som deg, bruker deg som eksempel om hvor man ender opp hvis man ikke klarer ta seg utdanning. Kassa på Rimi/lefdal. (Og ja jeg vet det er forskjell på å være student med deltids og full jobb uten utdanning i kassa)

Når jeg er ferdig med min utdanning, har jeg nok bedre utdannelse en deg lillegutt :)

 

Du kan ikke tenke særlig mye lengre en nesetippen din, du. Butikkfag er faktisk en linje og utdanning på videregående. Du skulle bare vist hvor mye enkelte personer som jobber i butikker faktisk vet. Da spesielt innenfor områdene butikkene dekker. Å sitte i kassa er nok ikke det eneste personen gjør. Daglig leder i min butikk er titt så ofte i kassa, og ute på gulvet for å hjelpe kunder. Jeg tror ikke du burde fortelle han at han har dårlig utdannelse akkurat :)

 

Dessuten synes jeg du burde vite at butikkarbeidere utrolig lett ser hvem som er hyggelige som de gidder å bruke energi på, og kunder som er sure eller utrivelige.

Bare det å si "hei" til butikkekspeditøren sier utrolig mye. Er kunde hyggelig, bruker jeg min energi på vedkommende, er veldig imøtkommende og selger gjerne noe skikkelig ekstrautstyr.

Er kunden sur og overlegen, gir jeg han artikkelen kunder ber om, og ferdig med det. Jeg gidder ikke bruke min energi på å prøve å selge ekstrautstyr eller annet til en person som oppfører seg som en idiot. 99% av gangene kjøper kunden uansett ingenting, bare opptar min tid til å hjelpe andre potensielle kunder.

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Ser at du føler at din integritet er truet, særlig med tanke på ditt personangrep på Zevs. for 2 poster siden. Men du har ingenting å klage på. Ikke i det hele tatt. Det var ditt valg å forlate butikken fordi du ikke ville stå et par minutter mer i kø. Ganske rart, egentlig, i og med at du sikkert hadde brukt en stund i køen allerede.

 

Er ikke jeg "potensiell storkunder" som du kaller det?
Potensiell storkunde (i entall) er du neppe, din oppførsel viser at du vil ha vanskelig med å holde deg til en butikk. Regner med at det ikke er første gang du har hatt slike utbrudd, og at du har mange butikker på svartelista di.

 

Så til det du sier om at det sto folk i kassa som var ledige, men som ikke tok kassa. Det falt deg ikke inn at det kanskje var en grunn til akkurat det? For alt jeg vet kan de ha holdt på med dagsoppgjør for ei av kassene, eller kanskje de ikke hadde mulighet til å åpne ei kasse på kort varsel fordi den ikke var åpnet for dagen (og de da måtte ha hentet vekslepenger, samt alt annet som hører med til åpning). Men dette blir bare spekulasjoner fra min side.

 

Min konklusjon er at dersom du skulle kjøpe noe til 5000, men snur fordi du ikke gidder å stå litt i kø, så er det ikke butikkens feil.

Endret av Q-tip
Lenke til kommentar

Jeg opplevde for 5 år siden å stå helt alene foran disken på en bilstereobutikk på Strømmen. Stod der kanskje i 5 min foran to butikkansatte som satt og pratet sammen 2 m foran meg.

Av og til tittet de bort til meg også mens de pratet og så at jeg stod og ventet.

Det var ingen andre kunder i butikken og ingen telefoner.

 

Det endte med at jeg måtte gå med uforettet sak.

 

Av og til mener jeg det også er riktig å bare forlate butikker på denne måten.

Lenke til kommentar
Jeg opplevde for 5 år siden å stå helt alene foran disken på en bilstereobutikk på Strømmen. Stod der kanskje i 5 min foran to butikkansatte som satt og pratet sammen 2 m foran meg.

Av og til tittet de bort til meg også mens de pratet og så at jeg stod og ventet.

Det var ingen andre kunder i butikken og ingen telefoner.

 

Det endte med at jeg måtte gå med uforettet sak.

 

Av og til mener jeg det også er riktig å bare forlate butikker på denne måten.

 

Akkurat der er jeg helt enig med deg. Sånne burde fått fyken på dagen.

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Ser at du føler at din integritet er truet, særlig med tanke på ditt personangrep på Zevs. for 2 poster siden. Men du har ingenting å klage på. Ikke i det hele tatt. Det var ditt valg å forlate butikken fordi du ikke ville stå et par minutter mer i kø. Ganske rart, egentlig, i og med at du sikkert hadde brukt en stund i køen allerede.

 

Er ikke jeg "potensiell storkunder" som du kaller det?
Potensiell storkunde (i entall) er du neppe, din oppførsel viser at du vil ha vanskelig med å holde deg til en butikk. Regner med at det ikke er første gang du har hatt slike utbrudd, og at du har mange butikker på svartelista di.

 

Så til det du sier om at det sto folk i kassa som var ledige, men som ikke tok kassa. Det falt deg ikke inn at det kanskje var en grunn til akkurat det? For alt jeg vet kan de ha holdt på med dagsoppgjør for ei av kassene, eller kanskje de ikke hadde mulighet til å åpne ei kasse på kort varsel fordi den ikke var åpnet for dagen (og de da måtte ha hentet vekslepenger, samt alt annet som hører med til åpning). Men dette blir bare spekulasjoner fra min side.

 

Min konklusjon er at dersom du skulle kjøpe noe til 5000, men snur fordi du ikke gidder å stå litt i kø, så er det ikke butikkens feil.

Å herregud, jeg har ikke raseriutbrudd. Det var ledige folk som kunne være i kassa andre steder i butikken. Ikke noen som telte dagsoppgjøret ol. Og når hun ikke gidder å be de komme når det er 10 i kø og det tar land tid. Da kan det like greit være så godt.

 

OG det med mobilen, det var mange som venter på hjelp og det var ledige folk i andre avdelinger.

Disse måtte ha kommet til avdelingen hvis butikken ville ha hatt 100% effektivitet.

 

Jeg er ikke surmulen og aggressiv, men mine opplevelser om Lefdal er ikke bra, vi ser jo det i tråden at det ikke bare er meg.

 

PS: Hvorfor korrigerer du meg? Jeg får budskapet frem allikevel?

Lenke til kommentar

Jeg ser denne tråden har sporet litt av. Tenkte jeg skulle avslutte den for min del. Fikk en hyggelig oppringing fra Lefdal Strømmen i dag. De ønsket å løse saken til tross for at forsikringsselskapet ikke ønsket å utbetale nok til å erstatte produktet (7990,-). Jeg tok turen oppom, og der fant de frem til en bra Philips til 12.995. Lefdal Strømmen betalte mellomlegget. Veldig bra gjort, og vips som med et trylleslag var en måned med frustrasjon borte! :thumbup:

 

Barry33

Lenke til kommentar
Jeg ser denne tråden har sporet litt av. Tenkte jeg skulle avslutte den for min del. Fikk en hyggelig oppringing fra Lefdal Strømmen i dag. De ønsket å løse saken til tross for at forsikringsselskapet ikke ønsket å utbetale nok til å erstatte produktet (7990,-). Jeg tok turen oppom, og der fant de frem til en bra Philips til 12.995. Lefdal Strømmen betalte mellomlegget. Veldig bra gjort, og vips som med et trylleslag var en måned med frustrasjon borte! :thumbup:

 

Barry33

Gratulerer :)

Godt at det omsider var noen hos Lefdal som tok ansvar! :new_woot:

Lenke til kommentar
Å herregud, jeg har ikke raseriutbrudd. Det var ledige folk som kunne være i kassa andre steder i butikken. Ikke noen som telte dagsoppgjøret ol. Og når hun ikke gidder å be de komme når det er 10 i kø og det tar land tid. Da kan det like greit være så godt.

 

Hva vet du om de butikkansattes kunnskaper om de forskjellige avdelingene? Er ikke sikkert de på gulvet har påloggingsinfo til kassasystem, eller i det hele tatt lov av firmaet til å håndtere kontanter.

 

OG det med mobilen, det var mange som venter på hjelp og det var ledige folk i andre avdelinger.

Disse måtte ha kommet til avdelingen hvis butikken ville ha hatt 100% effektivitet.

Regner med at Lefdal funker på samme måte som Elkjøp, der de ansatte blir spesialisert innen en disiplin, og dermed vil være relativt hjelpeløse i en annen avdeling. F.eks. vaskemaskinselger på PC-avd.

 

Jeg er ikke surmulen og aggressiv, men mine opplevelser om Lefdal er ikke bra, vi ser jo det i tråden at det ikke bare er meg.

Nei, det er en (1) annen også. Ser ut til å være et brukbart antall, sånn sett i forhold til brukere på forumet...

Lenke til kommentar

Fint at det ordnet seg for deg, trådstarter. :)

 

Når det kommer til en annen person her så hjelper det ikke å skrike høyest og banne mest for å få vilja si. Du kommer mye lengre i verden hvis du snakker med normalt volum og er saklig. Hvis noen skal ta den "Ikke kom her, jeg har rett" så yter jeg kun det jeg må. Kommer det en annen som forklarer problemet og håper vi kan finne en ok løsning har jeg mye større lyst til å hjelpe kunden med dette.

Lenke til kommentar
Fint at det ordnet seg for deg, trådstarter. :)

 

Når det kommer til en annen person her så hjelper det ikke å skrike høyest og banne mest for å få vilja si. Du kommer mye lengre i verden hvis du snakker med normalt volum og er saklig. Hvis noen skal ta den "Ikke kom her, jeg har rett" så yter jeg kun det jeg må. Kommer det en annen som forklarer problemet og håper vi kan finne en ok løsning har jeg mye større lyst til å hjelpe kunden med dette.

Har du lest noe som helst av det som står her?

Gå ut å gå deg frisk luft, ser ut som du trenger det iht. til hvor mye du er på forumet.

 

Å herregud, jeg har ikke raseriutbrudd. Det var ledige folk som kunne være i kassa andre steder i butikken. Ikke noen som telte dagsoppgjøret ol. Og når hun ikke gidder å be de komme når det er 10 i kø og det tar land tid. Da kan det like greit være så godt.

 

Hva vet du om de butikkansattes kunnskaper om de forskjellige avdelingene? Er ikke sikkert de på gulvet har påloggingsinfo til kassasystem, eller i det hele tatt lov av firmaet til å håndtere kontanter.

 

OG det med mobilen, det var mange som venter på hjelp og det var ledige folk i andre avdelinger.

Disse måtte ha kommet til avdelingen hvis butikken ville ha hatt 100% effektivitet.

Regner med at Lefdal funker på samme måte som Elkjøp, der de ansatte blir spesialisert innen en disiplin, og dermed vil være relativt hjelpeløse i en annen avdeling. F.eks. vaskemaskinselger på PC-avd.

 

Jeg er ikke surmulen og aggressiv, men mine opplevelser om Lefdal er ikke bra, vi ser jo det i tråden at det ikke bare er meg.

Nei, det er en (1) annen også. Ser ut til å være et brukbart antall, sånn sett i forhold til brukere på forumet...

HAHAH fikk meg en god latter der ja. Spesialisert innen en disiplin, hvor vanskelig er det å hente en ekse med en mobiltelefon. Hadde jeg styrt kjappa hadde jeg fått sving i sakene.

Lenke til kommentar
Fint at det ordnet seg for deg, trådstarter. :)

 

Når det kommer til en annen person her så hjelper det ikke å skrike høyest og banne mest for å få vilja si. Du kommer mye lengre i verden hvis du snakker med normalt volum og er saklig. Hvis noen skal ta den "Ikke kom her, jeg har rett" så yter jeg kun det jeg må. Kommer det en annen som forklarer problemet og håper vi kan finne en ok løsning har jeg mye større lyst til å hjelpe kunden med dette.

Har du lest noe som helst av det som står her?

Gå ut å gå deg frisk luft, ser ut som du trenger det iht. til hvor mye du er på forumet.

Selv om du er på et relativt anonymt forum er det greit å vise et minimum med folkeskikk.

 

HAHAH fikk meg en god latter der ja. Spesialisert innen en disiplin, hvor vanskelig er det å hente en ekse med en mobiltelefon. Hadde jeg styrt kjappa hadde jeg fått sving i sakene.

Siden du er så flink i alt, så regner jeg med at du selv driver din egen bedrift som går med dundrende overskudd og en skog av lykkelige ansatte og kunder?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
...

Har du lest noe som helst av det som står her?

Gå ut å gå deg frisk luft, ser ut som du trenger det iht. til hvor mye du er på forumet.

 

Du bør gå inn i deg selv og se om det er deg som trenger litt frisk luft, hjelper på irritasjon. Din personlighetstype har forresten høy risiko for hjerte- og karsykdommer, så ro deg ned, ellers kan det gå galt.

 

...

HAHAH fikk meg en god latter der ja. Spesialisert innen en disiplin, hvor vanskelig er det å hente en ekse med en mobiltelefon. Hadde jeg styrt kjappa hadde jeg fått sving i sakene.

 

Hadde du styrt sjappa, ville du ikke fått noen til å jobbe for deg, slik du har fremstilt deg selv. Men nå kutter jeg hele greiene her med ordene "Jeg har rett, du har feil".

 

PS: Jeg skal fortelle deg en liten historie fra virkeligheten. Der jeg jobber ser vi folk som deg hver eneste dag. Folk som krever å få alt der og da, uten venting, og hvis det er noe galt, ja da er det vi personlig som har sviktet. På lageret har vi mengder av tomme pappesker som skal kastes. Hver gang vi har hatt en håpløs kunde får vi 5 minutter pause for å roe nervene, og da pleier vi å gå sparke til eskene en gang hver. Hvis vi ikke hadde gjort dette, ville det gått galt før eller senere. Dette virker vel rimelig meningsløst for deg der du står på din side av disken, men tro meg, det funker. Tror til og med jeg skal gi kassa et ekstra spark neste gang jeg er på jobb, bare for din skyld.

Endret av Q-tip
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du har dette fra, men jeg er ikke aggressiv. Kanskje litt drøy med den kassadame episoden, men jeg hadde dårlig tid og jeg visste at det var ledige folk som kunne ta den andre kassen. Når de ikke gjør det kunne de ha det så godt.

 

I mobilavdelingen var det fulgt av folk og bare en person på jobb.

 

Forstår ikke hvorfor du mener jeg er så aggressiv.........

 

Uansett har handlet en TV på Elkjøp for 12 000 kr og et digitalkamera for 3500 kr og en skriver for 1000 kr, i august et video camcorder til 7000 kr. Hadde de ikke hvert rappkjeftet på Lefdal hadde jeg kanskje dratt dit. Jeg har også snakket dårlig om Lefdal til andre som skal ut å handle. Min fetter handlet nettopp en TV til 16 000 kr på Elkjøp etter at jeg anbefalte han å dra dit. Kanskje kassadama ikke skulle hvert rappkjeftet allikevel?

 

Og at de ikke tåler sånne som meg syns jeg er latterlig sagt av deg. Hver dag så får jeg personer som skriker å banner til meg noen ganger drapstrusler. Det er litt verre enn: "Unnskyld kan du åpne en kasse til?"

 

Kunden har alltid rett!

Lenke til kommentar
Uansett har handlet en TV på Elkjøp for 12 000 kr og et digitalkamera for 3500 kr og en skriver for 1000 kr, i august et video camcorder til 7000 kr. Hadde de ikke hvert rappkjeftet på Lefdal hadde jeg kanskje dratt dit. Jeg har også snakket dårlig om Lefdal til andre som skal ut å handle. Min fetter handlet nettopp en TV til 16 000 kr på Elkjøp etter at jeg anbefalte han å dra dit. Kanskje kassadama ikke skulle hvert rappkjeftet allikevel?

Vel, Elkjøp og Lefdal er eid av samme konsern, så det spiller egentlig ingen rolle om du handler på Lefdal eller Elkjøp, pengene går i samme haugen.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor du har dette fra, men jeg er ikke aggressiv. Kanskje litt drøy med den kassadame episoden, men jeg hadde dårlig tid og jeg visste at det var ledige folk som kunne ta den andre kassen. Når de ikke gjør det kunne de ha det så godt.

 

I mobilavdelingen var det fulgt av folk og bare en person på jobb.

 

Forstår ikke hvorfor du mener jeg er så aggressiv.........

 

Uansett har handlet en TV på Elkjøp for 12 000 kr og et digitalkamera for 3500 kr og en skriver for 1000 kr, i august et video camcorder til 7000 kr. Hadde de ikke hvert rappkjeftet på Lefdal hadde jeg kanskje dratt dit. Jeg har også snakket dårlig om Lefdal til andre som skal ut å handle. Min fetter handlet nettopp en TV til 16 000 kr på Elkjøp etter at jeg anbefalte han å dra dit. Kanskje kassadama ikke skulle hvert rappkjeftet allikevel?

 

Og at de ikke tåler sånne som meg syns jeg er latterlig sagt av deg. Hver dag så får jeg personer som skriker å banner til meg noen ganger drapstrusler. Det er litt verre enn: "Unnskyld kan du åpne en kasse til?"

 

Kunden har alltid rett!

 

 

Hadde kunden alltid hatt rett ville det vært ganske så få butikker som hadde klart å overleve...

Lenke til kommentar
Det var jo veldig saklig argumentasjon...

 

Det trådstarter kan kreve er å få en tilsvarende skjerm - når vi snakker om tilsvarende betyr det at de store tekniske spesifikasjonene må være tilstede, eller at hvis kunden kjøpte tv'en fordi den hadde et veldig tiltrekkende design så må han få en tv med tilsvarende design.

Hva han kan kreve kommer helt an på forsikringsvilkårene som vi ikke vet noe som helst om. Ikke begynn å bland inn hva han kan kreve ved en reklamasjon i denne tråden, da det ikke har noe som helst med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor du har dette fra, men jeg er ikke aggressiv. Kanskje litt drøy med den kassadame episoden, men jeg hadde dårlig tid og jeg visste at det var ledige folk som kunne ta den andre kassen. Når de ikke gjør det kunne de ha det så godt.

 

I mobilavdelingen var det fulgt av folk og bare en person på jobb.

 

Forstår ikke hvorfor du mener jeg er så aggressiv.........

 

Uansett har handlet en TV på Elkjøp for 12 000 kr og et digitalkamera for 3500 kr og en skriver for 1000 kr, i august et video camcorder til 7000 kr. Hadde de ikke hvert rappkjeftet på Lefdal hadde jeg kanskje dratt dit. Jeg har også snakket dårlig om Lefdal til andre som skal ut å handle. Min fetter handlet nettopp en TV til 16 000 kr på Elkjøp etter at jeg anbefalte han å dra dit. Kanskje kassadama ikke skulle hvert rappkjeftet allikevel?

 

Og at de ikke tåler sånne som meg syns jeg er latterlig sagt av deg. Hver dag så får jeg personer som skriker å banner til meg noen ganger drapstrusler. Det er litt verre enn: "Unnskyld kan du åpne en kasse til?"

 

Kunden har alltid rett!

Var kassadama rappkjeftet? Var det ikke du som viste fingeren/sa fuck deg når hun sa hun ikke kunne være to steder samtidig?

De fleste lar kunden tro dem har rett innen rimelighetens grenser, men kan ikke se at du fortjener å få den "behandlingen".

 

PS! Har faktisk fått meg en god del luft i dag hvis du lurte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...