Gå til innhold

Lefdal - ufattelig dårlig service!


Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd mye dårlig service opp gjennom årene, men ingen kommer opp mot Lefdal generelt og Lefdal Strømmen spesielt. I 2003 kjøpte jeg en 42 tommer Samsung Plasmaskjerm til nesten 30.000,- + en såkalt "dusteforsikring" til rundt 1500,-. Like før jul kom jeg i skade for å ødelegge TVen under flytting. Det er mulig jeg er naiv, men jeg regnet med at dette ville bli en smal sak å fikse. Ifølge forsikringen heter det nemlig at skaden utbedres eller erstattes hvis totalskadet. Denne saken er ikke avsluttet ennå, men jeg tenkte jeg skulle dele prosessen så langt med dere. Følgende er en logg som viser Lefdal i praksis:

 

9. desember. På Lefdals internettsider leser jeg meg fram til hvordan jeg skal forholde meg, og sender inn en skademelding via safetyplus.no.

 

10. desember. Får svar fra Safetyplus der de opplyser at forsikringen jeg kjøpte i 2003 gjelder et annet selskap. Får oppgitt et telefonnummer. Dette ringer jeg, men havner hos HappyCare i Sverige. Også dette feil selskap. Av dem får jeg beskjed om å ringe et nummer i Danmark. I Danmark forklarer de at jeg må kontakte Lefdal kundeservice og melde skaden der.

 

10. desember. Jeg ringer Lefdal og forklarer situasjonen. Kundesenteret bestiller avhenting av TVen slik at den kan kontrolleres.

 

13. desember. TVen blir hentet av InfoCare.

 

18. desember. Da jeg ikke har hørt noe fra hverken Lefdal eller InfoCare, ringer jeg sistnevnte for å sjekke status. Her får jeg beskjed om at TVen er ferdig, men at det ikke vil lønne seg å reparere TVen. Jeg får spørsmål om jeg ønsker å hente TVen, men jeg forklarer at siden dette er en forsikringssak, er det best at den returneres til Lefdal Strømmen.

 

19. desember. Jeg tar kontakt med kundesenteret for å sjekke status. Der får jeg til min store overraskelse vite at jeg - stikk i strid med infoen jeg mottok den 10. desember - skal skrive skademelding i butikken på Strømmen. Dette liker jeg dårlig siden jeg får denne infoen hele 10 dager etter at jeg kontakter selskapet første gang. Kundeservice sender melding til serviceavdelingen på Strømmen skal ta kontakt med meg i sakens anledning.

 

19. desember. Serviceansvarlig Knut S. tar kontakt. Jeg forklarer situasjonen, og ber om at man her viser velvilje siden det nå allerede er blitt sløst bort 10 dager. Etter mye argumentering går Knut S. med på å fylle ut skaderapporten over telefon. Denne blir så mailet til meg og jeg returnerer den signert, samt med kopi av pass samme dag.

 

19. desember. På kvelden mottar jeg en telefonsamtale fra en sjåfør hos Infocare. Han er på vei for å levere TVen tilbake til meg. Jeg forklar situasjon og minner om at TVen skal returneres Lefdal på Strømmen.

 

21. desember. Mottar ny telefon fra Infocare. De minner om at servicen er fullført på TVen min, og at de har utstedt faktura til meg for arbeid utført. Igjen forklarer jeg at dette er en forsikringssak og at eventuelle regninger ikke skal gå til meg. Infocare ber meg ordne opp med fakturaen - enten betale den og få igjen pengene av Lefdal Strømmen, eller snakke med Strømmen om hvordan dette gjøres. Jeg får beskjed om at dette er enklere enn å skrive ut ny faktura. Vi blir enige om at han kan maile meg servicerapport m/ faktura slik at jeg kan videresende denne til Lefdal Strømmen. Dette gjøres samme dag.

 

22. desember. Jeg bruker mesteparten av dagen til å ringe serviceavdelingen på Strømmen uten å lykkes. Til slutt får jeg tak i en selger i TV-avdelingen som får service til å ringe tilbake. Jeg tar kontakt fordi jeg fortsatt ikke har hørt noe i saken anledning. At saken skal ordne seg før jul synes urealistisk. Jeg blir ringt opp av en medarbeider. Etter mye om og menn finner hun ut at forsikringsselskapet har sendt dem en mail/faks samme dag som skadeskjemaet ble sendt inn uten at hun kan se hva meldingen gjelder.

 

27. desember. Har fortsatt ikke hørt noe, og tar derfor kontakt med Serviceavdelingen hos Lefdal Strømmen. Dette lykkes ikke, så jeg tar isteden kontakt med kundesenteret. De sender en melding om at Strømmen skal ta kontakt.

 

27. desember. Serviceansvarlig Knut S. fra Strømmen ringer meg tilbake. Jeg ber om status. Knut S. finner frem saken og finner meldingen fra forsikringsselskapet som jeg ble informert om den 22.12. Meldingen er m.a.o. ikke sjekket før nå. Ifølge meldingen er faksen som Knut S. sendte inn med skademelding den 19.12 ikke leselig. Følgelig blir jeg irritert og påpeker avdelingens fullstendige mangel på oppfølging. Ifølge Knut S. kan jeg skylde meg selv siden jeg insisterte på å skanne rapporten. Merkelig oppførsel. Jeg ber om at saken blir prioritert og at jeg holdes løpende underrettet om videre fremdrift.

 

3. Januar. Har fortsatt ikke hørt noe fra Serviceavdelingen på Lefdal Strømmen og ringer derfor kundesenteret og gir beskjed om å bli satt over til serviceavdelingen på Lefdal Strømmen. Jeg blir forklart at de ikke pleier å ta telefonen (?????), og at eneste mulighet er at de sender en melding om at de skal ta kontakt med meg. Dette blir gjort, men ingen tar kontakt.

 

4. Januar. Ringer kundesenteret og ber dem sende melding om at Lefdal Strømmen skal kontakte meg på telefon, mail eller SMS. Hører ingenting.

 

5. Januar. Ringer Kundesenteret i et nytt forsøk på å komme i kontakt med Serviceavdelingen på Strømmen. Hører ingenting.

 

7. januar kl. 10.00. Jeg ringer Lefdal kundesenter for igjen be de melde fra til Lefdal Strømmens serviceavdeling om at jeg ønsker å bli kontaktet. Kunderservice gjør et forsøk mens jeg venter på å få tak i forsikringsselskapet, men dette lykkes ikke.

 

7. januar kl. 18.00. har fortsatt ikke hørt noe fra Ledal Strømmen og ringer på nytt kundesenteret. Vedkommende sender en ny melding til Lefdal Strømmen v/ leder for serviceavdelingen med kopi til butikksjefen. Jeg hører fortsatt ingenting.

 

8. januar kl. 14.00. Ringer Lefdal kundesenter og ber om nummeret til forsikringsselskapet. Har på dette tidspunkt gitt opp å be kundesenteret sende melding til Lefdal Strømmen og tenker at her må man ordne opp selv. Får oppgitt nummer til SAFE: 815 58610. Ringer dette, men det viser seg å være til HappyCare.

Ny telefon til kundesenteret. Behandler forsøker å gi meg det samme nummeret. Sjekker opp saken og kommer tilbake med et nytt nummer: 800 12616. Jeg forsøker dette og kommer til Elkjøps kundesenter - i Sverige!

Etter å søkt rundt på internett finner jeg et nummer til Danmark. Ringer dette og her kan de opplyse at saken fortsatt er under vurdering, men at de mangler informasjon fra Lefdal Strømmen. De har sendt en melding om dette den 03.01.08, men har fortsatt ikke mottatt noen tilbakemelding. Dette fører til at jeg må ringe et nytt nummer - denne gangen i Sverige og snakker med saksbehandler hos SAFE. Jeg må deretter sende kopi av servicerapporten fra InfoCare til dem via mail.

 

8. januar. 15.00. Får svar tilbake fra saksbehandler hos SAFE om at hun har tatt en beslutning og at denne er sendt til Lefdal Strømmen. I og med at den må sendes via Elkjøps kundersenter i Sverige, regner hun med at Lefdal Strømmen mottar hennes beslutning onsdag 9 eller torsdag 10.1.

 

 

Dette er Kafkaprosessen så langt. Nå mangler det bare at Lefdal erstatter produktet ved å sende meg en 14 tommer reise-TV.

 

Barry33

Endret av barry33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er min historie liten men allikevel.

Sto i lang kø, spurte kassadama om hun kunne åpne en kasse til. Hun svarte at hun ikke kunne stå to steder.

Jeg kasta fra meg det jeg hadde ga fingern og dro til en annen butikk.

 

 

En annen gang

Det var igjen lang kø i mobilavdelingen, kun 1 person på jobb, ingen mulighet for å hente fler folk. Dette var på Alnabru i Oslo. Jeg sa fuck dem og kjøpe mobil et annet sted. Det var ca 5000kr de tapte på det. Synd

Lenke til kommentar
... Det var ca 5000kr de tapte på det. Synd

Kanskje ikke. Hvis din påstand er at de tapte 5000 kr må det ha vært en svært dyr telefon du skulle kjøpe, kanksje en utpris på 30.000 til 35.000, kanskje høyere. Et eller annet sier meg at de ikke fører så dyre telefoner.

 

En butikk vil aldri klare å bemanne opp enkeltavdelinger eller kasser etter toppbelastning. Belastningen kan variere i løpet av kort tid og er ofte umulig å vite om på forhånd. De kan også ha sykdomsfravær som ikke bedrer situasjonen. Men det at du ga de ansatte "fingern" og sa "fuck dem" kan kanskje tyde på at de er heldige som har "mistet" deg som kunde.

Lenke til kommentar
... Det var ca 5000kr de tapte på det. Synd

Kanskje ikke. Hvis din påstand er at de tapte 5000 kr må det ha vært en svært dyr telefon du skulle kjøpe, kanksje en utpris på 30.000 til 35.000, kanskje høyere. Et eller annet sier meg at de ikke fører så dyre telefoner.

 

En butikk vil aldri klare å bemanne opp enkeltavdelinger eller kasser etter toppbelastning. Belastningen kan variere i løpet av kort tid og er ofte umulig å vite om på forhånd. De kan også ha sykdomsfravær som ikke bedrer situasjonen. Men det at du ga de ansatte "fingern" og sa "fuck dem" kan kanskje tyde på at de er heldige som har "mistet" deg som kunde.

 

Personlig ville jeg ikke hatt en slik kunde i min butikk! Regner med du er en slik person som står 2 min i kø, blir utolmodig, for så å klage over at du har stått MINST 20 minutter i kø og som så bryter inn i en kunde-betjening samtale for å syte over de 20 min du har stått i kø.

 

Verden er en bedre plass uten slike kunder.

Lenke til kommentar

Først og fremst ser jeg ikke helt likheten mellom opplevelsen din og kafkaprosessen, som går ut på:

 

Østerrikeren Franz Kafka døde i 1924, og Prosessen ble utgitt etter hans død av vennen Max Brod. Boken foregår i et underlig univers, der bankmannen Joseph K. stilles foran en mystisk domstol - og avslutningsvis dømmes til døden uten noensinne å få vite anklagen mot ham. I likhet med sine tidligere verk, beskriver Kafka det moderne individs forsøk på å trenge igjennom til selve meningen med livet. Kafka prøver - kanskje forgjeves - å kaste lys over eksistensens dunkle mysterium. i en verden hvor udefinerbare krefter konfronterer og motarbeider individet.

 

Så vidt jeg kunne finne, sånn sett minner argumentet ditt der om de samme som skriker til kundekonsulentene at firma er en sovjetbutikk, eller de som skjeller ut offentlige ansatte og kaller dem siste sovjetstat.

 

Ellers syns jeg situasjonen er uheldig og dårlig, men det virker ikke som du har bidratt positivt til dette selv. Bare eksemplet perioden 13.12-18.12 taler for seg selv, i teorien gav du dem maks 4 virkedager til å ordne tv'en.

 

At du så forventer at det ikke er hektisk 2 dager før jul, eller at noen er på jobb i perioden 24.12 -27.12 er også litt merkelig ettersom jeg finner flere helligdager i den perioden.

 

Men, hvorfor besøkte du ikke bare butikken? Det at serviceavdelingen eller avdelingene ikke tar imot telefoner direkte er jo en kjentsak. Hverken Elkjøp eller Expert så vidt jeg vet gjør dette. Kundesenteret er der for å hjelpe, er ikke kunden fornøyd sender de henvendelsen videre til avdelingen og så må de ringe tilbake.

 

Selv om jeg syns innlegget ditt bærer preg av litt for høye forventninger i forhold til perioden du ringte, og antall helligdager, så vet jeg fra erfaring at Lefdal har tidsvis slette rutiner for reklamasjonshåndtering (det jeg har erfaring med, analogien blir det samme), så haster ting, så er ofte det beste å besøke serviceavdelingen slik at en får orden på det kjappere.

Lenke til kommentar
Først og fremst ser jeg ikke helt likheten mellom opplevelsen din og kafkaprosessen, som går ut på:

 

Østerrikeren Franz Kafka døde i 1924, og Prosessen ble utgitt etter hans død av vennen Max Brod. Boken foregår i et underlig univers, der bankmannen Joseph K. stilles foran en mystisk domstol - og avslutningsvis dømmes til døden uten noensinne å få vite anklagen mot ham. I likhet med sine tidligere verk, beskriver Kafka det moderne individs forsøk på å trenge igjennom til selve meningen med livet. Kafka prøver - kanskje forgjeves - å kaste lys over eksistensens dunkle mysterium. i en verden hvor udefinerbare krefter konfronterer og motarbeider individet.

 

Så vidt jeg kunne finne, sånn sett minner argumentet ditt der om de samme som skriker til kundekonsulentene at firma er en sovjetbutikk, eller de som skjeller ut offentlige ansatte og kaller dem siste sovjetstat.

 

Ellers syns jeg situasjonen er uheldig og dårlig, men det virker ikke som du har bidratt positivt til dette selv. Bare eksemplet perioden 13.12-18.12 taler for seg selv, i teorien gav du dem maks 4 virkedager til å ordne tv'en.

 

At du så forventer at det ikke er hektisk 2 dager før jul, eller at noen er på jobb i perioden 24.12 -27.12 er også litt merkelig ettersom jeg finner flere helligdager i den perioden.

 

Men, hvorfor besøkte du ikke bare butikken? Det at serviceavdelingen eller avdelingene ikke tar imot telefoner direkte er jo en kjentsak. Hverken Elkjøp eller Expert så vidt jeg vet gjør dette. Kundesenteret er der for å hjelpe, er ikke kunden fornøyd sender de henvendelsen videre til avdelingen og så må de ringe tilbake.

 

Selv om jeg syns innlegget ditt bærer preg av litt for høye forventninger i forhold til perioden du ringte, og antall helligdager, så vet jeg fra erfaring at Lefdal har tidsvis slette rutiner for reklamasjonshåndtering (det jeg har erfaring med, analogien blir det samme), så haster ting, så er ofte det beste å besøke serviceavdelingen slik at en får orden på det kjappere.

 

Det fremkommer riktignok ikke av loggen, men grunnen til at jeg purret opp InfoCare var rett og slett den at de ba meg gjøre det hvis jeg ikke hørte noe innen den 17.

Jeg kan ikke skjønne at jeg har gjort annet enn å komme med positive bidrag i saken. Lefdal har i praksis toet sine hender og sendt meg ut på en endeløs runde med telefoner i inn- og utland for å ordne opp selv i og med at Lefdal ikke gjør det. Butikken på Strømmen har vist klart og tydelig at de ikke er interessert i og med at de ikke svarer på mailer, ringer opp kunden eller svarer forsikringsselskapet når de har forespørsler. I en slik situasjon blir man nødt til å ordne opp selv, selv om dette i seg selv er uhørt.

 

Hittil har det gått en måned, og selv minus helligdager synes jeg dette er i overkant av hva man bør kunne forvente. Jeg synes argumentet med at det er vanlig at kjeder som dette ikke tar telefonen er uholdbart. Man kan ikke forvente at folk skal være nødt til å møte opp personlig for å få ting ordnet. Det kan være mange praktiske grunner som du ikke kjenner til som gjør dette vanskelig.

 

Barry33

Lenke til kommentar
Du kjøpte en TV til 30 000 kroner i 2003 med en forsikring på fem år? Hva er sannsynligheten for at den går i stykker ved et uthell bare måneder før forsikringen går ut?

 

 

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at en person som kaller seg "Nuffern" ikke mestrer sannsynlighetsberegning?

 

Barry33

Endret av barry33
Lenke til kommentar
Aldri sagt at det er en av mine sterke sider. ;)

 

 

Det du antyder i ditt opprinnelige svar smaker av en ganske alvorlig beskyldning. Personlig tar jeg meg ikke nær av slikt, men jeg synes man på generelt grunnlag bør være litt forsiktig med å slenge ut denslags.

 

Barry33

Lenke til kommentar

Fikk endelig beskjed fra Lefdal Strømmen i dag om at forsikringssaken var i orden. Fikk beskjed om å møte opp i butikken for å få ordnet erstatningsprodukt. Jeg gjorde det, men til min store overraskelse hadde forsikringsselskapet besluttet at jeg bare kunne plukke ut en TV hos Lefdal for maksimum 7990,-. De hadde nemlig funnet en Philips-modell som de mente var tilsvarende min i en nettbutikk som kostet dette. Riktignok har plasmaskjermer blitt endel billigere siden 2003, men en reduksjon fra 30.000,- til 7990,- er rimelig mye. Selvfølgelig viste det seg at den aktuelle Philips-modellen var en svært enkel modell som manglet mye funksjonalitet i forhold til min Samsung-skjerm, men dette var ikke det drøyeste. Ifølge forsikringsreglene må jeg plukke ut et erstatningprodukt hos Lefdal. Den aktuelle skjermen koster 8990,- hos Lefdal. Likevel har forsikringsselskapet tatt utgangspunkt i en pris de har funnet i en nettbutikk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte....

 

 

Barry33

Lenke til kommentar
Fikk endelig beskjed fra Lefdal Strømmen i dag om at forsikringssaken var i orden. Fikk beskjed om å møte opp i butikken for å få ordnet erstatningsprodukt. Jeg gjorde det, men til min store overraskelse hadde forsikringsselskapet besluttet at jeg bare kunne plukke ut en TV hos Lefdal for maksimum 7990,-. De hadde nemlig funnet en Philips-modell som de mente var tilsvarende min i en nettbutikk som kostet dette. Riktignok har plasmaskjermer blitt endel billigere siden 2003, men en reduksjon fra 30.000,- til 7990,- er rimelig mye. Selvfølgelig viste det seg at den aktuelle Philips-modellen var en svært enkel modell som manglet mye funksjonalitet i forhold til min Samsung-skjerm, men dette var ikke det drøyeste. Ifølge forsikringsreglene må jeg plukke ut et erstatningprodukt hos Lefdal. Den aktuelle skjermen koster 8990,- hos Lefdal. Likevel har forsikringsselskapet tatt utgangspunkt i en pris de har funnet i en nettbutikk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte....

 

 

Barry33

Det høres rimelig ut at du ikke får igjen kjøpssummen, men et tilsvarende produkt. Det blir imidlertidig for dumt om forsikringsselskapet gir deg en en sum som ikke er tilstrekkelig til den aktuelle TV'en.

Regner med du har klaget på dette? Du burde i det minste få dekket prisen på det nye produktet.

Om du kan forlange et bedre produkt enn du har blitt tilbudt tør jeg ikke si noe om - det er det sikkert noen andre som vet bedre enn meg :)

Lenke til kommentar
Fikk endelig beskjed fra Lefdal Strømmen i dag om at forsikringssaken var i orden. Fikk beskjed om å møte opp i butikken for å få ordnet erstatningsprodukt. Jeg gjorde det, men til min store overraskelse hadde forsikringsselskapet besluttet at jeg bare kunne plukke ut en TV hos Lefdal for maksimum 7990,-. De hadde nemlig funnet en Philips-modell som de mente var tilsvarende min i en nettbutikk som kostet dette. Riktignok har plasmaskjermer blitt endel billigere siden 2003, men en reduksjon fra 30.000,- til 7990,- er rimelig mye. Selvfølgelig viste det seg at den aktuelle Philips-modellen var en svært enkel modell som manglet mye funksjonalitet i forhold til min Samsung-skjerm, men dette var ikke det drøyeste. Ifølge forsikringsreglene må jeg plukke ut et erstatningprodukt hos Lefdal. Den aktuelle skjermen koster 8990,- hos Lefdal. Likevel har forsikringsselskapet tatt utgangspunkt i en pris de har funnet i en nettbutikk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte....

 

 

Barry33

 

Dette er jo helt vanlig praksis - en skjerm du kjøpte for 30000,- NOK i 2003 blir avskrevet med 40% hvert år, dvs at over 2 år så har prisen halvert seg, og i løpet av fire år så har den blitt avskrevet ned til nøyaktig 7809 NOK.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du griner.

 

Be om en Samsung istedet for en philips hvis du er misfornøyd.

Lenke til kommentar
Fikk endelig beskjed fra Lefdal Strømmen i dag om at forsikringssaken var i orden. Fikk beskjed om å møte opp i butikken for å få ordnet erstatningsprodukt. Jeg gjorde det, men til min store overraskelse hadde forsikringsselskapet besluttet at jeg bare kunne plukke ut en TV hos Lefdal for maksimum 7990,-. De hadde nemlig funnet en Philips-modell som de mente var tilsvarende min i en nettbutikk som kostet dette. Riktignok har plasmaskjermer blitt endel billigere siden 2003, men en reduksjon fra 30.000,- til 7990,- er rimelig mye. Selvfølgelig viste det seg at den aktuelle Philips-modellen var en svært enkel modell som manglet mye funksjonalitet i forhold til min Samsung-skjerm, men dette var ikke det drøyeste. Ifølge forsikringsreglene må jeg plukke ut et erstatningprodukt hos Lefdal. Den aktuelle skjermen koster 8990,- hos Lefdal. Likevel har forsikringsselskapet tatt utgangspunkt i en pris de har funnet i en nettbutikk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte....

 

 

Barry33

Det høres rimelig ut at du ikke får igjen kjøpssummen, men et tilsvarende produkt. Det blir imidlertidig for dumt om forsikringsselskapet gir deg en en sum som ikke er tilstrekkelig til den aktuelle TV'en.

Regner med du har klaget på dette? Du burde i det minste få dekket prisen på det nye produktet.

Om du kan forlange et bedre produkt enn du har blitt tilbudt tør jeg ikke si noe om - det er det sikkert noen andre som vet bedre enn meg :)

 

 

Jeg er selvfølgelig enig i at jeg ikke kan kreve kjøpssummen tilbake. Det heter vel at man erstatter produktet med en lik modell, eller en tilsvarende hvis den opprinnelige modellen ikke er tilgjengelig. I mitt tilfelle er det sistnevnte som er aktuelt. En tilsvarende modell blir da et svært ullent begrep siden spesifikasjonene varierer. Når det gjelder den aktuelle Philips-modellen, har den eksempelvis mye bedre skjermoppløsning, men er mye dårligere på lyd og mangler dessuten mulighet for å koble flere skjermer sammen som styres av PC (noe som er viktig siden jeg ofte bruker skjermen i messesammenheng). Vel, man kan jo ikke få alt, men da ville det kanskje være ryddigere å velge den Samsung-modellen som erstattet den utgåtte modellen?

 

Barry33

Lenke til kommentar
Fikk endelig beskjed fra Lefdal Strømmen i dag om at forsikringssaken var i orden. Fikk beskjed om å møte opp i butikken for å få ordnet erstatningsprodukt. Jeg gjorde det, men til min store overraskelse hadde forsikringsselskapet besluttet at jeg bare kunne plukke ut en TV hos Lefdal for maksimum 7990,-. De hadde nemlig funnet en Philips-modell som de mente var tilsvarende min i en nettbutikk som kostet dette. Riktignok har plasmaskjermer blitt endel billigere siden 2003, men en reduksjon fra 30.000,- til 7990,- er rimelig mye. Selvfølgelig viste det seg at den aktuelle Philips-modellen var en svært enkel modell som manglet mye funksjonalitet i forhold til min Samsung-skjerm, men dette var ikke det drøyeste. Ifølge forsikringsreglene må jeg plukke ut et erstatningprodukt hos Lefdal. Den aktuelle skjermen koster 8990,- hos Lefdal. Likevel har forsikringsselskapet tatt utgangspunkt i en pris de har funnet i en nettbutikk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte....

 

 

Barry33

 

Dette er jo helt vanlig praksis - en skjerm du kjøpte for 30000,- NOK i 2003 blir avskrevet med 40% hvert år, dvs at over 2 år så har prisen halvert seg, og i løpet av fire år så har den blitt avskrevet ned til nøyaktig 7809 NOK.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du griner.

 

Be om en Samsung istedet for en philips hvis du er misfornøyd.

 

Skulle gjerne bedt om en Samsung istedenfor, men det er nok ikke forsikringsselskapet enige i siden en tilsvarende Samsung er dyrere :-) Dette med nedskriving er dessuten ikke så veldig relevant. Forsikringsselskapet tar ikke utgangspunkt i pris, men det de kaller TILSVARENDE produkt - altså et produkt med tilsvarende kvalitet og spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Fikk endelig beskjed fra Lefdal Strømmen i dag om at forsikringssaken var i orden. Fikk beskjed om å møte opp i butikken for å få ordnet erstatningsprodukt. Jeg gjorde det, men til min store overraskelse hadde forsikringsselskapet besluttet at jeg bare kunne plukke ut en TV hos Lefdal for maksimum 7990,-. De hadde nemlig funnet en Philips-modell som de mente var tilsvarende min i en nettbutikk som kostet dette. Riktignok har plasmaskjermer blitt endel billigere siden 2003, men en reduksjon fra 30.000,- til 7990,- er rimelig mye. Selvfølgelig viste det seg at den aktuelle Philips-modellen var en svært enkel modell som manglet mye funksjonalitet i forhold til min Samsung-skjerm, men dette var ikke det drøyeste. Ifølge forsikringsreglene må jeg plukke ut et erstatningprodukt hos Lefdal. Den aktuelle skjermen koster 8990,- hos Lefdal. Likevel har forsikringsselskapet tatt utgangspunkt i en pris de har funnet i en nettbutikk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte....

 

 

Barry33

 

Dette er jo helt vanlig praksis - en skjerm du kjøpte for 30000,- NOK i 2003 blir avskrevet med 40% hvert år, dvs at over 2 år så har prisen halvert seg, og i løpet av fire år så har den blitt avskrevet ned til nøyaktig 7809 NOK.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du griner.

 

Be om en Samsung istedet for en philips hvis du er misfornøyd.

 

 

Det er kanskje vanlig i normale forsikringer, men idiotforsikringene er ikke som vanlige forsikringer, så jeg holder fingeren på trådstarter sin forklaring.

Lenke til kommentar
Dette er jo helt vanlig praksis - en skjerm du kjøpte for 30000,- NOK i 2003 blir avskrevet med 40% hvert år, dvs at over 2 år så har prisen halvert seg, og i løpet av fire år så har den blitt avskrevet ned til nøyaktig 7809 NOK.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du griner.

 

Be om en Samsung istedet for en philips hvis du er misfornøyd.

 

Hva er vitsen med en 5 års forsikring hvis du bare får en bitteliten brøkdel igjen etter 4 år ?

 

Jeg bare spør :roll:

 

Jeg hadde selv i dette tilfelle krevd et etterstatningsprodukt ut i fra tekniske spesifikasjoner, ikke pris. F.eks mener jeg LCD ikke uten videre kan erstatte Plasma.

Lenke til kommentar
Fikk endelig beskjed fra Lefdal Strømmen i dag om at forsikringssaken var i orden. Fikk beskjed om å møte opp i butikken for å få ordnet erstatningsprodukt. Jeg gjorde det, men til min store overraskelse hadde forsikringsselskapet besluttet at jeg bare kunne plukke ut en TV hos Lefdal for maksimum 7990,-. De hadde nemlig funnet en Philips-modell som de mente var tilsvarende min i en nettbutikk som kostet dette. Riktignok har plasmaskjermer blitt endel billigere siden 2003, men en reduksjon fra 30.000,- til 7990,- er rimelig mye. Selvfølgelig viste det seg at den aktuelle Philips-modellen var en svært enkel modell som manglet mye funksjonalitet i forhold til min Samsung-skjerm, men dette var ikke det drøyeste. Ifølge forsikringsreglene må jeg plukke ut et erstatningprodukt hos Lefdal. Den aktuelle skjermen koster 8990,- hos Lefdal. Likevel har forsikringsselskapet tatt utgangspunkt i en pris de har funnet i en nettbutikk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte....

 

 

Barry33

 

Dette er jo helt vanlig praksis - en skjerm du kjøpte for 30000,- NOK i 2003 blir avskrevet med 40% hvert år, dvs at over 2 år så har prisen halvert seg, og i løpet av fire år så har den blitt avskrevet ned til nøyaktig 7809 NOK.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du griner.

 

Be om en Samsung istedet for en philips hvis du er misfornøyd.

 

 

Det er kanskje vanlig i normale forsikringer, men idiotforsikringene er ikke som vanlige forsikringer, så jeg holder fingeren på trådstarter sin forklaring.

 

Det var jo veldig saklig argumentasjon...

 

Det trådstarter kan kreve er å få en tilsvarende skjerm - når vi snakker om tilsvarende betyr det at de store tekniske spesifikasjonene må være tilstede, eller at hvis kunden kjøpte tv'en fordi den hadde et veldig tiltrekkende design så må han få en tv med tilsvarende design.

 

Feks. hvis den tv'en han kjøpte hadde motorisert fot så må den nye tv'en også ha det. Hvis du kjøpte en FULL HD skjerm så skal du selvfølgelig få en FULL HD skjerm.

 

Å si at fordi det er en idiot forsikring og at han derfor burde få igjen mer penger er tøv. Han skal få det han har krav på selvfølgelig.

Endret av coban
Lenke til kommentar
Her er min historie liten men allikevel.

Sto i lang kø, spurte kassadama om hun kunne åpne en kasse til. Hun svarte at hun ikke kunne stå to steder.

Jeg kasta fra meg det jeg hadde ga fingern og dro til en annen butikk.

 

 

En annen gang

Det var igjen lang kø i mobilavdelingen, kun 1 person på jobb, ingen mulighet for å hente fler folk. Dette var på Alnabru i Oslo. Jeg sa fuck dem og kjøpe mobil et annet sted. Det var ca 5000kr de tapte på det. Synd

Hahahahaahaha, Nettopp slike kunder som deg ler vi butikkansatte av! :D

 

Det værste jeg vet er når jeg blir avbrutt av andre kunder eller når de ser jeg står og hjelper en annen kunde, men alikevell banker i disken.

 

Som regel er det en grunn til at det er kø. Kassadama hadde sikkert prøvd/prøvde sikkert å få tak i backup. Og jeg er helt enig med henne, hvordan i allverden er det mulig å være i to kasser på en gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...