Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere glemmer at Nissan har laget en "sportsbil" utgave av Sunny: GTI-R

 

glenn-johnny: Sjekk ut Nissan Car Club Norway forumet.

 

Det er rimlig stor forskjell på en GTi-R og en 55 hk-versjon. Å bygge om en 55 hk-versjon til en GTi-R er helt urealistisk.

 

 

Du skjønner vel at han skal bytte til en GTI-R motor i så fall?

 

GTI-R er vel betegnelsen på versting motor i Nissan Pulsar?

Lenke til kommentar
hvor fort vil den gå om jeg trimmer den. den er automat gir og har 55 hester og hva må jeg gjøre har noen et tips eller noe :new_woot:

Hva ønsker du å oppnå, og hvor mye penger er du villig til å bruke?

rundt 5000 10000 tusen :)

 

Dere glemmer at Nissan har laget en "sportsbil" utgave av Sunny: GTI-R

 

glenn-johnny: Sjekk ut Nissan Car Club Norway forumet.

 

Det er rimlig stor forskjell på en GTi-R og en 55 hk-versjon. Å bygge om en 55 hk-versjon til en GTi-R er helt urealistisk.

 

 

Du skjønner vel at han skal bytte til en GTI-R motor i så fall?

 

GTI-R er vel betegnelsen på versting motor i Nissan Pulsar?

oki takk for tipset

Lenke til kommentar

1.4 med automat er et ektremt dårlig utgangspunkt. Beste forslaget er og sette inn 1.6 motor og manuell gir, men det er ikke verdt det. En bekjent som jeg møtte på kos en gang i tiden hadde sunny 1.4 med turbo. Den gikk helt greit. Mesteparten av turbo kittet kjøpte jeg. Mye spesielle deler som er vanskelig og få tak i. Det kommer til og koste det dyrt hvis du skal slenge på turbo.

 

Sunny/pulsar gti-r er den trangeste bilen jeg har vært borti når det gjelder skruing. Den og nyere 300zx. Skal du begynne og bygge kan jeg love deg et reint helvette.

 

Skal du gjøre noe så gå inn på nissanforum.dk og kjøp bananmanifoil og resten av eksosen. Sett på et kn filter også. Hvis du kjøper bananmanifoil så ikke kjøp kon filter, men innsats.

Sitter 2 katalysatorer på disse nissananennenenee hvertfall på de nyere. (97-00) så du får henta litt hester.

Du har motorkode GA14DE. Samma blokk som GA16DE så alt passer om hverandre.

 

Automatkassa hadde jeg hivd veggimellom og satt i manuell med shortshift. Om almera 2.0 gti motor/gir passer nedi er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
1.4 med automat er et ektremt dårlig utgangspunkt. Beste forslaget er og sette inn 1.6 motor og manuell gir, men det er ikke verdt det. En bekjent som jeg møtte på kos en gang i tiden hadde sunny 1.4 med turbo. Den gikk helt greit. Mesteparten av turbo kittet kjøpte jeg. Mye spesielle deler som er vanskelig og få tak i. Det kommer til og koste det dyrt hvis du skal slenge på turbo.

 

Sunny/pulsar gti-r er den trangeste bilen jeg har vært borti når det gjelder skruing. Den og nyere 300zx. Skal du begynne og bygge kan jeg love deg et reint helvette.

 

Skal du gjøre noe så gå inn på nissanforum.dk og kjøp bananmanifoil og resten av eksosen. Sett på et kn filter også. Hvis du kjøper bananmanifoil så ikke kjøp kon filter, men innsats.

Sitter 2 katalysatorer på disse nissananennenenee hvertfall på de nyere. (97-00) så du får henta litt hester.

Du har motorkode GA14DE. Samma blokk som GA16DE så alt passer om hverandre.

 

Automatkassa hadde jeg hivd veggimellom og satt i manuell med shortshift. Om almera 2.0 gti motor/gir passer nedi er jeg ikke sikker på.

 

 

oki skal prøve det.Takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar
Dere glemmer at Nissan har laget en "sportsbil" utgave av Sunny: GTI-R

 

glenn-johnny: Sjekk ut Nissan Car Club Norway forumet.

 

Det er rimlig stor forskjell på en GTi-R og en 55 hk-versjon. Å bygge om en 55 hk-versjon til en GTi-R er helt urealistisk.

 

 

Du skjønner vel at han skal bytte til en GTI-R motor i så fall?

 

GTI-R er vel betegnelsen på versting motor i Nissan Pulsar?

 

Som mekker'n skriver, Pulsar (japanske marked) og Sunny er bare to forskjellige navn på samme bil. Du må også skjønne at det ikke bare er å ta ut en 55-hk motor for å sette inn en motor som er fire ganger så sterk. Det er mye annet som må modifiseres eller byttes ut for at det skal funke noenlunde ok. Å få en 55-hk versjon godkjent som en GTi-R er så dyrt at det er helt urealistisk. Det er mye bedre å få tak i en original GTi-R.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Dere glemmer at Nissan har laget en "sportsbil" utgave av Sunny: GTI-R

 

glenn-johnny: Sjekk ut Nissan Car Club Norway forumet.

 

Det er rimlig stor forskjell på en GTi-R og en 55 hk-versjon. Å bygge om en 55 hk-versjon til en GTi-R er helt urealistisk.

 

 

Du skjønner vel at han skal bytte til en GTI-R motor i så fall?

 

GTI-R er vel betegnelsen på versting motor i Nissan Pulsar?

 

Som mekker'n skriver, Pulsar (japanske marked) og Sunny er bare to forskjellige navn på samme bil. Du må også skjønne at det ikke bare er å ta ut en 55-hk motor for å sette inn en motor som er fire ganger så sterk. Det er mye annet som må modifiseres eller byttes ut for at det skal funke noenlunde ok. Å få en 55-hk versjon godkjent som en GTi-R er så dyrt at det er helt urealistisk. Det er mye bedre å få tak i en original GTi-R.

 

det er fult mulig og gjøre dette... har ikke sagt no om at bremser, understell osv ikke må byttes, men du skjønner at han ikke skal bygge en GTI-R motor av en 55 1400 ccm automat motor, det som var poenget mitt....

Lenke til kommentar
Dere glemmer at Nissan har laget en "sportsbil" utgave av Sunny: GTI-R

 

glenn-johnny: Sjekk ut Nissan Car Club Norway forumet.

 

Det er rimlig stor forskjell på en GTi-R og en 55 hk-versjon. Å bygge om en 55 hk-versjon til en GTi-R er helt urealistisk.

 

 

Du skjønner vel at han skal bytte til en GTI-R motor i så fall?

 

GTI-R er vel betegnelsen på versting motor i Nissan Pulsar?

 

Som mekker'n skriver, Pulsar (japanske marked) og Sunny er bare to forskjellige navn på samme bil. Du må også skjønne at det ikke bare er å ta ut en 55-hk motor for å sette inn en motor som er fire ganger så sterk. Det er mye annet som må modifiseres eller byttes ut for at det skal funke noenlunde ok. Å få en 55-hk versjon godkjent som en GTi-R er så dyrt at det er helt urealistisk. Det er mye bedre å få tak i en original GTi-R.

 

det er fult mulig og gjøre dette... har ikke sagt no om at bremser, understell osv ikke må byttes, men du skjønner at han ikke skal bygge en GTI-R motor av en 55 1400 ccm automat motor, det som var poenget mitt....

oki

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...