Gå til innhold

Hardware.no: Meningsmåling om det nye designet til Hardware.no.


  

544 stemmer

  1. 1. Hva er ditt førsteinntrykk av det nye designet til Hardware.no?

    • Meget positivt
      47
    • Positivt
      102
    • Middels
      123
    • Negativt
      150
    • Meget negativt
      119
    • Ingen formening
      3


Anbefalte innlegg

Hmm, egentlig veldig lite jeg misslikte sånn direkte. Men det som ble irriterende for meg.

 

1. Siste tester ligger på en måte å skviser ut siste poster fra forumet. Klarer ikke helt å forklare det, men for min del kunne godt siste tester vært på venstre siden, der er det jo uansett bare hvitt og tomt.

 

2. Menyen øverst ble for liten.

 

3. Refleksjonen fra hardware.no logoen ble bare teit(men det er vel kanskje bare meg?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det så fint ut jeg. Bare en tilvenning. ;) Eneste problemet er:

- I prisguiden er det linket til en rekke artikkler skrevet av hardware.no, og nå leder alle disse til hovedsiden.

 

Blir det fikset på? Vanskelig å finne en artikkel fra februar 2007 når det produseres 10-20 artikkler om dagen på denne siden.

Lenke til kommentar

det var veldig fint med måten man bytter mellom siste nytt, tester, prisguide og forum, og det hele ser jo veldig fancy ut da.

 

men uheldigvis regjerer de negative tingene..

oversiktligheten på det forrige designet var mye bedre. det nye designet har alt for mange elementer på samme side, og det blir rotete, og ikke like lett å finne fram til det man vil.

Lenke til kommentar

Jeg er for det meste positiv, men her er endringer jeg gjerne ville sett:

 

* Jeg synes toppbannerne med den sorte/fadegrå bakgrunnen var helt malplassert. Står ikke til stil med noe som helst annet på siden. Håper på å se den forsvinne slik at søk-baren kommer i toppen av sida.

 

* Ser dere har en "LES OGSÅ"-spalte på de fleste artiklene, men jeg synes den kunne vært kutta ut dersom innholdet var tomt.

post-99734-1200024044_thumb.jpg

 

* Jeg synes skrifttypen som er valgt til ingressene er stygg - spesielt når den ikke brukes noe annet sted, men dette er kanskje bare min mening.. (Jeg synes feks Amobil er helt perfekt, med unntak av ingressene). Det virker som at skrifttypen er en nødløsning for å få ingressen like høy som reklamebanneret.

 

* Bruktmarkedet er fortsatt stygt, men det eksisterer vel kun pga nåde :p (hvorfor ligger det en "død link" til Bruktmarkedet på amobil? Man reklamerer jo ikke med ting man ikke har)

 

* Jeg enig med nils_wie om at reklamen midt i artiklene gjør layouten rotete. Denne, sammen med store artikkelbilder lager et veldig stort skille mellom ingress og brødtekst. Det hadde vært bedre om dere brukte mindre artikkelbilder og la teksten ved siden av denne. Eller evt som amobil: overskrift, bilde, ingress, brødtekst.

 

 

PS: Dette med at mennesker ikke liker forandringer er tull! Det er vel en måte å si "jeg er en gammaldags stabeis, men jeg er ikke den eneste"... Men dessverre stemmer sjelden det siste.. :p

Lenke til kommentar

Likte fanekontrollene øverst på siden, men resten var ikke bra, meningen med å få et nytt design virker for meg penge motivert, og ikke forbruker orientert.

 

Reklamen svir i øynene og motiverer meg til å aldri benytte meg av produkter fra annonsører selv om de fører bra produkter.

 

Det virker også som at det er viktigere med eye candy en det er med oversikt og struktur. Jeg må si at skuffelsen ble stor første gang jeg logget på den nye forsiden.

 

Mitt forslag til forbedring er å titte mindere på ITavisen og mer på Komplett.

 

Det finnes kun en måte å bygge et bra grensesnitt til oversiktlige websider. Det hadde dere, at dere fjernet dette er for meg uforstålig. La gjerne eye candy'n være igjen, med få på plass marg-rammer (eller hva enn det heter) og gi oss bruker vennligheten tilbake.

 

MVH

 

EvilEye.

 

ps. Fortsatt godt nytt år.

Lenke til kommentar

Det er mye rare kommentarer her, og skulle hw.no tatt høyde for alle, ville sidene aldri blitt ute av beta..

 

Jeg er dessverre mye enig i hva som blir jevnt over sagt, at reklamene nå dessverre har fått en posisjonering som tilsier at de blir aktivt fjernet av brukerne. Jeg tviler sterkt på at hw.no ønsker å miste annonsører, men om brukerne ikke leser reklamene så er det akkurat det som kommer til å skje..

 

For meg virker det som de har tenkt nymoderne designmessig men glemt at brukerne har ganske bra kontroll over innhold..

 

forøvrig er jeg enig i klagene på layout... Det skal ikke være meningen at man må bruke www.hardware.no/artikler for å se at det var 2-3 interessante artikler i lista som man rett og slett ikke klarte å se på forsiden???

 

Da virker det mer som om det er MENINGEN at man ikke skal bruke forsiden, dog, det er lite logisk med tanke på at det er også mye mindre reklame på artikler siden..

 

Selv har jeg sett meg nødt til å slutte å bruke forsiden av akkurat de grunnene.. (hvorfor velge en side jeg ikke får fram det jeg vil når jeg kan velge en side der jeg gjør det?)

 

anyway.. jeg tviler på at jeg kan venne meg til forsiden, til det er det altfor mange andre alternativer der ute som opprettholder en struktur tilsvarende det gamle designet (der artiklene er det de vil at du skal se, ikke reklamebannere og bilder som flyter sammen)

 

Dessverre..

Lenke til kommentar

Jeg har brukt hardware.no hver dag siden først dag den ble lansert, men dette minner meg om en typisk "toms hardware" hvor jeg ikke kommer til å få med meg alle nyhetene. Det virker kort og greit veldig rotete, og det spiller liten rolle hvor mange flotte funksjoner som har blitt lagt til.

 

På det gamle designet fikk jeg meg meg både reklame og nyheter på en veldig oversiktlig måte, og jeg må si meg enig med Rema 1000 - det enkle er ofte det beste.

 

For å få oversikt over nyheter så kommer jeg til å benytte kun RSS Feeds fremover. Da blir siden kanskje litt mer oversiktlig igjen.

Lenke til kommentar

Vel, har "testet ut" det nye designet i vel en uke... Av hovedsakene som jeg har lagt merke til er følgende : Istedenfor å skrive hw.no slik jeg gjorde før. Så skriver jeg nå hardware.no/artikler for å komme til "forsiden" whoopdido... må være ett "framskritt" forsiden virker fremdeles utrolig uryddig og uoversiktelig, men det kommer seg vel etterhvert ?

 

Det andre er, flere artikler ser helt på tryne ut.... Vet ikke hva som skjer, men dette har skjedd meg ofte i det siste. Jeg klikker inn på en artikkel og den ser slik ut :

 

Ps : Det er fint at det er kommet inn "mer forum" under artiklene, men må det være så vanvittig mange innlegg ? Hvis man vil inn på forumet, så regner jeg med at man klikker seg dit uansett... Man leser ikke alle under artikkelen ... Eller ??

post-53760-1200219485_thumb.jpg

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...