Gå til innhold

Hardware.no: Meningsmåling om det nye designet til Hardware.no.


  

544 stemmer

  1. 1. Hva er ditt førsteinntrykk av det nye designet til Hardware.no?

    • Meget positivt
      47
    • Positivt
      102
    • Middels
      123
    • Negativt
      150
    • Meget negativt
      119
    • Ingen formening
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Synes det var rotete, stemte negativt. Vil tro det bedrer seg etter litt mekking hos utviklerene og at jeg venner meg til det.

 

Håper de tar imot kritikken, og kanskje fikser en smule på det :)

Lenke til kommentar

Designet får dessverre en påtvunget web 2.0 følelse, med refleksjon i logo, for trange gradienter (med det mener jeg at det går fra lys til mørk på en altfor brå måte. "En god gradient skal ikke synes", - Tor Løvskogen) I tillegg er det en del knæsje farger (mest tydelig på akam.no)

 

I tillegg er det en god del feil bruk av whitespace og en del snodige annonseplasseringer.

Lenke til kommentar

Jeg synes siden ser bra ut. Dog blir det litt lite kontraster enkelte steder, bla. den høyre horisontale menyen øverst rett under logoen i tillegg til at søket kanskje kunne gjøres litt mer synlig? Enkelte artikler glir ikke helt inn i det nye designet, blant annet på prisguiden.

 

Dere har på en meget elegeant måte klart å avskille reklame fra innhold. Den er gjeldende og synlig, men forstyrrer alikevel ikke innholdet. Kudos. Kommentarsystemet overgår langt det vi ser på andre IT-relaterte nyhetsformidlere! Utseende er tradisjonelt og oversiktlig.

 

Fra et tilgjengelighetsperspektiv må jeg si meg litt skuffet. Enkelte steder er det alt-tekster som ikke skulle vært der (f.eks. på brukernes avatarer (alt-tekst er brukernavn, evt. "Mangler avatar" - noe som medfører at tekstopplesere leser bruker bruker og ikke bruker (irriterende, mao).)) Andre steder er det ingen alt-tekst, f.eks. i venstre toppmeny (Siste nytt, Tester osv.) og logoen. Mye navigasjon m.m. er plassert øverst på siden, og ingen lenke til innhold, så vidt jeg kan se.

 

En annen ting er at dere sikkert kunne oppdatert faviconet deres.. ;)

 

Konklusjonene er derfor: Et gjennomført design med smarte løsninger for et stort nettsted, men manlger litt av den siste finpussen. Mao. stemte jeg "Positiv". :)

 

Einar :)

Lenke til kommentar

liker det ikke.

desuten er fargen på siste forum poster på forsiden blitt lys grønn og nesten umulig for meg med litt dårlig syn å lese, hva er galt med svart???

 

desuten virker det rotete og uoversiktlig.

tror jeg kommer til å gjøre som andre har sagt å gå direkte til forum og blåse i forsiden heretter.

Endret av Hercules
Lenke til kommentar

Stemte meget negativt jeg, skjønner ikke at dere kan påstå å si at det nye layouten er luftigere og mer oversiktlig, jeg synes den er rotete og likte veldig godt det gamle designet... er en grunn til at jeg ikke leser itpro.no, for det er en forbaska rotete side.

 

Men dere ser jo nå hvilken vei avstemmningen går, og tror ikke at vi brukere kun er utakknemmelige heller...

Lenke til kommentar

Vel syntes hovedsiden var negativ så det var det jeg stemte, men så trykket jeg på artikler opperst og da ble det mer organisert igjen, men bare litt smått. Kan jo se likheten da med det gamle layouten.

 

Hmm alt i alt så tror jeg ting er blitt bedre om ikke det var for den rotete forsiden!

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Utseende var kult, der stopper også min "begeistring" helt fantastisk, jeg synes siden er MER rotete enn det første designutkastet til ITavisen når de byttet drakt (i mine øyne er det grusomt)

 

Det virker som om det er for mye "dilldall" som trekker øynene vekk fra fokus... Det er vanskelig å skille sak og reklame.Det er i mine øyne rett og slett for mye på forsiden. Jeg har dog ikke sjekket nok i "bakgrunnen" til å si om dette er elementer som kan fjernes hvis man går inn på "riktig" plass og haker det vekk, jeg HÅPER virkelig at designet er dynamisk nok til at man kan slippe å ha nyhetene fra programvare/linux og leserne mener osv på forsiden, for det intereserer meg overhodet ikke.

Lenke til kommentar

Få tilbake det gamle designet. :)

 

Syns det er litt rotete ja.

 

1.

Det er noe rart, men jeg syns det kan være vanskelig å se hvilke bilde som tilhører hvilken sak.

"Ny speilrefleks fra Sony" og "Linux-konkurrent med mangler", når disse okkuperte 2 kolonner og var større, så syns jeg bildene minner om reklame, og teksten under ikke hører til bildet.

 

Det er noe med designet her, der bilder og tekst ikke helt hører sammen på en måte.

 

Jeg er veldig for å bruke linjer i hytt og pine for å "bokse" inn hva som er hva. Kall meg gammeldags, men hjernen skal bruke minst mulig tid på å tolke en webside. :)

 

2.

Øverst i kolonne "3" så er det 2 nyhetsaker ... så reklame på tvers ... eller ligner den på et artikelbilde?? Men videre under så er det ikke noe nyhetsaker, kun en masse .... info-boks dere kaller det? info-rot...

Ikonsekvent design.

 

3.

Store infobokser av yms slag.

I disse javascripttidene ... kunne jeg ikke bare fjernet mac, linux, bedrift og slike ting som interesserer meg midt i rævva? De som er interessert i linux er kanskje ikke interessert i windows...

Lag en egen side for disse raringene heller ... info-søppel...

Eller hey .. la meg heller sette hvilke saker som godt kan fjernes i nyhetslista :) de er jo allerede tagget tydligvis hehe.

 

4.

Bilder i saker er på en form og størrelse som gjør at jeg godt blander det med reklame. Det er noe rart der..

 

5.

Øverst er det "data, foto, mobil, spill" ... hadde dere ikke flere søstersider?

 

6.

Driver dere å hot-fikser sia? Jeg hadde et par ting til å klage over, men de har forsvunnet ... hmm ... eller svikter hukommelsen på gamle dager...

 

----------------

Nei, sånn dagbla, itavisen og sånn "fancy" design er noe møl. Må liksom aktivt bruke øynene på siden for å være sikker på at man ikke har gått glipp av noe, mens det er masse elementer i veien som man godt kunne ha fjernet for min del...

Lenke til kommentar
5.

Øverst er det "data, foto, mobil, spill" ... hadde dere ikke flere søstersider?

Det mener jeg også. Øvest på forumet står det i hvertfall også Amotor.no, Kulturo.no, Kvinneguiden.no, TheExperience.no og Tull.no. Men det er kanskje noe gamle greier det?

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Da har jeg tatt en god runde med adblock og fått det litt bedre, men liker fremdeles ikke at det er en stor artikkel, så to/fire små, så en stor igjen osv:

 

post-50725-1199922087_thumb.jpg

 

 

Må jo være et stort problem for Hardware.no at flere lesere tyr til adblock når de leser siden? Hadde selv ikke noen problemer med annonsene på den gamle siden, men nå ble de alt for forstyrrende, særlig på lavere oppløsninger. Endte dermed med å skru de av selv også, og dette må vel være stikk motsatt av hva hardware.no ønsket å oppnå?

 

Blir litt som å komme til en stor turistattraksjon, for å finne ut at den er helt dekket med reklameplakater for McDonalds og Cola...

 

Ble en "meget negativt" fra meg, da jeg annser den nye layouten som svær brukerfiendtlig. Da hjelper det lite at det nye designet er frist og pent.

 

Edit: Rettet feil

Endret av Galeris
Lenke til kommentar

ja, absolutt enig. på den gamle siden var det såpass diskret at jeg ikke brydde meg med å blocke de, men nå ble det litt mye. men har også blokkert mye annet som var til høyre for artikklene, som jeg ikke har interresse av, som bedrift, prisguiden (som jo har link helt oppe, sammen med bl.a. testet, som jeg og blokkerte.)

Lenke til kommentar

Forandring fryder... Aldri

 

Mennesker blir skremt av at ting de har forholdt seg til i årevis forandres.

 

Hw gjør rett i å vente litt med å endre på designet igjen.. om det er det de gjør. Hadde jeg "vært hw" hadde jeg ventet til brukermassen har roet seg, og mer saklige kommentarer og ønsker om forbedring kommer opp.

 

Dessuten http://www.hardware.no/artikler/ liker jeg veldig godt. De som liker det gamle best bør vel helst bare gå direkte dit.

 

edit: skriveleif

Endret av night_mare
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...