Gå til innhold

Velkommen til nye Gamer.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lekker design, og mindre rotete enn mange andre spillsider. Synd siden blir oppdatert så sjelden.

Vi legger ut 4-10 ferske saker hver dag, inkludert nyheter, snikittter, anmeldelser, intervjuer, blogger og så videre. I tillegg legger vi ut en rekke nye filmer hver eneste dag. Er den oppdateringsfrekvensen for lav?

Lenke til kommentar

Tror det nye designet skal bli bra når jeg blir vant til det. Setter også stor pris på at det endelig er mulig å filtrere artikler etter konsoll / type.

 

Edit: Woops - var litt kjapp ute der. Kritiserte siden litt for at det ikke var mulig å filtrere anmdeldeser ut fra konsolltype. Men fant det etter et par klikk.

 

Har dere noen formening / tall på hvilke typer anmeldelser folk ser mest på? Min umiddelbare tanke er at de aller fleste er primært interessert i anmeldelser av spill, ikke mus/musmatter/konsoller eller annet ustyr. For min del kunne det derfor vært bedre om konsollfiltreringen var direkte tilgjengelig ett nivå under "anmeldelser", og dermed slippe 3 klikk for å f eks komme til WII / PC anmeldelsene.

Endret av Laserlasse
Lenke til kommentar

mcgroven: Yupp, kan aldri bli mange nok :)

 

--

 

Min mening, punktlig arrangert:

 

- Siden er pen å se på, men kan godt forbedres kraftig når det kommer til brukervennlighet

- Rot i artikler, svære stygge rubrikkannonser ødelegger for flyten (utrolig at dere skriver at man kan lese saker uhindret av massete informasjon og reklamer :wee:)

- Artikkeloversikten er horribel!

- Gamer TV virker bra, mulighet for "scrolling" hadde kanskje vært noe?

- Alt innhold blir presset for langt ned på siden pga annonser, særlig i lav oppløsning.

 

Er klar over at jeg virker veldig negativ, men per nå likte jeg den forrige siden bedre. Kan forøvrig også nevne at jeg har vært beta-tester, ergo har jeg hatt litt tid på "å bli vandt", uten at det har hjulpet noe.

Endret av the Stig
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Ved første øyekast synes jeg dette designet virker mer rotete og uoversiktlig enn det forrige, og jeg synes Gamer.no (og andre sider tilknyttet Hardware-nettverket) mister litt særpreg når de kjører et design som er mer eller mindre identisk med Hardware.no.

 

Føler også at reklamene ble langt mer fremtredende på sidene nå enn hva de var før, jeg la i alle fall merke til de i langt større grad nå - noe annonsørene sikkert er fornøyde med, og det er jo tross alt de som betaler lønningene deres, så det er fullt forståelig.

 

Det er nok bare en vanesak, men førsteinntrykket er veldig blandet.

Lenke til kommentar

Viktig punkt jeg glemte å nevne, som GangsterPanda nevner. Sidene virker mye mer anonym, og mister litt av personligheten sin - nå som alle ser like ut. Om de 4 sidene prøver å fusjonere, er vel dette forsåvidt en grei måte å gjøre det på. Men det blir ihvertfall noe jeg blir å savne, jeg likte nemlig at alle sidene så litt forskjellige ut.

Lenke til kommentar
Pitteliten plass til innhold på venstre side og masse reklame, spam og linker til andre ting på høyre side.

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i, og det er som om vi kanskje er inne på to uliker nettsider. Det er 23 artikler med store bilder og tekst i venstrekolonnen. I samme kolonne er det 3 reklamer. I høyrekolonnen er det masse nyttige tjenester og feeds ryddig plassert nedover, og ingen reklame. Til slutt er det en reklame helt til høyre og to reklamer øverst.

 

Dette er lite i forhold til de fleste andre nettsider. Med mindre dere ønsker mindre innhold med lavere kvalitet på Gamer.no, eller at vi tar betalt for å lese stoffet, så må dere forvente at vi trenger inntekter, og inntektene kommer ikke ved å gjemme bort annonsene :-)

 

Synd siden blir oppdatert så sjelden.

Noen skal ha færre annonser enn de få som er der. Samtidig skal andre ha mer stoff når vi allerede produserer mellom fem og ti selvproduserte artikler og masse videoer hver dag. Dere skjønner at dere setter høyere krav til oss enn dere aner? :-)

 

Har forøvrig kommet mange synspunkter her.

Hadde satt pris på om alle tilbakemeldinger om Gamer.no-designet havner i denne offisielle tråden, så vi slipper å kikke gjennom to tråder parallelt:-)

 

Mulig dere burde brukt litt mer tid på feilsøking? Som sagt i en annen tråd, fortsatt drøssevis med lenker som ikke fungerer, blir kun sendt tilbake til forsiden.

Dette er ting vi ikke har fått mulighet til å feilsøke før vi gikk "live", og det vil forløpende bli fikset etterehvert som vi får tips om det.

 

Når jeg kommer inn på siden tror jeg at jeg har kommet på "Adteck" og ikke gamer. 4 reklamer fra noe jeg ikke en gang vet hva er er det første jeg ser, dette må jeg si var veldig dårlig og unødvendig. Er det ikke nok med 1 reklame for hvert "selskap" eller produkt?

Antall ADTech-reklamer kommer av overgangen til noen nye annonseformater og nytt annonsestyringssystem i forbindelse med relanseringen. Om ikke lenge vil det fylles opp med diverse ordinære annonsører som før, slik at dette ikke lenger er et problem.

Lenke til kommentar
Hvor er videoene? Som sagt i tilbakemeldingen til hw.no så savner jeg en liste over de siste videoene, akkurat som dere har lister over de siste artiklene, demoene, osv. Altså de hvite menyknappene.

De er i en avlang mørk og tydelig boks litt ned på siden, under "Siste demoer". Denne feeden og hele videotjenesten har vi imidlertid tenkt å gjøre mye mer med fremover, for å vise enda flere videoer.

Lenke til kommentar
Hvor er videoene? Som sagt i tilbakemeldingen til hw.no så savner jeg en liste over de siste videoene, akkurat som dere har lister over de siste artiklene, demoene, osv. Altså de hvite menyknappene.

De er i en avlang mørk og tydelig boks litt ned på siden, under "Siste demoer". Denne feeden og hele videotjenesten har vi imidlertid tenkt å gjøre mye mer med fremover, for å vise enda flere videoer.

Ah. Jeg tok det for å være annonser, så jeg så ikke så nøye på det (mener å ha lest et par innlegg i den andre tråden om bedre markering av annonser :p).

 

Edit: Linkene på video-siden til relaterte og nyeste videoer fungerer ikke. <a href="/3648"> blir gamer.no/3648, ikke gamer.no/videoer/3648

Endret av Drømmemannen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Synes det nye designet er ganske rotete og uoversiktlig. Likte det gamle degisnet MYE bedre. Men det betyr fortsatt ikke at jeg slutter å bli en trofast Gamer.no leser :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Jeg har sett et par kommentarer om dette, men savner litt mer utdyping av hva som er rotete og uoversiktelig.

 

Ok, skal prøve å forklare så godt jeg kan:

 

Jeg synes at artikler og reklame skal ha ramme rundt seg, da det ligger i ett med den hvite bakgrunnen. Jeg synes det blit vanskelig å fokusere på artiklene, og hvor de ligger, for nå blir jeg bare forvirret.

 

På høyre side er den slike tab'er med "siste anmeldelser" og "siste demoer" osv, men helt øverst til høyre så er det to artikler om Sid Meier og det nye Gamer. Blir ganske rotete slik, at de tab'ene starter plutselig rett under noen artikler. OK innhold med reklame, men hva er pointet med en reklame like stort som et a4 hvor det står: ADTECH?

 

Kanskje dårlig forklart, men synes det er litt vanskelig å få fram mine personlige meninger ordentlig slik at dere forstår.

 

Likte bare det gmale bedre, da det var rent og pent. Men jeg vil forbli en trofast Gamer.no leser uansett. :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Det er i stor grad snakk om linjer. For eksempel:

 

- På forsiden kommer nyhetene først i en rute som spenner over begge kolonnene (selv om innholdet i ruten følger kolonnelinjene). Under første annonselinje kommer nyheter kun i venstre kolonne.

 

- På alle sidene (hw.no, amobil.no osv) er det kun annonser som spenner over begge kolonnene, dermed er det lett å tro at gamer-tv-linjen er annonser siden den også spenner over begge kolonnene.

 

- På artikkelsidene ligger det en annonse over begge kolonnene som stopper ca midt i venstre kolonne. Man får altså en ny vertikal linje midt i venstre kolonne som bryter med alt annet. Skal noe gå over begge kolonner må det gå hele veien, ikke stoppe underveis.

 

- På forsiden til gamer.no finner vi et tre nyheter med små bilder til venstre og teksten til høyre, i steden for bilder over og teksten under som på alle andre nyheter. Teksten krysser midt-linjen men går bare halvveis over venstre halvdel av første kolonne. Dermed har første kolonne fått 4 vertikale linjer internt: 1+3 for nyhetene med venstrejustert bilde og tekste til høyre, 2+2 for "små" nyheter, og 4 for nyheter som tar hele bredden til første kolonne. Nyhetene som tar hele bredden krysser altså midtlinjen i kolonnen men går hele veien ut, i motsetning til 1+3 hvor teksten krysser linjen men ikke går helt ut til venstre. Når 1+3-varianten kommer såpass skjelden nedover siden slik at linjen aldri blir repetert i et skjermbilde føles hvert tilfelle som rot i omgivelsene fordi de bryter med alt annet man ser.

Lenke til kommentar

Dere har også sneket inn mørke felter bak reklamen så siden ikke blir mere oversiktelig etter å ha fjernet innhold i opera. Dere er selvsagt avhengig av reklameinntekter, så jeg skal ikke gi dere for mye diskreditt for den endringen ;)

 

Er faktisk litt enig med UberNinja. Veldig mye bilder, tydelige og fargerike. Med teksten mot hvit bakgrunn kommer rett og slett selve artikkelen litt i skyggen. Bilder skal vel støtte opp teksten og ikke omvendt?

Også litt dumt å måtte scrolle en side ned for å komme til hurtigmenyene. Jeg har 1440x900 skjerm på jobben, mulig dette er bedre på en vanlig firkanta monitor. Får se når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...