Gå til innhold

Støv Innvendig i PS3


FunkyHunk

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på det her om dagen;

hva som skjer med alt støvet som legger seg inni ps3'en?

Jeg veit at etter ca to-tre måneder så har jeg en støvsuging av PC-en innvendig,

og der er det MYE støv og skitt. Jeg har i tillegg to langhårete katter som røyter, og det ligger mye sånt i luftinntakene foran på både ps3'n og PC-en. Jeg har da filter i luftinntakene til PC-en, og de ser ikke fine ut :p

Ps3'en kan ikke se så veldig mye bedre ut innvendig, pluss at jeg har hatt den siden lanseringsdato her til lands.

Jeg syns også at den blåser/bråker mer nå enn når jeg fikk den.

Jeg har lurt på å kjøpe meg sånn trykkluft på boks også blåse i inntakene,

men kan det være fare for at støvet legger seg i og rundt laseren osv?

Noen som har noen tanker om det?

 

Noen som har gjort noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett PC-er med omtrent et decimeter tykt lag støv innvendig, som fortsatt virker :D

Det kommer vel egentlig ann på hvordan kjøleløsning til ps3 ser ut. Enkelte kjølere har lett for å bli tiltettet av støv etter hvert, slik at luftstrømmen blir dårlig, og i verste fall kan viften stoppe helt.

Lenke til kommentar
Jeg har sett PC-er med omtrent et decimeter tykt lag støv innvendig, som fortsatt virker :D

Det kommer vel egentlig ann på hvordan kjøleløsning til ps3 ser ut. Enkelte kjølere har lett for å bli tiltettet av støv etter hvert, slik at luftstrømmen blir dårlig, og i verste fall kan viften stoppe helt.

 

Da synes jeg synd på de som har det, brannfarligt...... All den elektronikken inne i konsollen/PC-en, så kan en gnist gjøre underverker altså.

Lenke til kommentar

Hvis det begynner å slå gnister inne i PSen er det noe utrolig alvorlig galt. Den kan bli varm, ja bevares, men gnister; aldri. I så fall får Sony et stooort problem. Økt temperatur har den sensorer som oppdager, så da slås den av før det skal kunne gjøre noe skade.

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv et problem med støy på min ps3, men så tenkte jeg på dette her. Jeg tok med min på jobb og blåste den rein innvendig ved hjelp av kompressor og esd-støvsuger. Den ble mye mer stillegående etter dette, og den funker fortsatt som smurt.

 

Btw: Den lufta som blåste ut av Ps3 når jeg brukte kompressoren var ikke akkurat ren. Så nesten ut som bål-røyk.

Lenke til kommentar
Jeg hadde selv et problem med støy på min ps3, men så tenkte jeg på dette her. Jeg tok med min på jobb og blåste den rein innvendig ved hjelp av kompressor og esd-støvsuger. Den ble mye mer stillegående etter dette, og den funker fortsatt som smurt.

 

Btw: Den lufta som blåste ut av Ps3 når jeg brukte kompressoren var ikke akkurat ren. Så nesten ut som bål-røyk.

 

 

Blåste du luft inn i fronten som kom ut bak? Fortell gjerne hvordan du gjorde det. Litt trykkluft på boks bør vel også gjøre underverker? Fåes vel kjøpt på de fleste PC-sjapper.

Lenke til kommentar
I høst var det en notis om at Sony nekter å reparere en ødelagt Playstation 3 innenfor garantien. Hvorfor? Den er for støvete.

Bilder finnes her av den støvete PS3

 

Den var ikke støvete, den var skitten, full av manskit osv osv og viste ikke noe tegn til at brukere hadde noen gang vurdert å ta vare på maskinen i det hele tatt.

 

Kjøper du Ps3, xbox 360, pc osv osv å legger den under senga sammen med alle hybelkaninene som bor på de fleste gutterom, så får du værsågod å ta regningen selv. Ta vare på sakerne deres!

Lenke til kommentar

@Maze:

 

Jeg bare blåste inn i alle hullene som finnes på Ps3, og luften kom ut litt varierende steder. Der jeg fikk ut mest støv var ved å blåse inn luft i bakkant. Det er tydligvis de viftene som har samlet mest støv for meg i alle fall. Ellers tror jeg kanskje plasseringen av min Ps3 har hatt mer å si for støyen enn jeg har forestilt meg. Jeg trodde ikke min ps3 blåste ut så mye luft bak, men når jeg satt den ned på gulvet kjente jeg jo faktisk at det var der det kom mest og varmest luft ut.

Lenke til kommentar
hvorfor oppbevarer du ikke ps3'en høyere over havet? min står ved siden av tven, ca 1 meter over gulvet. ikke noe problem med støv og hår da. evt kan du finn en krakk eller et høyttaler stativ:P

 

min står inne i et skap under tven, har hatt den i 3mnd, men ser fortsatt urørt ut av støv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...