Gå til innhold

SKal kjøpe Xbox360 el. PS3 i utlandet - gir det begrensninger i Norge?


goggen

Anbefalte innlegg

SKal til Canada i april, så tenkte å stikke innom en av de fysiske butikkene til www.videogamesplus.ca og kjøpe med meg en Xbox 360 eller PS3 hjem til Norge.

 

Hva det blir vet jeg ikke - det kommer an på om de to konsollene har noen begrensninger for bruk i Norge hvis kjøpt i Canada? Er det sonebegrensninger, problemer med online-spilleng e.l? Kan noen som vet dette kort oppsummere?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmm...da ble det plutselig ikke så lett..

 

Hva er enklest å få tak i fra Norge; Blu-ray DVD-er til importert PS3, eller Xbox360 spill til importert 360? Gjerne med konkrete tips på nettadresser, så får jeg sondert utvalget litt.

 

Har sjekket ut Play.com men greier ikke finne soneinfo for de forskjellige Blu-ray'ene der? Hvor ser jeg det?

Endret av goggen
Lenke til kommentar

hvis det er på blu-ray og hd dvd det skal stå på ville jeg valgt ps3 da det virkelig ser ut til at blu-ray vinner kampen i det neste formatet.

 

Sier seg vel selv at det er lettest og skaffe til ps 3 da spillene er sone fri.. filmer er det mye både og på hva som er sone eller ei i norge !

Lenke til kommentar

Eg veit ikkje om der er fleire BDar med eller utan soner, men det er i alle fall svært mange filmar utan soner. Om ein t.d. ser på Axelmusic.com, er 237 av 503 titlar oppgitt som sonefrie...og det kan hende nokon av dei som ikkje står oppført som sonefrie faktisk er det. Det har i alle fall skjedd før.

 

Novel, når det gjeld PS3, er der etter det eg har fått med meg soner på:

* Mange Blu-ray-filmar.

* DVDar.

* PS2-spel.

 

Medan følgjande er sonefritt:

* PS3-spel.

* Mange Blu-ray-filmar.

 

Andre begrensningar kjenner eg ikkje til. Ei ulempe du får når du kjøper i utlandet er at du ikkje får den fine norske reklamasjonsretten.

 

Kay

Lenke til kommentar
Hva er enklest å få tak i fra Norge; Blu-ray DVD-er til importert PS3, eller Xbox360 spill til importert 360? Gjerne med konkrete tips på nettadresser, så får jeg sondert utvalget litt.

Har minimalt med erfaring med å importere spel, men i utgangspunktet vil eg tru at filmar er noko greiare, sidan fleire av dei kjem under tollgrensa. For Blu-ray-filmar anbefalar eg AxelMusic. Har bestilt mange filmar derifrå og har berre gode erfaringar. Bra utvalg, bra informasjon om filmane (inkludert soneinformasjon), bra prisar, bra butikkløysing, rask levering, låg fraktpris, (normalt 1,5 euro per film, altso om lag 12 kroner), og god kundeservice. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

En ting til man må ha i bakhodet, er at HD DVD taper trolig krigen mot Blu-ray, grunnen er at Warner Brothers valgte nettopp Blu-ray og rykter skal ha det til at Paramount dropper HD DVD.

 

En annen ting du kan ha i mente, er at PS3 er en Blu-ray-spiller out-of-the-box, noe Xbox 360 ikke er med HD DVD. Skal se om jeg finner listen over titler som er sonefrie, med tanke på Blu-ray-filmer.

Lenke til kommentar
En ting til; Noen som vet målene og vekta på en PS3 og en Xbox 360? Lure rpå om de får plass i kofferten...

 

ps3360wiicomp.png

 

Hvis du er stor og sterk, PS3.. (ca. 5kg)

Hvis du er medium og normal, 360.. (3.5 kg)

Hvis du er liten eller svak, Wii.. (1,7 kg)

 

Husk og kjøp en ekstra PC støm-kabel når du kommer hjem dersom du går for PS3.

Er usikker hva du trenger dersom du går for 360 eller Wii, men du bør kanskje på å sjekke opp om de trenger en strøm-adapter eller noe.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...