Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjedde ei ulykke rett utenfor meg i dag, før jeg fikk tatt frem kameraet kom toget og dro med seg bilen.

 

Jeg kontaktet politiet samt hjalp personen/bikkja ut av bilen før jeg tenkte at jeg burde ta frem kameraet for det skal komme et tog snart, men fikk omtrent bare tenk tanken før toget kom, tok rundt 1minutt fra bilen havnet på skinnene. Godt jeg ikke har dette av yrke for da hadde jeg vel tatt frem kameraet først.

 

Her er et bilde av ulykken, tok kun to stykker litt i skjul siden forulykkede var ved siden av og ville ikke gjøre han mer oppskaket, det andre brukte jeg i 50mm utfordringen.

 

post-151946-0-44541300-1355503057_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

LensRentals.com har testet Canon 35mm f/2 IS og de ble ikke videre imponert.

 

I’m afraid this is a rather dull and boring post that doesn’t tell you anything you probably hadn’t already assumed. If you like to shoot 35mm and need Image Stabilization for the type of shooting you do, this will be a very nice lens and worth the money. Otherwise, you’re probably better off with something else.
Lenke til kommentar

Laptopen begynner å bli til å leve med nå:

 

post-126935-0-19867100-1355525008_thumb.jpg

 

(+ 160GB SSD + 64GB SSD + 500GB snurredisk)

 

Får du 6,5 hvis du kjører testen på nytt?! Ser bare at ratingen er utdatert på bildet du la ved.

 

Måtte kjøre en test på min PC også :)

post-277888-0-56781200-1355528414_thumb.jpg

 

(..men dette er altså en stasjonær, ala hjemmemekk.)

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Fikk meg en knallgod latter i dag. "Søringkuka"

 

Hahah! Fantastisk. Og siden jeg er fra her oppi nord må jeg si meg enig i mye av innlegget også.

 

 

Vel.. de bildene som er vist der.. er før uværet slo til for fullt. Bildene er i fra E39 hvor brøytebilene kjørte ca 10 min så lenge de klarte det. E39 har nå vært fullstendig sperret i ca 14 timer. Det har kommet ned mellom 70 - 100 cm med nysnø på ca 24 timer, samt at det blåste stiv kuling til sterk storm (orkan i kastene) under snøværet. I fra Eigersund til Stavanger er det mest vær utsatte området i Norge. Det kalles ikke flat Jæren for ingenting! Her hvor jeg bor (12 km i fra strandkanten) er høydemeteren over havet 33 meter, og det finnes ikke en bakke eller et fjell som tar av for vinden..

 

Men det er bestandig enkelt å være avstands tøff i trynet.. :yes:

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

De snakker om en nyttårsaften på 70 tallet.. var det noe som minnet om dette været her.. Her nede er man vant med kuling til sterk storm.. sommer som vinter. Det blåser ekstrem mye her nede bestandig. :) På Jæren som er Norges største jordbruks areal, var det inntil 48 timer fremdeles grønt på jordene. :) Nå er ca 80 000 mennesker innesperret i sine hus. Alt er stengt nå.. fylkesveien som går forbi her har et gjennomsnittlig snølag på 1.5 - 2 meter.

 

Vi har hatt stiv kuling i 48 timer, av disse har det snødd i 24 timer, og i de siste 18 timene har vi hatt full til sterk storm! Det blåser fremdeles sterk storm ute, og den skal minke til stiv kuling til kvelden sier de.

 

Btw 80000 innbyggere er vest & øst Finnmark til sammen.. :)

Lenke til kommentar

De snakker om en nyttårsaften på 70 tallet.. var det noe som minnet om dette været her.. Her nede er man vant med kuling til sterk storm.. sommer som vinter. Det blåser ekstrem mye her nede bestandig. :) På Jæren som er Norges største jordbruks areal, var det inntil 48 timer fremdeles grønt på jordene. :) Nå er ca 80 000 mennesker innesperret i sine hus. Alt er stengt nå.. fylkesveien som går forbi her har et gjennomsnittlig snølag på 1.5 - 2 meter.

 

Vi har hatt stiv kuling i 48 timer, av disse har det snødd i 24 timer, og i de siste 18 timene har vi hatt full til sterk storm! Det blåser fremdeles sterk storm ute, og den skal minke til stiv kuling til kvelden sier de.

 

Btw 80000 innbyggere er vest & øst Finnmark til sammen.. :)

 

Det var vel faktisk nyttårsaften i 86 om jeg ikke husker helt feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...