Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skulle installere OKI-laser og det viste seg å være mer komplisert enn å HP. På HP tasta jeg inn nettverksnøkkel direkte på skriveren, så var jeg i realiteten oppe å gikk. Mens på Oki ser det ut som jeg må gå via lapen for å opprette forbindelse. Der er jeg totalt grønn.

Prøvde å kjøre installasjon, og da fikk jeg beskjed om at maskin ikke finner skriver.

Noen om kan gi meg et spark på rett kurs? Altså av typen nettverk for noobs.

EDIT: Skriver en million feil. Da er jeg nok for trøtt til å gjøre meg nytte av eventuelle råd. Så glem bare det inn til videre.

Endret av fototim
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinduet mitt forblir stengt til jeg får kjøpt insektspray for å drepe utrydde dem.. :)

Godt for dem at de ikke er insekter, da. :fun:

Ellers er det visstnok et godt tegn å ha edderkopper i kjelleren - de liker ikke sårlig inneklima med radongasser og sånt - så helt gæli er det ikke å ha dem på besøk..

Det eneste som hjelper mot edderkopper er en relativ dyr dippedupp som dette.

Skrevet

Får låne et Canon 7D, Canon 1D MIII, Canon 24-105 f4Lis og 300mm f2.8LIs på VIF-LSK på søndag. Kan velge det jeg vil :) Blir konge !!!

1D med 300mm. Glem resten. ;)

Skrevet (endret)

Det fins lite som er bedre enn å se på Paradise Hotel og redigere og fikse litt på flickr konten.

Ting som er bedre enn å se på Paradise Hotel:

1: Sikringen som går under ski-VM, til bedreviternes, alfahannenes og nasjonalistenes panikk, full panegyris blant alle andre.

2: Følelsen av å kaste ut TV-skrapet: rett i undergangen med den sjokkerte Siv Jensen, platte krimserier, plagsomt pedagogiske dokumentarer, realityserier, bleiereklamer og Max-klassikeren «øl og kubikk». Good riddance.

3: Dirringen i ryggraden i det du blinker ut til venstre, trykker ned gasspedalen og freser nedover Autobahn uten fartsgrense i en 911.

4: Å våkne opp med solen på Hardangervidda, med fiskestang liggende rett utenfor teltet og fjellørret til frokost så godt som sikret.

5: Lettelsen i det en skriver oppsigelsesbrev fra jobben en hater.

6: Lagavulin 16.

7: The Kinks'

.

8: Den rette måten å være sliten man får når man er på vei til å trene seg opp, har kommet noenlunde i form og akkurat har løpt en runde.

9: Jens Bjørneboe. (Les «Bestialitetens historie» snarest.)

10: Å vite at tidobling av forbruk ikke ville økt livskvaliteten noe særlig.

11: Farten på datamaskiner med SSD.

12: Gleden hos besteforeldre som klarer å rote rundt i barnebarnas flickr-kontoer med iPad, samtidig som de fortsetter å påstå at de ikke kan noe med «dette datagreiene».

13: Japanske practical jokes.

14: «The Italian Job». Den fra 1969.

15: Blikket på arge tyskere når det er 90 sekunder siden trikken skulle gått og den ennå ikke har ankommet holdeplassen. Ubetalelig.

16: Å se Neil Young i gjørma, kaoset og svetten på Roskilde.

17: Notational Velocity på Macen.

18: Å skru gitarforsterkeren så høyt at notene ikke vil ligge stille når en kommer noenlunde helskinnet gjennom «Little Wing».

19: Søndag, Frankfurter Allgemeine Zeitung, god te og ferske rundstykker. Borgerskap, kom salige borgerskap!

20: Skuffelsen hos lisenskontrollører når de innser jeg faktisk ikke har TV.

21: Vann som smaker vann, jordbær med usannsynlige mengder smak og rikelig med plass når jeg kommer hjem til Norge etter å ha vært borte lenge.

22: God vin til €2 per flaske.

23: Billige flybilletter. Den som klarer å frigjøre tiden sin har en helt vanvittig frihet i dag også om en sammneligner med et tiår eller to tilbake.

24: Hodepinen som forsvinner når man blir oppsatt med briller etter lange perioder med mysing, tunge kvelder og forvirring.

25: Lange forsommerkvelder. Ikke lenge igjen nå.

26: «Pope: Yes one! Now will you please tell me what in God's name possessed you to paint this with three Christs in it?

[...]

Michelangelo: Yeah! It looks great! The fat one balances the two skinny ones.!»

27: En dusj etter å ha tatt toget gjennom det meste av Russland.

28: Å bli introdusert til god fastoptikk etter å ha fotografert lenge med tvilsomme kitobjektiver.

29: Redigering av bilder i Pixelmator på 20" iMac-skjerm etter å ha reist rundt med Picasa på en liten Linux-netbook.

30: Den første dagen på våren der vinden varmer.

31: Spotify uten reklame.

32: Gulvet som svinger når en sitter over orkesteret i Großer Saal i Musikverein i Wien; når messingen setter inn for fullt kommer høytiden umiddelbart.

33: Bob Dylans

34: Skype. Gratis videokonferanse til hvemsomhelst hvorsomhelst? Slikt betaler selskaper stadig hundretusener for å få tilgang på – ikke lenge siden det var eneste mulighet.

35: Å være fornøyd med egne bilder på trykk.

36: Kamera som er så solid at du ikke har noen som helst grunn til å være bekymret når det regner, blåser og tordner på alle kanter.

37: Kakao på høsten.

38: Å dra med seg en heftig bunke fotobøker fra biblioteket.

39: The New Yorker og Harper's Magazine.

40: Den dagen du faktisk klarte å gjennomføre tanken om minimalistisk møblering.

41: Siste generasjons absurd mikroskopiske iPod Nano.

42: Å komme gjennom grensekontrollen i Hong Kong på under fem minutter etter å ha brukt 6-16 timer (eller mer?) på de forrige grensepasseringene.

43: Bob Dylans «Street Legal»; «But Eden is burning, either brace yourself for elimination/Or else your hearts must have the courage for the changing of the guards».

44: Å sove trygt og tørt innendørs etter at forrige natt var på i telt på myr med regn gjennom hele natten og våt sovepose.

45: Lukten av nybakt sjokoladekake. (Moralsk dilemma: har man lov til å tigge kake fra naboer fordi det lukter absurd godt? Før 11 på en hvedag. Mmmhh.)

46: Wikipedias List of common misconceptions

47: Bugg.

48: [...] Sensurert av hensyn til mindreårige og arbeidende forumdeltagere; fyll inn selv.

49: Punktet der et fremmedspråk går fra uforståelig støy til delvis gjennomtrengbar kodeks: horisonten er ennå fjern, men du har fått ferten av den.

50: Götterdämmerungs avslutningsscene – gudenes fall, tilbake til likevekt etter 14 timers operamaraton.

Jeg kunne fortsatt, men det er på tide å få gjort litt jobb i dag – må bare spore opp sjokoladekaka først. Livet er for kort til Paradise Hotel og fotball som tilskueraktivitet – for skjørt til å skulle styres av andre.

Endret av Euklid
  • Liker 8
Skrevet

Du glemte:

51: Å ikke se Paradise Hotel.

Selv om #5 kunne vært morsomt - så har jeg faktisk sluppet den. #6 er kommer høyt på min liste.

Men du glemte å se Malin tørke ;)

Satser på å ha glemt mye annet også. Om jeg bodde på en planet der kun 50 ting var bedre enn Paradise Hotel ville jeg meldt flytting.

• Liker 8
Skrevet

Tsssss....

Azathosk får ta de bildene.

Jeg skal ta meg av tribunen. Merker jeg ikke hadde klart å sitte på indre bane på søndag.

Blir alene der i fra KFL. Så de andre gutta låner meg det jeg vil av kamera utstyr

Gjest Slettet+3124
Skrevet

floppball, floppball & floppball.. hvem bryr seg egentlig? :)

Skrevet (endret)

Er det bare meg, eller er piratbukta nede i dag?

Ikke at jeg henger på slike lugubre nettsteder selvsagt, jeg bare snublet tilfeldigvis innom.

Eller hadde problemer med å tilfeldigvis snuble innom, rettere sagt.

Edit: Leif Ove Andsnes

Endret av _nomad
Gjest Slettet+3124
Skrevet

Er det bare meg, eller er piratbukta nede i dag?

Det er nok ikke bare deg nei.. den henger her også..

Gjest Slettet+3124
Skrevet

Wee.. da har jeg et innlegg pr dag i snitt siden jeg ble registrert her.. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...