Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en fotoskriver men vet ikke helt hvilken.

Det jeg tror er at Epson sine er bra, Hp kan lage krøll men når de virker er de uslåelig.

En Epson stylus pro 4880 med A2 utskrift er noe jeg kunne tenkt meg.

Det går faktisk en del utskrift ut i A2 og papir på rull er finfint :)

Tips anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser etter en fotoskriver men vet ikke helt hvilken.

Det jeg tror er at Epson sine er bra, Hp kan lage krøll men når de virker er de uslåelig.

En Epson stylus pro 4880 med A2 utskrift er noe jeg kunne tenkt meg.

Det går faktisk en del utskrift ut i A2 og papir på rull er finfint :)

Tips anyone?

Prisklasse? Har du 24k å svi av er vel ingenting bedre enn 4880 i denne prisklassen, men også Epson 3800 er en utmerket skriver, dog uten rullmating og er litt dyrere i drift.
Lenke til kommentar
Jeg ser etter en fotoskriver men vet ikke helt hvilken.

Det jeg tror er at Epson sine er bra, Hp kan lage krøll men når de virker er de uslåelig.

En Epson stylus pro 4880 med A2 utskrift er noe jeg kunne tenkt meg.

Det går faktisk en del utskrift ut i A2 og papir på rull er finfint :)

Tips anyone?

Prisklasse? Har du 24k å svi av er vel ingenting bedre enn 4880 i denne prisklassen, men også Epson 3800 er en utmerket skriver, dog uten rullmating og er litt dyrere i drift.

Budsjett? Ja, ikke noe særlig over 24k hvertfall.

Leste noe på luminous landscape (black swapping) at å bytte blekkpatron fra mattutskrift til glossy ikke var så bra (epson 3800), selv om maskinen gjorde det selv.

Er dette et "problem" som går igjen på 4880?

 

Edit: Ellers så var det dette som fikk meg over i storformatet

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Budsjett? Ja, ikke noe særlig over 24k hvertfall.

Leste noe på luminous landscape (black swapping) at å bytte blekkpatron fra mattutskrift til glossy ikke var så bra (epson 3800), selv om maskinen gjorde det selv.

Er dette et "problem" som går igjen på 4880?

Ja, det kan være et problem, de bruker veldig mye blekk ved skifte mellom matte og photo black. Det er løst i X900-serien, men det hjelper ikke deg. Personlig ville jeg ikke sett på det som et problem, jeg ville nærmest utelukkende brukt luster-papir (semimatte/satin-liknende). Jeg synes det er det desidert peneste papiret til fotografi. Med mindre du faktisk skal skrive ut mye på helmatt papir ville jeg ikke bekymret meg for det. På luster er det vanlig photoblack som gjelder - og det er mulig å bruke det også på matt papir. Det gir dog litt bedre utskrifter å bruke matte black i stedet. Jeg vet dog at store print-studioer gjerne har egne skrivere for hhv. matt og glossy utskrift...

 

Jeg er ikke i tvil om at hadde jeg hatt kronasjene hadde jeg investert i en 4880 med 17" 260g Epson Premium Luster på rull... Den er såpass mye billigere i drift at med litt utskriftskvantum blir den "fort" billigere enn 3800 til syvende og sist, i tillegg til at man kan skrive ut forholdsvis store panoramabilder (0.43x15m)

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Luster 260 er eit ålreit papir, men dersom papirforbruket ikkje er kjeempehøgt hadde eg slått til med eit par rullar Baryta. Kostar godt 3 gonger meir, men det er det absolutt verdt. For svart/kvitt er det utan tvil papiret å gå for. Og så krøllar det ikkje heller. :)

Lenke til kommentar
Luster 260 er eit ålreit papir, men dersom papirforbruket ikkje er kjeempehøgt hadde eg slått til med eit par rullar Baryta. Kostar godt 3 gonger meir, men det er det absolutt verdt. For svart/kvitt er det utan tvil papiret å gå for. Og så krøllar det ikkje heller. :)
Jeg har ikke sett utskrifter med baryttpapir dessverre, men alle sier det er bra ja... Jeg tror jeg ville brukt Luster som hverdagspapir uansett, men til særlig sort/hvitt ville jeg nok hatt en pakke med barytt. Bruker man helst matte black eller photo black til barytt?
Lenke til kommentar
Budsjett? Ja, ikke noe særlig over 24k hvertfall.

Leste noe på luminous landscape (black swapping) at å bytte blekkpatron fra mattutskrift til glossy ikke var så bra (epson 3800), selv om maskinen gjorde det selv.

Er dette et "problem" som går igjen på 4880?

...

Den er såpass mye billigere i drift at med litt utskriftskvantum blir den "fort" billigere enn 3800 til syvende og sist, i tillegg til at man kan skrive ut forholdsvis store panoramabilder (0.43x15m)

Bare det kan generere etterespørsel som er lukrativt :D

 

Bruker 4880 titt og ofte. Den levere meget bra farger som gjør det vanskelig å velge noe annet.
3800 gir deg så vidt jeg vet de samme fargene - men har du pengene til 4880 vil du nok ikke angre på det...

Ja, skulle vel lagt på A2 og rull for å ikke bli misforstått der ;)

og at den kutter ved endt utskrift

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...