Gå til innhold

Hva heter du?


akristina92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som med alle andre slike tråder er de i utgangspunktet ikke telletråder. De blir det fordi brukerene ikke gidder å skrive noe mer enn navnet sitt, gjerne med "Jeg heter" eller lignende frase foran. Som vanlig prøver jeg jo da å oppfordre til litt mer omfattende innlegg, dels ved å sette et godt eksempel med mitt innlegg, men også ved å direkte oppfordre til bedre innlegg. Dette får som regel ingen innvirkning, og man er like langt. Så ja, dette er en bortkastet telletråd, er enig i det. uinteressant å lese er den også. Om folk vil vite fornavnet til folk synes jeg brukere kan ha det i profilen, og gjerne i signatur. Mye bedre det enn i en rotete tråd. For ikke å snakke om at man kan ha fornavnet i brukernavn, selv om det kanskje regnes som litt lite oppfinnsomt.

Lenke til kommentar
Selv syns jeg det er litt morsomt å se navn til brukere jeg har lest mye av, men som jeg ikke aner hva heter. Ikke at det har skjedd så mange ganger hittil i tråden, men.

 

Det var noe jeg ikke hadde tenkt på, bra det er noen som argumenter for denne bisarre tråden. Hva med å lage en tråd som oppfordrer folk til å skrive fornavnet sitt i profilen?

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Marcus Aurelius.

 

Står ikke oppført med det i folkeregisteret men skulle ønske det :p

 

 

Betydning: Guden Mars, krigersk, hammer

Forklaring: Guttenavnet er utledet (trolig) fra den romerske krigsguden Mars, men betyr også "hammer" på latin.

 

 

 

Samme uttale: Marchus, Markus

 

Samme betydning: Marius, Martin, Morten, Martine

[Vis alle]

 

 

 

Popularitet: Omlag 3 100 personer i Norge har guttenavnet Marcus som første eller eneste fornavn.

marcus.gif

Grafen over viser når guttenavnet har vært mest og minst populært. Hvis grafen går over én prosent, betyr det at navnet var blant de mest populære navnene på dette tidspunktet. (Kilde: Statistisk sentralbyrå, 2005.)Navnet med punkttegn: *random*

Navnet med tegnspråkalfabetet: *random*

Navnet med morsetegn: - - · - · - · - · - · · · - · · ·

Navnet skrevet baklengs: Sucram

Navnet på røverspråket: Momarorcocusos

 

Endret av edge
Lenke til kommentar

Siden Snorre ville ha lengre svar så tar jeg han på ordet:

 

Navn: Glenn

Betydning: Dal

 

Forklaring: Guttenavnet er en variant av Glen, som kommer fra et skotsk etternavn, som kommer fra det gæliske ordet "gleann", som betyr "dal".

 

Navnedag: 26. mars*

 

 

Samme uttale: Glen

 

 

Popularitet: Omlag 4 000 personer i Norge har guttenavnet Glenn som første eller eneste fornavn.

Navnepopularitet

Grafen over viser når guttenavnet har vært mest og minst populært. Hvis grafen går over én prosent, betyr det at navnet var blant de mest populære navnene på dette tidspunktet.

glenn.gif

(Kilde: Statistisk sentralbyrå, 2005.)

Navnet med punkttegn: Glenn

Navnet med tegnspråkalfabetet: Glenn

Navnet med morsetegn: - - · · - · · · - · - ·

Navnet skrevet baklengs: Nnelg

Navnet på røverspråket: Goglolenonnon

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...