Gå til innhold

Valg av hunderase.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville nok sett bort ifra elghund. Det er jo en jakthund, og du skriver at dere ønsker en hund som er sånn generelt grei å trene. Av det jeg har sett er kanskje elghunder...uhm.. litt mer egne :p

 

Grunnen til at jeg personlig vurderer elghund er fordi farsiden av familien min alltid har hatt de, helt siden jeg var liten pjokk, og jeg har bare positiv erfaring med de, men synes selv det blir litt dumt å ha en når man bor i Oslo.

 

 

Berner Sennen er jo veldig fine hunder! Du kan jo titte litt her: http://www.berner-sennen.no/ Hvis du ikke har gjort det alt :)

 

 

Takker for linken.

Lenke til kommentar
Du liker litt store/kraftige med mye pels med andre ord ;)

 

 

Kan nok si det sånn.

 

da vill jeg anbefale deg newfoundlandshund , siden du liker kraftig/store hunder med mye pels , vill også anbefale den siden kjæresten din er flink med hund fra før som du nevnte .

 

denne rasen krever en del aktivitet og god plass , liker også veldig godt og svømme .

 

vær også obs på at den kan sikle en del .

 

men nå har du vel fått så mye forslag du ikke vet hva du skal gjøre :p

Lenke til kommentar

Cavalier King Charles Spaniel. Den vi har er av 5. generasjon innenfor familien. Gullvinnende foreldre, og barn, men vi har ikke brukt vår i spesiellt mange konkurranser. Veldig lydig, er med på tur, går ikke bananas når vi ikke er hjemme, og flink ellers. Veldig stille og pen hunderase.

rase_331_1.jpg

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle forslag så langt, blir vanskligere og vanskligere å velge hund etter jo lengre tråden blir, men det er alltid godt å ha valgmuligheter.

 

Som Contaminated sier, så er det nok litt halvstore hårete raser JEG, foretrekker, kjæresten min er jeg litt mer usikker på, men for all del, jeg blir ikke mindre glad i en hund bare fordi den har mindre pels og vi finner ut at kanskje den passer bedre for oss.

 

Så lenge vi får en hund det er lett å bli glad i, og som ikke er alt for urolig (selvfølgelig må jo disiplin trening til).

 

Så det er bare å komme med forslag folkens! men sleng gjerne med en begrunnelse for hvorfor du tror den vil passe oss!

Lenke til kommentar
Tusen takk for alle forslag så langt, blir vanskligere og vanskligere å velge hund etter jo lengre tråden blir, men det er alltid godt å ha valgmuligheter.

 

Som Contaminated sier, så er det nok litt halvstore hårete raser JEG, foretrekker, kjæresten min er jeg litt mer usikker på, men for all del, jeg blir ikke mindre glad i en hund bare fordi den har mindre pels og vi finner ut at kanskje den passer bedre for oss.

 

Så lenge vi får en hund det er lett å bli glad i, og som ikke er alt for urolig (selvfølgelig må jo disiplin trening til).

 

Så det er bare å komme med forslag folkens! men sleng gjerne med en begrunnelse for hvorfor du tror den vil passe oss!

Jeg vil ikke komme med forslag på raser, det er omtrent umulig å forutsi hva andre liker og vil trives med. Det er en god ide å dra på en utstilling og se på de forskjellige rasene, prate med oppdretterne om rasens særegenheter. Det finnes så utrolig mange raser og det er så fort gjordt å velge feil. Bruk god tid og skaff så mye informasjon som mulig. Gå inn på www.NKK.no og klikk deg inn på utstilling. Her finner du utstillingene i hele landet, og det er sikkert et sted som ikke er så langt unna der du bor.

Lenke til kommentar

Ein blandingshund kan vel vere like bra, det!

 

Vi hadde ein Cocker Spaniel (sikkert feilskrive), og det var ein rein hund som hadde ei kjempeslekt mtp. konkuranse og utsjånad. Hunden var så vakker og nusseleg at det var til å bli sjuk av, men han beit og var så "hyperaktiv" at det var sjukt... Viss du berre såg på han mens han åt, beit han deg i foten. Ikkje *nusse_nusse_nusse_kose_kvalpe_biting*, men skikkelig bitching.

 

Hunden blei sendt tilbake til selgar og blei seinare kvelt i sitt eiga halsband då ho prøvde å rømme.

Lenke til kommentar

En Berner Sennen er kanskje hakket stort? Jeg så i åpningsinnlegget at dere ville ha en middels stor hund, berner sennenhunder er jo alt annet enn middels stor. I tillegg er de kjempekraftige og vokser ut av sitt "små nusselige valp" utseende fortere enn du trur. Jeg har dessverre opplevd familiemedlemmer som skaffet seg en berner sennen, men da den rundet året ble den for mye for dem. Dette var mennesker som har hatt med hund å gjøre før, og som bor i Oslo.

 

I familien har vi lenge ønsket oss hund, og mange var helt innstilte på å få den KJEME UBER NUSSELIGE berner sennenhunden, men jeg sendte dem ut på tur med en fullvoksen 4årig tispe, og når de kom hjem på slep etter hunden hadde de ombestemt seg.

 

Men nå kjenner ikke jeg dere så hvem vet, kanskje dere hadde passet. Det var bare litt for mange "hva med en hund som den hunden JEG har??" posts her, og ingen realistiske, negative. Fordi det trengs også! hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...