Gå til innhold

Dårlige spill på filmlisens - blir de solgt?


Skyttt

Anbefalte innlegg

Det er jo en kjent sak at det kommer et skikkelig dårlig spill hver gang det kommer en episk "storfilm". Dette spillet er stort sett knalldårlig gjennomført og lider av enorme mangler, feil og innholdsløshet. Det aller viktigste med disse spillene, er at de skal gis ut samtidig som filmen og dermed bli en del av hypen. Lista er lang, vi har alt fra Narnia og Ringenes Herre til Supermann og Spiderman, alt er stort sett søppel. Nå sist var det Golden Compass sin tur.

 

Personlig kan jeg ikke forstå at det kan lønne seg å produsere drittspill etter drittspill på filmlisenser når vi har en så stor kvalitetsindustri på skikkelige spill til konsollene våre. De fremstår jo som søppel som drukner i mengden av kvalitet, spesielt nå i fjor! Selger disse spillene virkelig godt? Og hvem kjøper dem? Noen som har fått noe slikt til jul for eksempel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvorfor de aldri tar seg tid til å lage et ordentlig bra spill basert på en storfilm. Altså noe blockbuster-aktig som ikke havner på hylla som "enda et spill". Hvorfor ikke kaste steinen lengre; gå for et genialt spill og tjene ENDA mer penger?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor de aldri tar seg tid til å lage et ordentlig bra spill basert på en storfilm. Altså noe blockbuster-aktig som ikke havner på hylla som "enda et spill". Hvorfor ikke kaste steinen lengre; gå for et genialt spill og tjene ENDA mer penger?

 

Skjedd flere ganger det. Chronicles of Riddick bl.a.

 

Men skjer sjelden fordi utviklerne har som regel ganske kort tid på å lage spillet. De vil jo som regel slippe spillet omtrent samtidig som filmen.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor de aldri tar seg tid til å lage et ordentlig bra spill basert på en storfilm. Altså noe blockbuster-aktig som ikke havner på hylla som "enda et spill". Hvorfor ikke kaste steinen lengre; gå for et genialt spill og tjene ENDA mer penger?

Fordi det koster penger å produsere kvalitet, kanskje?

Lenke til kommentar

Haha, jeg var innom Free Record Shop her om dagen (kjøpte meg Mass Effect). De solgte PS2 titler basert på Lassie, Mr. Bean..osv. Kom fra et selskap som het Blast. Spillene hadde en grafikk som minnet om alt fra SNES til tidlig PS1. En uheldig mor lot seg lure, og plukket opp et par av disse til datteren sin :!:

 

Håper ikke 360en blir rammet av slikt. Feks. Wii blir i disse dager spammet ned med elendige spill fra selskapet Data Design Interactive (Anubis II, Ninjabread man osv..alle har fått bunnkaraterer fra sider som IGN 1-3 av 10)

Endret av KingKoki
Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Ja, dei blir solgt. Noke som gjør til at dei forsetter å lage drittspillene.

Husker når eg var yngre, såg Ringenes Herre i butikken, wow, filmen var jo så bra, og såg jo kult ut på coveret.

Så dette havnet på ønskelisten til bursdagen min.

Dette skjer nok forsatt med storfilmer, spesielt filmer som Oppdrag Nemo osv.

 

Selv om dei fleste filmbaserte spill er kjempedårlige, er det ofte at ungene som kjøper dei, syns dei er kjempeunderholdende, og gøy å spille. Så er egentlig ikkje såå galt at dei blir gitt ut så lenge barna syns dette er kjempemoro.

Lenke til kommentar
King Kong sugde noe helt grassalt mye. Filmspill gjør som regel det. Samme med spillfilmer - det er kaskje enda verre.

 

Eksempler på bra filmbaserte spill er forholdsvis få, men de finnes

 

Goldeneye

Noen LOTR-spill

Indiana Jones-serien

Lego Star Wars

King Kong var gjennomsnittlig. Spesielt sekvensen med Brachiosaurusene som vandret gjennom dalen var digg.

Mener også å huske at Jurassic Park:Chaos Island var bra

Lenke til kommentar

Det er delte meninger om King Kong-spillet. Har ikke spilt det selv, men jeg vet en del om utviklingen, som skiller seg fra massen. Regissør Peter Jackson selv skal ha vært svært delaktig i utviklingen av spillet. Husker han uttalte at det var viktig for ham at spillet ikke måtte bli en typisk film-til-spill-greie. Tror disse spillene generelt sett ville blitt bedre om filmfolka hadde interessert seg for spillet. Ikke at de har den rette spillkompetansen, men de ofte større interesse av å vedlikeholde den gode historien fra filmen i spillet enn det utviklerne har.

 

KOTOR-spillene kan kanskje føyes til på lista. Eller, de er vel ikke basert på noen film, mer på et kjent univers (bøker?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...