Gå til innhold

VILL gaming-PC, stabil OC, stor lagringskapasitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mye diskusjon på hva som er best her, men av hva jeg har lest så kommer ikke 780i opp mot X38 i tester. Så derfor ville jeg valgt:

Asus Maximus Extreme

QX9650 (veldig klokkevennlig)

1800mhz ddr3 minne (kan anbefale super talent)

2 eller 3stk ATI 3870X2 med vannkjøling

og litt til.......

kabinett fra lian-li

Lenke til kommentar
mye diskusjon på hva som er best her, men av hva jeg har lest så kommer ikke 780i opp mot X38 i tester. Så derfor ville jeg valgt:

Asus Maximus Extreme

QX9650 (veldig klokkevennlig)

1800mhz ddr3 minne (kan anbefale super talent)

2 eller 3stk ATI 3870X2 med vannkjøling

og litt til.......

kabinett fra lian-li

Hva er vitsen med 3 3870X2, det kan bare være 2 og 2 av dem i crossfire uansett...

Lenke til kommentar
mye diskusjon på hva som er best her, men av hva jeg har lest så kommer ikke 780i opp mot X38 i tester. Så derfor ville jeg valgt:

Asus Maximus Extreme

QX9650 (veldig klokkevennlig)

1800mhz ddr3 minne (kan anbefale super talent)

2 eller 3stk ATI 3870X2 med vannkjøling

og litt til.......

kabinett fra lian-li

Hva er vitsen med 3 3870X2, det kan bare være 2 og 2 av dem i crossfire uansett...

Foreløpig så kan man bare det. Men det kommer sikkert drivere for det og.

 

Men såklart så er det vel ikke 3 PCI-X 8X og/eller PCI-X 16X på de kortene i den chipsetfamilien.

Om man kjøper X48 så får man jo faktisk plass til 4 stk. om man har singleslot vannkjøling.

 

Edit:Ro, ro til fiskeskjær.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

 

 

CPU vesentlig tregere enn Core 2 i mange applikasjoner. Mye RAM, men treg. Dårlig valg av skjermkort, siden 1024 MB RAM har niks betydning og minnebåndbredden er vesentlig lavere enn på 8800Ultra/GTX.

 

Den der PC-en ville jeg aldri kjøpt.

 

CD

Lenke til kommentar

Har ikke lest alle postene - som flere påpeker er det kommet så mye svada og tull at trådstarter må ha blitt fullstendig forvirret! Om noen har postet en fornuftig og komplett handlevogn - kan de poste den pånytt slik at diskusjonen kommer på skinner igjen ?

 

Mye som etter todda7's post på første side -

 

Stikkord:

4-kjerner CPU

4x 2GB RAM

2x eller mer GT eller bedre skjermkort

Rask OS disk

Flere store lagringsdisker

Soundblaster X-Fi

Vannkjøling

Stor PSU

++

 

SCSI bråker fælt og har ikke så mye ytelsesøkning å gi i et gameroppsett at jeg ville gått for det. IKKE spør etter referanse !

 

Totalt tipper jeg at prisen vil hvne på kanskje 30k - de siste 20k vil ikke gi ytelsesøkning i bilder pr sekund som kan forsvare utgiften. Da ville jeg heller brukt noe til en 30" lcd...

 

 

takk!

 

torfinn

Endret av torfinns
Lenke til kommentar
Har ikke lest alle postene - som flere påpeker er det kommet så mye svada og tull at trådstarter må ha blitt fullstendig forvirret! Om noen har postet en fornuftig og komplett handlevogn - kan de poste den pånytt slik at diskusjonen kommer på skinner igjen ?

 

Mye som etter todda7's post på første side -

 

Stikkord:

4-kjerner CPU

4x 2GB RAM

2x eller mer GT eller bedre skjermkort

Rask OS disk

Flere store lagringsdisker

Soundblaster X-Fi

Vannkjøling

Stor PSU

++

 

SCSI bråker fælt og har ikke så mye ytelsesøkning å gi i et gameroppsett at jeg ville gått for det. IKKE spør etter referanse !

Totalt tipper jeg at prisen vil hvne på kanskje 30k - de siste 20k vil ikke gi ytelsesøkning i bilder pr sekund som kan forsvare utgiften. Da ville jeg heller brukt noe til en 30" lcd...

 

 

takk!

 

torfinn

 

 

SCSI bråker ikkje fælt! Seagate 15k.5 bråker mindre enn de fleste satadisker ;) Har 2 stk av disse selv. SAS er samme greia. har en del av dem også (se sig)

 

Slutt å skrive noe du TYDELIGVIS ikkje har peiling på ;)

 

Ytelsen er også rimelig mye bedre enn Raptor feks. 2 150gb raptor i raid-0 ca 140 MB/s average read. 2 stk SAS 15k ca 230 MB/s average read :D

 

Ja har testa begge på samme kontroller :)

Lenke til kommentar
På tide at folk innser at dette kun var en spøk. Opplegget virka ikke akkurat så sannsynlig fra starten av heller....

Var litt morsomt da :p

 

Jeg lever enda i troa på at Bendik får denne superPCen sin! =)

 

Så jeg kommer med enda ett oppsett:

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=64775

 

Jeg tror dette er det råeste du får av en PC til 50k!

Lenke til kommentar
På tide at folk innser at dette kun var en spøk. Opplegget virka ikke akkurat så sannsynlig fra starten av heller....

Var litt morsomt da :p

 

Jeg lever enda i troa på at Bendik får denne superPCen sin! =)

 

Så jeg kommer med enda ett oppsett:

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=64775

 

Jeg tror dette er det råeste du får av en PC til 50k!

 

Raptor x i steden for 15k rpm sas disker til en pc til 50 000 er en skam ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...