Gå til innhold

VILL gaming-PC, stabil OC, stor lagringskapasitet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter et vedde mål har jeg 50.000 kr å bruke på en ny PC, ikke en krone mer tho. PC-en må bestilles innen 1 uke, så er ikke noe poeng å kjøpe billigere og vente på bedre e.l. Selvom det selvfølgelig hadde vært best.

 

Det er kun selve Kabinettet med innhold jeg kan bruke penger på, så tenker på noe som

 

Nvidia's 780i SLI

3 8800 Ultra kort

2-4 SCSI disker i raid0 for OS, programmer osv.

Et par TB-disker, noen av de i raid1.

WLan kort

Sykt lydkort

X anntall GB ram

Windows Vista Ultimate 64-bit

Viftestying med skjerm + en haug med vifter

Stooort kabinett

 

 

Noen som kunne hjulpet meg med et oppsett? Skal OC uten at PCen blir noe ustabil.

 

 

Takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må du bruke alle pengene?

Vis ikke ville jeg kjøpt:

2x 8800GTS 512mb (like god som ultra, men koster mye mindre)

Q6600

780i SLI

4x2gb med PC8000 eller høyere RAM

Nok 1tb disker til å tilfredsstille ditt behov

Vannkjøling på GFX, CPU og HK!

 

Du hadde fått nesten samme ytelse, en mye mindre støyende pc, samt minimum 10 lapper til overs. (Med tanke på at du sikkert hadde kjøpt en QX9860 eller QX9850

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Heh, jeg var å klatret i jula etter et par dager med veldig mye gaming.

 

Så så jeg en sinnsykt fet rute og sa;

"Oi, den ruten der _skal_ jeg klare!"(gradert 7, for dem som vet hvor vanskelig det er)

Pappa;"Hah! Så mye som du har spilt i jula klarer du ikke de første takene en gang."

Meg; "Vedde?"

Pappa;"Haha, greit. Klarer du den ruten der uten hvile-pause skal jeg faen meg kjøpe PC til 50.000 til deg!", "Husk å bruk henda da, det finns ikke piltaster i det virkelig liv vet du"

 

Og litt til sarkasme fra Pappa...

 

Jeg klarte den :)

Lenke til kommentar
Hva gikk egentlig veddemålet ut på? :p

 

skal se om jeg får smelt opp ett forslag etter hvert

 

Vil jeg og vite :)

Uansett veldig kult veddemål. Nesten så sykt dyrt at det blir vanskelig. Gjelder lcd tv som pc skjerm?

 

Beste pappa i norge award???

Endret av NyMaskin
Lenke til kommentar

Vis alle pengene skal bli brukt opp:

Få tak i en QX9650 eller QX9760 av stoolman - ca 8000,-

3xXFX GeForce 8800 Ultra Extreme - 15000

Asus Striker II Formula - 2300

2x Mushkin XP2-8500 (4x2gb) - 13000

2xRaptor 150gb i RAID 0 eller 1 - 3000

En 1000w'er - 2000

Lian Li Cube - 2000?

 

= 45000,-

 

Dette må være det råeste som er mulig å få, når man ser bort i fra DDR3 ram. Men nå koster ram'en mer enn PC-er flest, så det holder :p Du kan jo "nedgradere" til PC6400 og betale en tredjedel, men denne måtte til for å komme nærme 50k

 

Så kan du bruke de siste 5000 på vannkjøling, frakt og lydkort(Vil anbefale X-Fi med mindre du bruker linux)

 

EDIT: En annen ting jeg ville anbefalt er 2x8800GTS 512mb p.g.a nærmest lik ytelse, men mye mindre varmeutvikling, samt det koster deg ca 10 000kr mindre.

Så kan du heller kjøpe TOP(asus), Goes Like Hell Golden Sample(asus) eller EXtreme(xfx) modellen.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

som noen her nevner, tror jeg det hadde vært smart å bruke endel av pengene på ting du kan bruke i neste pc også, selve komponentene går det jo 3 mnd, så kan du få det samme for 10000, ville gått for en skikkelig kasse, mange støysvake kvalitetsvifter, en god viftestyring, vannkjøling, og en sinnsyk PSU. Du ville fortsatt hatt penger igjen til en ganske heftig gamer- rig

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...