Gå til innhold

VILL gaming-PC, stabil OC, stor lagringskapasitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synes a huske det var no sant ja :)

 

ellers var det jo ikke akkuratt darlig oppsett, men er jo ikke sa mye vits med raptor disker lenger... slenge heller pa 2x sata i raid 0 og sa far du mere plass pa kjopet ;) og du slipper stoyen fra raptor diskene, siden han skal ha vannkjoling som han sier, kanskje han vil ha det stille :)

 

beklager latterlig norsk, men har bare engelsk keyboard layout :)

Eller enda bedre, slenge to raptorer i Raid 0. ;)

Noe det faktisk er lagt opp til.

Ps: Raptorene er også Sata.

 

Uansett, så er ikke minnebrikkene verdt prisen. Forferdelig overpriset, og hadde de kuttet prisen med 80% så hadde de nok vært verdt det.

Til den prisen så får du langt raskere DDR3 minne.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
trodde nesten ikke det var no spesielt stor ytelse du fikk ut av raptor diskene lenger jeg, men som sagt, har ikke satt dette opp selv, har bare lest det flere steder.. :)

 

vet de er sata ja... mente vanlig disker, f.eks spinpoint diskene :)

Bruk heller navnet 7200RPM disker. ;)

Jeg er enig med deg at raptordiskene mer eller mindre har blitt tatt igjen av de raskeste 7200RPM diskene. (1TB/750GB og 32MB cache) Men raptordiskene har dog fortsatt den fordelen at responstiden er lavere. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

_sindre_: 3xGTS har ingen hensikt. For Tri-SLI må man ha GTX eller Ultra.

 

Min anbefaling til trådstarter er å ikke legge for masse penger i hardwaren som byttes ut ofte. Legg masse penger i kabinett, vannkjøling (evt luft), OS disker osv. Dette er ting du kan ha med deg når du oppgraderer en gang.

Å legge pengene i 3xUltra i forhold til 2xGTS (512) er mer bortkastet. Med et slikt budsjett hadde jeg valgt DDR3, mest pga oppgradering senere. Hovedkort er også noe du kan ha en stund, selv om Intel muligens skifter sokkel når Nehalem kommer.

 

SSD disker i RAID hadde vert sykt da de skalerer veldig bra. Også sykt dyrt..

 

Får se om jeg kan komme med ett fint 50k oppsett i løpet av natten.

Lenke til kommentar

Jeg vet, det var en stor bommert av meg å sette opp 3*GTS, jeg beklarger, det skal være endret nå.

 

Jeg har nå også strippet pcen litt, valgt billigste GTX, og skiftet ut minnet, slik at det blir mer bang for the buck.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60994

 

Det folk sier om SSD-disker er sant, det hadde vært sykt, men med en pris på 10000 for 60gb er det vel lite aktiuelt. Tenk hvor grusomt det da blir når disse begynner å ble masseprodusert, og prisene raser.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Tja, som sagt så skallerer GTX og Ultra langt bedre i SLI og i høye oppløsning/Eye-candy, noe som nesten burde være et krav at man har skjerm for, om man skal frem med SLI og ivhertfall trippel SLI. Gå ivhertfall for 2 eller tre GTX. GTS ville jeg ikke valgt bmed et slikt budsjett. Med mindre man skal bytte ut skjermkoret med en gang det kommer noe nytt.

 

Ps: Husk å velge Vista Retail om du skal gjøre større oppgraderinger i fremtiden. ;)

OEM versjonen støtter bare oppgradering av visse komponenter noen få ganger.

(oppgaderer du f. eks hovedkortet, så blir du nødt til å kjøpe ny Vista)

med mindre du har retail verjsonen.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Prøvde å lage en 50 000 kroners PC på prisguiden og endte opp med denne:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=62629

 

Vannkjøling har jeg ikke greie på, men fant en som var passe dyr.. =) hehe..

Blu-ray/HDspiller tenkte jeg også var kjekt og ha!

 

4gb 1800 mhz rambrikker og 2x 8800 Ultra skjerm kort og 3ghz quad core prosessor..

Vet ikke helt hva man får best ytelse av på f.eks skjermkort, men tror ikke du hadde

blitt skuffet over så mye.. hehe..

 

Hadde jeg bare hatt 50000 tusen liggende og klar til å brukes på en data altså!

Lenke til kommentar

Ville selv ikke kjøpt en pc til 50.000 kr bare for å bruke 50.000. Synes du skal være litt snillere med faren din som tross alt skal kjøpe en helt utrolig bra pc til deg.

 

Ville selv gått for noe slikt (med et høyt budsjett):

 

Intel quadcore 45nm

4gb pc 8500 minne (crucial balistix)

2x 8800gts 512 ram

Antec p190 kabinett /PSU inkludert

2x WD 750GB disker i Raid0

nforce 780i Hovedkort

xFi-xtremegamer lydkort

CPU kjøler Thermalright 120 ultra / TT Big Typhoon.

 

Det gir veldig bra ytelse, og du kommer ikke til å få dårlig samvittighet resten av livet :p

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Gratulerer med ny PC Bendik!

 

Kult at det var klatring som var grunnen, da jeg selv er en meget aktiv klatrer, vet ikke hvilket nivå du klatrer på, men om du ikke har klatret mye er 7 bra!

 

Hvor klatret du? Håper du fortsetter med både klatring og gaming i fremtiden!

 

 

Tomto

Lenke til kommentar
Enig der fflex,det er så urtrolig mere fornuftig :thumbup:

 

Dere kan godt sette opp lister og kaste ut penger ut vinduet,

men ytlesen øker ikke mye :tease:

Mhm. 3x Ultra er ikke forsvarlig når man tenker på pris kontra 2x8800GTS 512mb.

Men om pengene skal brukes så.. Doner litt til reddbarna, hw.no eller meg for den saks skyld :p

Lenke til kommentar

1024mb versionen av 8800GT yter omtrent helt likt som 51mb versionen, ECC 667 RAM er rimelig tregt, Raptor harddisker er utdatert, Opteron er ikke de mest klokkevennlige prosessorene, og prisen kommer på over 50 000(ettersom han må bestille fra flere butikker).

 

Tror heller ikke HK klarer å overklokke(men BSEL mods er sikkert mulig?).

 

Og forresten, 1gb + 1gb skjermkortminne = 1gb.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...