_KroSjefen_ Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 viss ikkje du har prøvd forza2 urgeLoL så trur eg du må gjere det.. sjølv om den grafiske skaden kansje ikkje vises så godt så er det mykje geometri inni bildet..det skal lite til å skade noke.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Ja kanskje jeg skulle det _Krosjefen_, men har da spilt andre spill som har slik skade som Forza 2. Deriblant mange baneløpbilspill og rallyspill. Bear^: det at du tar med det å kjøre i autovernet med som svar på spørsmålet mitt, sier litt. Autovernet er der for å forhindre at biler går av veien, samt å absorbere energi. Sjekk youtube for videoer av kræsj tester. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Sakens kjerne er jo att det er bedre med ein nokelunde skadefysikk som i forza2 enn ingenting som i GT5.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Ja kanskje jeg skulle det _Krosjefen_, men har da spilt andre spill som har slik skade som Forza 2. Deriblant mange baneløpbilspill og rallyspill. Bear^: det at du tar med det å kjøre i autovernet med som svar på spørsmålet mitt, sier litt. Autovernet er der for å forhindre at biler går av veien, samt å absorbere energi. Sjekk youtube for videoer av kræsj tester. Ja det vet jeg og men det forhindrer likevell ikke bilen å bli skadet, bilen er og laget for å absorbere så mye som mulig energi. Forøvrig svarte jeg mer spesifikt rettet mot spørsmålet ditt rett under så jeg svarte nok på spørsmålet ditt skal du se. 1. Jeg kræsjet i autovernet på såpeglatt vinterføre i fjor, farten var på rundt 60 km/t. Jeg kjører den samme bilen den dag i dag, og jeg kjørte samme bilen inn til verkstedet som lå 15 km fra stedet der jeg kræsjet. Nei en bil blir ikke totalvraket om du kjører 50 km/t inn i veggen som fasitsvar, alt avhenger av innfartsvinkel. I Forza 2 er det tilnærmet slik. Jeg har opplevd å kjøre inn i en betongvegg i lav fart og fremdeles kunne kjøre videre. Derimot neste løp med samme fart endte med en busta motor, den gikk fremdeles men farta var uhoverlig dårlig. Se der hva jeg fant. Så var vistnok ikke svaret mitt en tur i autoverne alikevell. Har du ikke spillet Forza 2? Om så hvordan kan du si at du har spill som har slik skade som Forza 2, du har ingen sammenligningsgrunnlag. Men som Krosjefen frempeker, det var ikke noe angrep mot GT4 eller noen andre GT spill, jeg liker de spillene, men er vel lov å dra frem slike sammenligninger med tanke på ønsker man vil se i slike spill uten at man tar frem våpnene av den grund. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Uansett så var ikke dette ment som kritik mot forza eller noe annet. Men når du kaller noe tilnærmet likt virkeligheten, så bør det være det. Forza 2 sin skademodullering er hav unna, og gt sin enda lengre unna siden den eneste skaden som har vært der er dekk slitasje. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Forza 2 er tilnærmet lik i forhold til de andre spillene man har ja. Men om en ikke har spillet noen timer Forza 2 forstår jeg at det kan være vanskelig å tro. Forza 2 er ikke så milevis unna som du skal ha det til, om man tør å fjerne støttehjulene. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Forza 2 sin fysikkmotor kjøres faktisk i 360 HZ, altså kalkuleres alt relatert til fysikk 360 ganger pr. sek. http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine, søk for forza. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå