Gå til innhold

Strøm!


Maddi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt an på hva slags type strømforsyning han har det, jeg har en Shuttle SB51G maskin her som kun har 200 watts strømforsyning, i den har jeg en P4 CPU 2,4 , 2 stk 120 GB Seagate Barracuda IDE disker, 2 stk 512 DDR rambrikker, CD-RW/DVD , ekstern USB diskettstasjon samt USB scanner uten ekstern strømforsyning til.

Jeg har ikke merket noe som helst problemer med at 200 watt er for lite.

Lenke til kommentar

jeg har en 200w psu og en p4 northwood 1.8. Alt integrert på hk. 1 hdd + dvdrom. boxed kjøler + 2 kabinettvifter (ink. psu vifte)

 

funker stort sett brillefint, men maskinen kan bli ustabil ved tung cpu + tung grafikk + dvd-spinnup. (typisk spill situasjon)

 

Så ja, det går. Men som nevnt over, ikke les deg blind på watt. psu har ofte et 'p4 ok' eller lignende klistermerke på seg hvis de duger.

Lenke til kommentar

Kun en P4 på et et 235 W PSU skal gå fint. En P4 bruker 70-80 W. Det kan skjære seg hvis du har for mye annet stæsj. Bare å summere effektforbruket for hver komponent

 

Dette er teorien. I praksis kan noen PSU'er vise seg ute av stand til å levere nok strøm på en gitt spenning. Eventuelt at spenningen synker for mye når strømforbruket går opp.

Lenke til kommentar

AMD: Bør kunne levere ca 160w 5+3.3v

Bør kunne levere ca 120w 12v

 

P4: Bør kunne levere ca 140w 5+3.3v

Bør kunne levere ca 160w 12v

 

Overklokker du kan kravene endre seg.

Det er også forskjell på hvor raskt den greier å levere strømmen, men det har jeg ikke utdannelse til å legge ut om. Kvalitets PSU'er rocker billige på det området.

Kvalitets PSU'er:

 

1) Antec Solution Series

2) Antec True Power series

3) Enlight

4) Fortron Source Power (FSP)/Sparkle (SPI)

5) Herolchi (HEC)

6) PC Power and Cooling

7) TTGI

8) Vantec

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...