Gå til innhold

En trekasse blir til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trykk eject på dvd-spilleren og undersøk kanten på skuffen. Har ennå til gode å se en kant du ikke kan hekte av med litt pirking. Skru denne plastkanten fast i et trestykke som dekker hele dvd-spilleren og sett plastkanten tilbake på plass igjen. Vips så har du trefront på dvd-spilleren også. Den vil bli liggende litt på 'utsiden' av kabinettet men hvis du setter på en kommodeknott ser det ut som en helt vanlig skuff. ;)

 

Lag falske skuffefronter på de ledige brønnene så får du en hel kommode :p

 

Litt usikker på hvordan eject vil funke da men hvis du legger ei flis på den opprinnelige knappen (som nå blir dekt av tre) får du kanskje 'kontakt' med den bare ved å presse i kanten av skuffen.

Hadde håpet at det var mulig å fjerne mer enn bare den delen som sitter på skuffen, men vet ikke hvor enkelt det er... Men ingenting er umulig. :dremel:

Får se hva jeg gidder etterhvert.

 

Stilig kabinett!

 

Men blir ikke det varmt der inne pga. treværket da? :p

Hvorfor skulle det bli mer varmt på grunn av at det er treverk? Det er hovedsakelig luftstrømmen som avgjør hvor varm luften i kabinettet blir, og det ser ut til at den er ganske bra, ettersom den faktisk får julepynten til å svaie ganske kraftig fram og tilbake. :p

 

Du trenger ikke tenke på brannfare. I radiorørets tid var det helt vanlig med trekabinett til både radio og TV, og inni der ble det temmelig hett.....

Var ikke nødvendigvis fordi det er trekabinett jeg tenkte det kunne vært greit med røkvarsler, det kan jo være nyttig i alle fall. :)

 

Har redaksjonen lite å skrive om for tida... ? Kostar det mykje å få artikkel/arbeidslogg på framsida foresten ?

 

Erlend

Jeg har faktisk ikke spurt om å få den der en gang, jeg ble spurt om å skrive den.

 

Selv om du ikke interesserer deg for slikt, betyr det ikke at det ikke hører hjemme på HW.no. ;)

 

-------------

 

Har forresten montert 12-volts-kontakt i den nå. Kjekt å ha. :p

Lenke til kommentar
Trykk eject på dvd-spilleren og undersøk kanten på skuffen. Har ennå til gode å se en kant du ikke kan hekte av med litt pirking. Skru denne plastkanten fast i et trestykke som dekker hele dvd-spilleren og sett plastkanten tilbake på plass igjen. Vips så har du trefront på dvd-spilleren også. Den vil bli liggende litt på 'utsiden' av kabinettet men hvis du setter på en kommodeknott ser det ut som en helt vanlig skuff. ;)

 

Lag falske skuffefronter på de ledige brønnene så får du en hel kommode :p

 

Litt usikker på hvordan eject vil funke da men hvis du legger ei flis på den opprinnelige knappen (som nå blir dekt av tre) får du kanskje 'kontakt' med den bare ved å presse i kanten av skuffen.

Hadde håpet at det var mulig å fjerne mer enn bare den delen som sitter på skuffen, men vet ikke hvor enkelt det er... Men ingenting er umulig. :dremel:

Får se hva jeg gidder etterhvert.

Hvis du først sitter med dvd-spilleren i fanget kan du som regel pelle av alle de synlige plastdelene(skuff+ramme+ejectknapp) uten andre verktøy enn neglene dine. :)

 

 

En enkelt plate som dekker hele fronten på dvd-spilleren vil være svært enkelt å få til. Å lage en trefront til dvd-spilleren med skuff+ramme+knapp derimot vil bli et pirkearbeid av en annen verden. Da må du hvertfall bruke kryssfiner, vanlig tre vil bli for tynt og sprekke opp.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
hei, jeg ville lakkert harddisk-holderene, cd-rom holder, etc. i matt sort.

 

Samt: hva med noe slags støvfilter v/ vifteinntak? i og med at du har vindu :p

 

ps. hvor kjøpte du plexiglasset?

Enig i at det hadde vært fint å lakkere CD-ROM-holderen, med det står dessverre et stykke ned på prioriteringslista. HD-festet synes jeg er fint som det er. Mulig det ser litt finere ut i virkeligheten enn på bildet, men på dette bildet ser man den ganske godt. Og her er den også ganske fin, synes jeg.

 

Det er støvfilter på vifta i bunnen, noe som er veldig bra ettersom den fungerer som støvsuger i kroken ved skrivebordet. På den i fronten synes jeg derimot at jeg fikk ofre litt støv fremfor utseende.

 

Plexiglasset fant jeg i kjelleren, som er full av alle slags rare ting som er kjekt å ha. Jeg er litt bortskjemt sånn. :p

Men du får kjøpt det hos nærmeste glassmester. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
jeg tror han mente at et kabinett av tre er gammelt og kjedelig. men ut i fra skrivemåte og mening tror jeg vi skal bare la han surre i sin egen verden.

Jeg skjønte vel egentlig det... :roll:

 

Skjønner jo hva han mener, men selv om det at PC-en er av tre ikke er noe nytt, går det jo an å skrive artikkel om det for det. ;) Han sier jo selv at den var underholdende. :)

Jeg har aldri ment at det var så veldig nytenkende med PC av tre i alle fall. Men det er moro å bygge for det. ^^

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk for det. :wee:

 

Døra er veldig praktisk til vanlig, men akkurat når PC-en skal transporteres f.eks. til og fra LAN, er det litt upraktisk at den ikke kan låses så den ikke spretter opp. Men jeg pleier å løse det problemet med et par teipbiter. :)

 

Dessverre har jeg nok ikke tid til å begynne med noe masseproduksjon for tiden. Dessuten må den jo fortsette å være unik! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...