Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kryptert data må jo sendes uansett, og det loggføres vel det også. Det er vel ikke snakk om at de skal se på den faktiske dataen, enten den er kryptert eller ikke? Hvis det er tilfellet, altså at de skal se på innholdet, har jeg tatt DLD altfor lite seriøst.

 

Kjør ting via èn proxy, eller bruk Tor, så har ikke myndighetene nubbkjangs til å følge deg. Dette med telefonen irriterer meg mer. Internett, meldinger, samtaler og sporing. Jeg verken fatter eller begriper hvordan det å kriminalisere meg som privatperson kan bidra til å bekjempe terror.

Lenke til kommentar

Enda en gang har det norske folket blitt totalt rævkjørt av rødgrønn styre. Hurra, la oss stemme Arbeiderpartiet neste periode og, jeg tror der var en snev av privatliv de glømte, samt et par avgifter som ikke ble innført.

 

Snart 8 år med arbeiderpartiet ved makten, og Norge har sunket til enda et lavmål. Ut med Jens, ut med rødgrønn og ut med alt gammel sarv på stortinget. Nå er tiden inne for nytt blod, og nye tanker på et ting fylt av gamle, gretne gubber.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enda en gang har det norske folket blitt totalt rævkjørt av rødgrønn styre. Hurra, la oss stemme Arbeiderpartiet neste periode og, jeg tror der var en snev av privatliv de glømte, samt et par avgifter som ikke ble innført.

 

Snart 8 år med arbeiderpartiet ved makten, og Norge har sunket til enda et lavmål. Ut med Jens, ut med rødgrønn og ut med alt gammel sarv på stortinget. Nå er tiden inne for nytt blod, og nye tanker på et ting fylt av gamle, gretne gubber.

 

Stem RØDT! :fun:

 

 

 

 

 

:shrug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan vi kvitte oss med regjeringen som absolutt ingen vil ha? Der vi er nå er omtrent der tyskland var på 30-tallet. Plutselig gjør de såkalt folkevalgte det de selv vil, istedenfor det velgerne vil..

 

Det er vår plikt å ta makten fra disse folkene, ellers kommer vi til å angre like mye som tyske besteforeldre som har blitt spurt "hvorfor gjorde du ingenting?" av sine barnebarn..

Jeg tipper kommende og våres generasjon om 20 år har forandret dagens regjering til de grader. Dagens regjering styres av den tidligere generasjon som har blitt påvirket av sin tidligere generasjon, derfor tenker regjeringen og staten som for 30-40 år siden.

Lenke til kommentar

DLD var ikke regjeringens valg, men EUs. Norge vil fortsette å være et EU-land helt til vi får en statsminister med ryggrad og parti som holder partiprogrammene sine. Alt dette avhenger av at Norges befolkning slutter å være noen passive sofalatsekker som bare stemmer det de har gjort hvert år. Grunnen til at ingen bryr seg om at regjeringen bruker oss som forsøkskaniner er at alle er så glade i Jensemann at de tenker han gjør det som er rett. Det er feil, alle partiene i dag blir styrt av noen hensynsløse idioter og det er derfor landet vårt faller i grus.

Lenke til kommentar

Kriminaliserer hele Norge, for å bekjempe terror. Terror tar, hva, 60 liv i året? Og hvor mye har skjedd i Norge, eller i det hele tatt i nærheten av Norge? Latterlig!

Statistikk er jo irrelevant når politikere åpenbart kan spille på frykt og lovord om at dette direktivet reduserer kriminalitet.

 

FUD-faktoren er med andre ord usedvanlig høy. I tillegg er det stor mangel på både vett og mot nok til å motsi EU.

Lenke til kommentar

Det må en ganske omfattende opplysning av folket til for at mange nok skal skjønne hva AP og Høyre har gjort til at de mister så mange velgere. De som går bort fra Høyre går vel over til FrP, så da er de fortsatt et regjeringsalternativ. De som stemmer AP velger enten å lukke øynene for det de er uenige i eller stemmer det de alltid har stemt, fordi de og deres foreldre alltid har stemt det. Ved neste valg blir det Venstre!

 

Edit: skrivefeil

Endret av Laland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jens & Erna har innført DLD fordi de fant det i SIN interesse, ikke fordi EU har presset dem.

 

AP er EUs representanter i Norge.

 

Endrer ikke min observasjon over. Der har ikke vært noe press fra EU i det hele tatt.

 

Det var noen fra EU som sa at Norge kunne bare våge å stemme i mot, men husker hverken hvor jeg leste det eller hvem som sa det. Tror nok ikke de trenger å frykte for at Stortinget skal stoppe direktivet, men jeg har enda et lite håp om at direktivet kan bli hindret i retten. Da høyesterett før har vist seg å være på EU sin side, så er nok ikke sjansen for stor.

 

Jeg lurer egentlig litt på hvor mange av AP sine folkevalgte rundt omkring i landet som faktisk er for DLD, da mitt inntrykk er at det ikke er noe overveldende flertall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...