Gå til innhold

Norges fineste stadion ?


Itagun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norges fineste stadion: Fornebu Arena :cool:

 

Må si at jeg er meget fornøyd med hvordan det har blitt der. Var mektig å komme inn i arenaen og studere den nærmere. For det første ser den mye bedre ut enn noe bilde klarer å få frem. Grå seter var nok ikke så dumt (de var meget gode å sitte i), og de hvite veggen og taket virket mye mindre dominernede og så mye bedre ut enn hva jeg hadde forventet. Lyset der var helt perfekt, og man fikk ikke noen klam innendørsfølelse. Tribunen var bratt, og man kom veldig tett inn på banen. Det har jo blitt sagt at det ikke finnes dårlige plasser på Forenbu Arena, og det er nok ikke langt unna sannheten. Kunstgressset ser veldig likt ut som det de har i Skien, og spillerne er åpenbart fornøyd med det, så det er enda noe positivt. Og ballen var forresten ikke i nærheten av å treffe taket.

 

Det var kun en ting jeg ikke var helt fornøyd med, og det var lydnivået. Nå skal det sies at det ikke var mer en ca. 200 supporeter som tok seg bryet å synge, men jeg hadde forventet litt mer. Akustikken var mye bedre enn alt jeg har opplevd av TL arenaer med unntak av kortsiden på Fredrikstd Stadion, men jeg hadde nok litt for store forhåpninger til akkurat dette. Heldigvis er det alt for tidlig å gi en dom. Når det står 1000 mennsker å synger alt de har der blir nok saken en annen. Jeg håper også at forkjølelsen min og det at jeg stod øverst på tribunen bidro til at jeg ikke hørte det slik som det skal høres :p

Lenke til kommentar
Men Fornebu Arena kan vel knapt nok kalles en stadion? Eller er jeg på bærtur..

Du kan kalle det for en upersonlig gymsal.

Jeg hadde hvert mere positiv hvis man kunne fjernet taket og kanskje fylt hallen med litt mere blått.

Tror dere skal ta dere et besøk der. Jeg fikk i hvertfall ingen gymsal eller hallfølelse. Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så viktig å kunne fjerne taket når det vil være store bjelker som vil lage skygger på banen ved sol. Det eneste man ville oppnå er et snaut glimt av himmelen de dagene hvor været tillater det.

Her forresten et bra bilde fra i går:

fa1vy7.jpg

Lenke til kommentar
Men Fornebu Arena kan vel knapt nok kalles en stadion? Eller er jeg på bærtur..

Du kan kalle det for en upersonlig gymsal.

Jeg hadde hvert mere positiv hvis man kunne fjernet taket og kanskje fylt hallen med litt mere blått.

Tror dere skal ta dere et besøk der. Jeg fikk i hvertfall ingen gymsal eller hallfølelse. Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så viktig å kunne fjerne taket når det vil være store bjelker som vil lage skygger på banen ved sol. Det eneste man ville oppnå er et snaut glimt av himmelen de dagene hvor været tillater det.

 

 

Tuller du? Det var den første følelsen jeg fikk da jeg så bildet. Det eneste positive jeg kan se med den hallen er at det må være greit å spille inne når det er helt grusomt drittvær ute. Og som nevnt over her, setene så ganske bra ut, men ellers ligner det mer på en gymsal.

Lenke til kommentar

Når det er stim brakke tviler jeg på du går noen gumsal følelse (hvis du er der). det er vel også såpass høyt under taket at det ikke virker som en valig hall. Med lysene blir det litt CL stemmning egentlig. Likevel, jeg liker avveksling, midt på sommeren skal kampene spilles i sola med ordtlig dagslys :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fredrikstad stadion, men nå er jeg jo ffk supporter da ;D

Lerkendal er en av mine favoritt stadioner utenom Fredrikstad stadion :)

Fornebu arena kommer helt sikkert til å bli flott, men det er noe med utefølelsen når man er på fotball kamp. Det er ikke like mye sjarm å stå under tak.

Nå er den vel strengt talt ferdig, men er enig i at det er litt synd med permanent tak. Fredrikstad stadion er også en av mine favoritter sammen med viking stadion. Lerkendal er etter min mening litt for åpen og lite intim pga av de ukomplette hjørnene, når de bygges igjen derimot :)

Lenke til kommentar
Fredrikstad stadion, men nå er jeg jo ffk supporter da ;D

Lerkendal er en av mine favoritt stadioner utenom Fredrikstad stadion :)

Fornebu arena kommer helt sikkert til å bli flott, men det er noe med utefølelsen når man er på fotball kamp. Det er ikke like mye sjarm å stå under tak.

Nå er den vel strengt talt ferdig, men er enig i at det er litt synd med permanent tak. Fredrikstad stadion er også en av mine favoritter sammen med viking stadion. Lerkendal er etter min mening litt for åpen og lite intim pga av de ukomplette hjørnene, når de bygges igjen derimot :)

Ja, den er kanskje ferdig, men det var ikke poenget ;p Blir litt rart med tak synes nå jeg, selvom det sikkert er veldig praktisk :) Ja, den er ikke så intim, men jeg liker lerkendal godt fordet. Det er noe med helhetsinntrykket av stadion :)

Lenke til kommentar
Fredrikstad stadion, men nå er jeg jo ffk supporter da ;D

Lerkendal er en av mine favoritt stadioner utenom Fredrikstad stadion :)

Fornebu arena kommer helt sikkert til å bli flott, men det er noe med utefølelsen når man er på fotball kamp. Det er ikke like mye sjarm å stå under tak.

Nå er den vel strengt talt ferdig, men er enig i at det er litt synd med permanent tak. Fredrikstad stadion er også en av mine favoritter sammen med viking stadion. Lerkendal er etter min mening litt for åpen og lite intim pga av de ukomplette hjørnene, når de bygges igjen derimot :)

Ja, den er kanskje ferdig, men det var ikke poenget ;p Blir litt rart med tak synes nå jeg, selvom det sikkert er veldig praktisk :) Ja, den er ikke så intim, men jeg liker lerkendal godt fordet. Det er noe med helhetsinntrykket av stadion :)

Den gule fasaden, de deilige VIP-tribunene og den fantastiske røde adidas-tribunen gjør jo sitt for helhetsinntrykket ;)

Lenke til kommentar
Tror dere skal ta dere et besøk der. Jeg fikk i hvertfall ingen gymsal eller hallfølelse. Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så viktig å kunne fjerne taket når det vil være store bjelker som vil lage skygger på banen ved sol. Det eneste man ville oppnå er et snaut glimt av himmelen de dagene hvor været tillater det.

Synes de løste takbjelke-"problemet" fint med New Wembley.

 

Men det var jo med et litt større budsjett :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...