Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Brann vinner veldig sjeldent borte mot Aafk. Brannfans vet å ikke forvente alt for mye i en slik kamp, vi pleier å slite mot dem. Går bedre hjemme.

 

Det slår jo ikke feil når det kommer til Brann at de har kamper hvor de plutselig glemmer å løpe. De hadde jo det i fjor, både mot Lyn (stortap) og mot Strømsgodset (hvor de allikevel stjal alle poengene).

 

Tror Brann vil slite litt fremover fordi de ikke har jokeren Huseklepp, i tillegg til at skader sentralt nå merkes. Fakiri sin manglende trening i høst kunne knapt vært mer synlig. Forhåpentligvis blir ikke Bakke for lenge ute. Jaiteh er jo ute også. I fjor unngikk Brann en dårlig periode mye takket være en fantastisk benk. Akkurat nå er ikke den så fantastisk akkurat.

 

Brann er nødt til å vinne hjemme mot Strømsgodset, for etter den kampen venter et sant helvete.

 

19/4-08 (4. runde): Stabæk - BRANN

27/4-08 (5. runde): BRANN - Lillestrøm

4/5-08 (6. runde): Tromsø - BRANN

16/5-08 (7. runde): BRANN - Vålerenga

25/5-08 (8. runde): Viking - BRANN

1/6-08 (9. runde): BRANN - Molde

8/6-08 (10. runde): Rosenborg - BRANN

 

De fire neste bortekampene er vel de fire verste i hele sesongen. Men det er jo greit å få de unnagjort i starten, selv om det kan medføre et lag midt på tabellen. Om brann er å finne i toppen etter bortekampen mot RBK så vil det se veldig lyst ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der ser ut som et tøft kampprogram framover.

Nå skriver jeg i Branns favør:

 

Stabæk-Brann: Tap

Brann-LSK: Seier

TIL-Brann: Uavgjort (Denne er jeg veldig usikker på. Jeg må se hvordan TIL spiller mot VIF i dag.)

Brann-VIF: Tap ;)

Viking-Brann: Seier. (Dette blir en tøff kamp som jeg tror Brann klarer å fikse etter mye slit.)

Brann-Molde: Seier

RBK-Brann: Uavgjort (Veldig tøff kamp.)

 

Det blir da 11 poeng, men jeg håper på betydelig færre og flere til VIF.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tydelig at bataljen fra i går enda sitter i en trett supermann! Du glemte å få med Aafk på listen over bortekampbranndødare!? :whistle:

 

Selv ruller jeg rundt på gulvet i forventningsrus over at snart skal Værste dekoreres med nysløyde I'ar.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Brann taper stort sett alltid borte mot RBK, Tromsø og Viking. Alle poeng i de oppgjørene er å regne som bonus, selv i en gullsesong. (tapte alle tre i fjor også om jeg husker riktig).

 

Sånnne statistikker kan jeg ikke utenat så de har lite å si for meg når jeg tipper utfallet av kampene. Jeg vurderer lagene etter hvordan de har spilt sine siste kamper og litt magefølelse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Tydelig at bataljen fra i går enda sitter i en trett supermann! Du glemte å få med Aafk på listen over bortekampbranndødare!? :whistle:

 

Selv ruller jeg rundt på gulvet i forventningsrus over at snart skal Værste dekoreres med nysløyde I'ar.

 

:thumbup:

 

God tur hjem!

 

:new_woot:

Lenke til kommentar

Da ble det 3 poeng til Tromsø og delt serieledelse sammen med Stabæk til nå. Man kan ikke si at det ble en helt perfekt start med tanke på den forvirrende straffesituasjonen, men spillet ellers var veldig godt.

 

Men nå må Nilsen snart skjønne at Douglas Sequeria må spille fra start! Scorte forrige runde,fikset straffen denne runden og har ellers spilt veldig bra. Så lenge Moldskred er ute virker han som et logisk valg, Rushfeldt og Adriano bli alt for like i spillerstilen.

 

Ellers ville det ikke overrasket meg om Rosenborg tapte også.mye spesielt som skjedde denne uken.

Lenke til kommentar
Da ble det 3 poeng til Tromsø og delt serieledelse sammen med Stabæk til nå. Man kan ikke si at det ble en helt perfekt start med tanke på den forvirrende straffesituasjonen, men spillet ellers var veldig godt.

 

Men nå må Nilsen snart skjønne at Douglas Sequeria må spille fra start! Scorte forrige runde,fikset straffen denne runden og har ellers spilt veldig bra. Så lenge Moldskred er ute virker han som et logisk valg, Rushfeldt og Adriano bli alt for like i spillerstilen.

 

Ellers ville det ikke overrasket meg om Rosenborg tapte også.mye spesielt som skjedde denne uken.

 

Jepp,synd de står med 4 poeng for det er ikke tvil om at de skulle hatt 6 poeng,men dommeren snøt dem jo for tippeligaens klareste straffe i første kamp, klareste straffe så langt i 2008.

Den de fikk i dag kan diskuteres,men den er uansett ikke avgjørende da de scoret et mål utenom og Vålrenga nesten ikke klarte å produsere noe i kampen .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...