Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du noen link til "minstemålene" i Tippeligaen String-Emil?

 

Jeg personlig mener at en stadion bør ha:

  • Plass til rundt 10.000 eller mer.
  • Ha ordentlig parkeringstilbud omkring.
  • Ha kollektivtransport omtrent inn i stadion.
  • Ha en gressmatte (les: ordentlig gress) som er optimal 90% av sesongen og respektabel resten av sesongen (det er ikke alltid like lett i april og slutten av september. Derfor jeg skrev 90%.)
  • Ikke ha åpning mellom tribunene. Jeg synes det ødelegger hele den intime følelsen man får på stadioner.

Lenke til kommentar
Har du noen link til "minstemålene" i Tippeligaen String-Emil?

 

Jeg personlig mener at en stadion bør ha:

  • Plass til rundt 10.000 eller mer.
  • Ha ordentlig parkeringstilbud omkring.
  • Ha kollektivtransport omtrent inn i stadion.
  • Ha en gressmatte (les: ordentlig gress) som er optimal 90% av sesongen og respektabel resten av sesongen (det er ikke alltid like lett i april og slutten av september. Derfor jeg skrev 90%.)
  • Ikke ha åpning mellom tribunene. Jeg synes det ødelegger hele den intime følelsen man får på stadioner.

 

Gidder ikke søke det opp, men de finnes.

 

- Plass til 10000? Det er ikke mange norske klubber som drar så mange.

- Parkeringstilbud greit nok, der er hvertfall Rosenborg helt håpløse.

- Kollektivtransport inn til stadion? Altså bedre tilbud enn resten av landet?

- Angående gressmatte, her kan det gjøres mye. Men det har seg en gang slik at vi bor i Norge og der er det ikke klima til å holde en god gressmatte hele sesongen.

Lenke til kommentar
Har du noen link til "minstemålene" i Tippeligaen String-Emil?

 

Jeg personlig mener at en stadion bør ha:

  • Plass til rundt 10.000 eller mer.

 

Ja, vi ser jo hvordan det resulterer i det "fotballglade" byen Kristiansand. Tror du virkelig at klubber som Ham- Kam ville fått et tilskuersnitt over 10.000, om i de hele tatt hadde klart å fått finansiert en ny stadion?

Lenke til kommentar
Jeg tviler på om de hadde klart å selge så mange, men da kunne de solgt flere bortebilletter. Flere fra Klanen enn Briskebybanden på Ham-Kams hjemmekamp :p

 

Flere ifra hedmark/oppland som er medlemmer i Klanen, enn de som kommer ifra Oslo da. Så kanskje ikke så rart? Har du ikke hørt begrept 2av3 fra Odal?

Lenke til kommentar

Tull! Jeg leste nylig en artikkel i Klansropet (Klanens blad) hvor det hadde vært en undersøkelse. De hadde sett gjennom postnumrene til alle medlemmene og lagde en tegning hvor de viste hvor det bodde flest fra Klanen. Bydel Gamlebyen i Oslo har klart flest i hele Norge og områdene rundt Sotahjørnet (der VIF ble stiftet) er det ekstremt tett med klanmedlemmer.

 

Ja, mange av de fra Klanen er opprinnelig fra andre steder i Oslo, men det er pga. den ekstreme urbaniseringen som var og er nå. De fleste fra Oslo er ikke "rene" Oslo-bohemer om man kan bruke det uttrykket. Likevel er det mange tilflyttere som har blitt "frelst".

Lenke til kommentar
Tull! Jeg leste nylig en artikkel i Klansropet (Klanens blad) hvor det hadde vært en undersøkelse. De hadde sett gjennom postnumrene til alle medlemmene og lagde en tegning hvor de viste hvor det bodde flest fra Klanen. Bydel Gamlebyen i Oslo har klart flest i hele Norge og områdene rundt Sotahjørnet (der VIF ble stiftet) er det ekstremt tett med klanmedlemmer.

 

Ja, mange av de fra Klanen er opprinnelig fra andre steder i Oslo, men det er pga. den ekstreme urbaniseringen som var og er nå. De fleste fra Oslo er ikke "rene" Oslo-bohemer om man kan bruke det uttrykket. Likevel er det mange tilflyttere som har blitt "frelst".

 

Men en ting du ikke kan nekte for, er at Klanen er den supporterklubben som har flest medlemmer som bor utenfor Oslo. Så synes det blir forferdelig dumt at en ifra Odal synger "stille i fjøset".

 

Husker en tid tilbake, Vålerenga møtte Toten i cupen. Spissen på Toten var medlem i Klanen. Nybergsund kapteinen er også medlem av Klanen.

 

Visste du også at det finnes en gruppe på Toten, som setter opp en buss med klanenmedlemmer til hver kamp?

Lenke til kommentar
Ser ut som RBK "stanger". Hvis de ikke får et mål snart, så henger det en SFK-scoring i lufta.

 

:cool:

Det heter SIF(Strømsgodset idrettsforening), please=)

 

Uansett, sykt spennende kamp. Ser ut som vi har lyktes i overgansmarkedet i vinter, med Farlig Nielsen og Joel Riddez! Dommeren dømte vel ikke spesielt for noen av lagene, rev meg greit i håret et par ganger jeg også. Men det ser vel dere tv-tittere bedre enn meg..

 

For ikke å nevne I.A. Olsen som også gjorde en kjempekamp. Men skulle gjerne sett O. Nyan snart, når den mannen er i form glir han igjennom som kniv i varmt smør.

 

Denne linjen har du vel hørt ifra Tom Nordlie?

 

Nei, den linjen har vel vært ibruk i Norge i mange århundrer... :hrm:

Lenke til kommentar
Var vel litt strikse regler det der. Skjønner at de har kunstgress i Tromsø, siden vanlig gress ikke overlever på tundraen, men hvorfor har de det i Drammen?

 

Vel, marienlyst har hatt tradisjon for å se helt jevlig ut i serieåpningene. Det kommer delvis av slapt banemannskap med litt for liten peiling og at marienlyst ligger på en myr.

Lenke til kommentar

Jaja, 2. serierunde og vi kan helt klart begynne å se tendensene her. VIF og LSK sliter nederst, veldig bra. Brann og RBK ligger i utfordrerposisjon, men det er nok heller tvilsomt at Stabæk gir fra seg forspranget. Jeg burde blitt ansatt av Dagbladet som ekspertkommentator.

 

 

Og jeg håper for en eller annen guds skyld at folk tok spøken ^^

 

 

Blir spennende å se om dette blir en sesong som i fjor, hvor det var komplett umulig å bedrive tipping.

Lenke til kommentar
Blir spennende å se om dette blir en sesong som i fjor, hvor det var komplett umulig å bedrive tipping.

Det håper jeg virkelig ikke. Det er et enormt svakhetstegn for norsk fotball at RBK og Brann (som i mine øyne er norges to desidert største klubber) taper mot dumpekandidatene Strømsgodset og Aalesund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...